Kapitel 15

136 2 0
                                    

Hannas perspektiv

Efter en liten stund kommer Jaxon in och kryper upp i sängen. Han ser alldeles nyvaken ut.
-Tja, kompis, vad vill du hitta på idag? Frågar Justin lekfullt och börjar pilla i Jaxons hår. Jaxon svarade inte.
- Justin vad ska vi göra under thanksgiving? Viskade jag och la min hand på Justins.

-Ja, just det, mamma, sa att hon skulle vilja fira med oss, men då blir det bara vi tre. Jag sa att vi skulle fundera på det. Varför undrar du?
-Min kompis Sara skulle vilja träffas. Du vet när vi träffades första gången på flygplatsen? Då hade jag precis kommit hem från Sara i New York, sa jag och tittade in i hans ögon.
-Jaha, jo men hon kan väl komma. Sa Justin glatt och smekte min hand.
-Jag har något att fråga dig också, sa Justin och tittade lite nervöst på mig. Jag blev nästan lite orolig där en stund faktiskt.

-Det är ju Teen choice awards snart, och jag är bjuden att komma dit och uppträda. Jag undrar om du skulle vilja vara min date den kvällen? Frågade Justin och kollade på mig med stor ögon. Teen choice awards, det betydde kändisar, bra musik och Justin. Hur kunde man någonsin tacka nej?
-Det kan jag väl, sa jag som att jag inte tyckte att det var en så står grej, men inombords skrek jag av glädje.
-Toppen, det är om två veckor. Sa Justin och reste sig upp.

Jag tog upp mobilen för att berätta för Sara om nyheterna.

S = Sara

H = Hanna

H: Vi ska vara hemma hos Justin på Thanksgiving och du kan komma dit <3
S: Yes!!! Jag saknar dig så jäkla mycket. <3
H: Jag saknar dig också gmn. Vet du vad jag ska göra om två veckor?
S: Nej vadå?
H:..
S: Säg det !!!!!
H: Jag är Justins date till teen choice awards!
S: SKOJAR DU? Guuuud vad kul!! Är så lycklig för din skull!!!
H: Haha jag älskar dig <3 måste gå nu, puss!
S: Puss hör av dig sen.

Justin kommer in med Jazzy i ena handen och Jaxon i andra handen. asså de är så söta de där tre.
- Vad ska vi göra idag då? Frågar jag och fortsätter stirra på hur bedårande de ser ut.
- Mamma och pappa ska ju vara borta hela helgen så då måste vi först och främst åka och handla, så gå och ta på er så drar vi sen, säger Justin till sina småsyskon och båda far iväg som små kanonkulor.

---13.30.---

Vi var framme vid affären efter en kvarts bilresa. Vi gick tog en kundvagn och gick in i affären. Bådee Justin och jag hade varsin hoodie på oss ifall vi skulle behöva dra upp luvan och gömma oss. Justin hade sin luva över huvudet men det hade inte jag.
-Okej, ska vi göra på det vanliga sättet? Frågar Justin och kollar på de små.
-Ja, tjejerna mot killarna!! Säger Jaxon fort.Jag fattar ingenting.
-Vi brukar ta tre saker på listan per lag och sen ska man springa och hämta de tre sakerna och det laget som är klara snabbast vinner. Är du med? Frågar Justin mig och blinkar med ena ögat till mig.

-Såklart, jag är men du och Jaxon kommer spöas! Säger jag och tittar Justin djupt in i ögonen. Vi hann köra 8 omgångar och eftersom det blev oavgjort så fick både Jaxon och Jazzy välja varsinn leksak.
De tog varsin stor vattenpistol och Justin och jag köpte varsin också så att vi kunde fortsätta det stora kriget hemma.

-----

Hej! Förlåt för seg uppdatering men som sagt jag har varit i Turkiet och nu när skolan är igång igen så är det ju en hel del läxor att göra. Jag ska försöka få upp ett nytt kapitel nästa vecka igen.

Hoppas ni gillade detta kapitel <3

Do you really love me?Where stories live. Discover now