Hoofdstuk *9*

158 7 7
                                    

Ik werd wakker door dezelfde oude irritante wekker.
Waarom stond die alweer aan?
Oh jha , ik heb school....
Wacht school ?!
Ik sprong zo snel mogelijk uit mijn bed en spurtte naar de badkamer. Ik deed mijn pyjama uit en mijn rekker uit mijn haar. Ik liet de bad vol lopen en deed ondertussen mijn ondergoed uit. Ik nam mijn shampoo enzo uit de kast en ging in het bad liggen. Na een dikke half uur , toen het water koud werd , ging ik er uit. Ik droogde mijn haar en mezelf , raapte mijn pyjama op en liep terug mijn kamer in. Wat zal ik vandaag eens aan doen? Ik trok mijn kast open en haalde er een zwart rokje uit dat net boven mijn knieen komt. Ik nam nog een rood ropje met bijpassende rode All stars. Ik bekeek mezelf in de spiegel maar vond dat er make-up miste. Ik nam wat roze lippenstift en mascara van mijn bureau en deed het op , niet te veel niet te weinig. Ik haalde de handoek om mijn haar af en nam mijn haardroger uit de onderste schap. Ik deed de steker in het  stopcontact en deed de haardroger op de hoogste stand. Wild ging ik er mee door mijn haar. Na 10 minuten was het droog en een beetje golvend. Ik kamde het goed door en maakte een vlecht dat schuin op mijn schouder beland. Nu nog even ontbijten en klaar ,.als een gek liep ik de trap af en zag ik Dave aan tafel maar niet pap.

"Goeienmorgend Dave " zei ik
"Goeienmorgend , lekker geslapen ? "
"Jha heerlijk , waar is pap? "
"Hij is al naar werk " ik knikte en nam plaats.

"Ga je vandaag iets doen "
" Wel , ik vertrek over een half uur naar school , na school ga ik iets doen met de jongens maar ze willen niet zeggen wat " zei ik. Hij knikte en las verder in zijn krant. Ik nam een boterham met nuttela en propte die in mijn mond. Ik kreeg een bericht want ik voelde iets trillen in mijn rok. ( Mijn rok heeft zakken ).

We halen je om 7 uur op , we brengen je om 10.30 weer thuis omdat je school hebt -Nialler

Ik glimlachte en stuurde snel dat ik er mee akkoord ben. Ik liep naar de gang en trok mijn witte vest aan. Ik liep naar boven en stopte al mijn boeken in mijn rugzak. Ik sprinte weer naar beneden en deed een laatste look in de spiegel. Perfect.

"Dave , ik ga " riep ik. Ik deed de deur open en sluitte hem vervolgens. Ik liep het pad af en liep dan terug naar de deur en deed die weer open.

"Dave , waar is mijn school precies ? " vroeg ik met rode wangen. Hij lachte , nam een laaste slok van zijn koffie en stond op.

"Ik breng je wel naar school " zei hij. Hij deed zijn jas aan en liep met mij naar zijn garage. Hij drukte een code in en de deur ging open. En zo deed mijn mond ook.

"Kies er maar 1 uit " zei hij. In deze garage stond wel 20 auto's , 20 pracht auto's.

"Euh , die rode citroen cactus " zei ik. Hij knikte en nam een sleutel van de schap. Ik liep naar de auto toe en deed het open. Dit was altijd mijn lievelings auto geweest. Hij startte de auto en voor je het wist stonden we voor de schoolpoort. Ik haalde mijn rugzak uit de passagiers zetels en zwaaide dag naar Dave. Ik keek hoe hij de oprit afreed en ik draaide me om. Ik wandelde voorbij de verbaasde blikken naar het onthaal.

"Volledige naam graag " zei de vrouw achter de ballie.

" Charlotte Maes " zei ik. Ze keek op en glimlachte , dat zag er creepy uit.

Ze gaf me een blad dat blijkbaar mijn lesserooster is. Ik knikte dankbaar en liep naar mijn eerste les. Ik was gelukkig net optijd. Ik ging helemaal achterin zitten en legde al alles op mijn bank. Ik had blijkbaar engels nu.
Toen de les 5 seconden bezig was kwam er een jongen binnen met zwart haar en grijze ogen.

"Sorry dat ik laat ben " met die woorden liep hij mijn kant op en nam plaats naast mij.

" Hoi , ik ben Blake jij? "

" Charlotte " en ik schudde zijn hand.

"Ben je nieuw hier? "vroeg hij.

"Jha , ik ben naar Amsterdam verhuist " zei ik.

"Waarom? "

"Euhm wel dus mijn ouders zijn gescheiden en ik woon nu met mijn vader en zijn vriend Dave " zei ik.

"Intresant , maar welke achternaam heb je nu eigenlijk " vroeg hij.

"Wel als mensen voor mijn volledige naam gaan vragen zeg ik maar Charlotte Maes Cowell " lachte ik.

"Cowell? " vroeg hij verward. Waarom heb ik dat nou gezegd, ik wil niet dat er fans voor mijn huis staan die schreeuwen voor One Direction. Ik glimlachte en concentreerde me weer op de les.
"Dus jullie weten wat jullie moeten doen he , met degene naast je maak je een klein toneeltje in het engels met de woorden dat we vandaag leerden" zei mevrouw weet ik veel , voor ze de klaslokaal verliet.

"Spreken we af bij jou thuis ? " vroeg Blake

"Euhm , vandaag gaat niet " mompelde ik.

"Hoezo niet , we moeten het morgen presenteren " zei hij verward.

"Weet ik maar ik heb vandaag afgesproken met vrienden " zei ik.

"Ow...om hoe laat ? "

"7 uur "

"Goed dan doen we verder tot 7 uur en als het niet af is , na je afspraak bel je me gewoon en skypen we enzo" zei hij.

"Maar dan heb je mijn nummer nodig "

"Precies " grijnste hij.

BoyBestFriend ft.Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu