Interview Sky

30 5 0
                                    

De volgende morgen worden we al vroeg gewekt. "Het is een drukke dag en we moeten veel doen," zegt Layla. Ik doe een blauw shirt aan dat mijn ogen goed laat uitkomen en een spijkerbroek. "Goedemorgen,"zeg ik wat opgewekt. James merkt het ook. "Wat ben jij vrolijk, dat is fijn. De laatste dagen was je zo sip. Waarom ben je zo vrolijk?"vraagt hij. Als antwoord steek ik tien vingers in de lucht. "Schep maar op,"mompelt Mick. Ik steek mijn tong naar hem uit. Hij is nog steeds jaloers op me, vanwege die tien. "Niet zo kibbelen,"mengt Layla zich ertussen. Kibbelen? We hebben amper vijf woorden gewisseld. Ik vind Oxions norse houding steeds fijner en Layla's woorden om ons op te fleuren steeds irritanter. "Oké vanavond zijn de interviews. Jullie beide gaan een halve dag met James en een halve dag met een van ons. Sky jij met mij en Mick met Oxion,"zegt Layla. "Mag ik met Oxion?"vraag ik. Layla vraagt verbaasd waarom en ik antwoord dat ik dat fijner vindt. Layla fronst, maar gaat akkoord. "Kom Sky, we zoeken een rustig plekje. Volg mij,"zegt James en hij maakt een raar huppelpasje. Ik volg James en verbaas me over wat hij rustig vindt. Hij is op de bank in de woonkamer gaan zitten en zet boxen aan waar muziek uit komt. Het zal wel.

"Nou Sky, daar zitten we dan,"zegt James dramatisch. Ik ga op de bank zitten. "Ik ben Caesar Flickerman, Sky. Dat snap je toch?" moppert James. Ik schudt mijn hoofd. "We doen het opnieuw. O, ik hou hiervan. Om toneel te spelen,"verzucht James . "Nou Sky, daar zitten we dan,"dramatiseert James opnieuw. "Ja daar zitten we dan,"zeg ik brutaal. Al die keren dat ik de Hongerspelen op tv zag heb ik goed gekeken hoe de interviews gaan. Ik heb besloten me brutaal, een beetje zielig en verleidelijk neer te zetten. Drama daar houdt het Capitool van. "Hoe vindt je het, om mee te doen?"vraagt James. "Toen ik getrokken werd was ik zeer geschokt. Ik bedoel, straks kom ik niet terug. Mijn familie kan niet zonder me leven. Wat zeg ik? Ik moet me niet aanstellen! Ik heb gewoon het gevoel dat ik win. En hoe meer sponsors ik heb, des te meer kans dat ik blijf leven,"zeg ik en ik knipoog verleidelijk. "Sky, je haar is knalrood. Je weet dat je ernstig opvalt daarmee, hoe was je dat van plan?"vraagt James. "Dat kan ik niet zeggen, ik zou het niet meer spannend houden," lach ik geheimzinnig. "Ja dat is jammer,"zucht James. "O Caesar, is het al zo laat ik moet gaan,"zeg ik. "Je doet het goed Sky. Kun je een beetje op hakken lopen?"vraagt James. Ik knik. In district 4 moest ik wel eens mee naar die dure feestjes en dan liep ik altijd op hakken. "Dan zijn we klaar,"zegt James en hij loopt de kamer uit. Ik volg hem voor de lunch.

Na de lunch zit ik met Oxion aan tafel. "Ik neem aan dat je genoeg geklets hebt voor de interviews?"vraagt hij. Ik knik. "Sky, Mick zei dat jullie de Beroeps zijn. Ik heb je gewaarschuwd. Je stort in of je wordt een andere Sky. Waarom?"vraagt Oxion en ik zie paniek in zijn ogen. "Oxion, ik wordt niet als mijn vader. Alleen met de Beroeps sta je sterker en is er meer veiligheid ," zeg ik. Oxion staart nors voor zich uit en ik ook. We zijn uitgepraat.

"Sky! Blij je te zien, klaar voor de jurk?" vraagt Dan uitbundig. Nadat ik een hele schoonheidsbehandeling heb gehad is het dan eindelijk zover. De jurk. Dan ritst de jurk open. Ik vind hem prachtig en ik heb hem nog niet eens aan. Hij is goud, maar niet dat capitoolgoud, en is tot mijn knieën. Er loopt een witte bloemenprint vanaf de linkerschouder naar beneden en waar de jurk stopt dwarrelen de bloemen als sneeuw naar beneden, op de grond. Ik heb gouden schoentjes aan met een klein hakje. "En?"vraagt Dan. "Prachtig,"antwoord ik.

Ik ben zo aan de beurt. Mick is nu. Ik hoor mensen lachen en joelen. Mick doet het zeker goed, hij is zo'n echt beroepstype waar elke capitoolbewoner verliefd op is. "Dan moet je nu toch echt gaan Mick, sorry maar je districtgenoot Skyler is aan de beurt. Dames en heren hier is Skyler Anderson,"roept Caesar. Ik loop het podium op. "Dag Caesar, hoe is het ermee?"vraag ik terwijl ik plaatsneem op de heerlijk zittende stoel. "Goed, met jou neem ik aan minder. Hoe vindt je het om mee te doen?"vraagt hij. "Ik vind het spannend en eng. Ik was geschokt dat ik mee moest doen en verbaasd dat niemand zich aanbood. Maar toen ik mijn cijfer te horen kreeg wist ik dat ik het kon,"zeg ik en ik schenk het publiek een verleidelijke glimlach. "Ja, je cijfer was geweldig! Was je verbaasd?" is Caesars tweede vraag. "Ja, ik was zeker verbaasd. Een tien. Dat had ik nooit verwacht,"zeg ik. "Hoe was je van plan te overleven?" vraagt Caesar nieuwsgierig. "Dat ga ik niet zeggen, dan verklap ik mijn tactiek. Maar ik geef jullie capitoolbewoners een tip. Als je me sponsort, blijf ik langer leven,"knipoog ik. "Zo mag ik het horen, dames en heren applaus voor deze vrolijke dame. Hier is Fabio uit district vijf!"roept Ceasar. Ik loop het podium af.

Mijn commentaar:
Je blijft goed schrijven! Je hebt ook gewoon geen spellingfouten! Prachtige jurk!
Cijfer: 9,1

Vivian_Vallens commentaar:
Mooi lang stuk. Lekker uitgebreid, en toch gedetailleerd. Het is vaak moeilijk om dat te combineren zonder dat het saai wordt, maar jou lukt het wel!
Cijfer: 9,5

Gemiddeld: 9,3

The Wunger Games! (Gesloten)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu