Kapitel 21

106 2 0
                                    




Så för ett år sen träffade jag en kille som jag först tyckte var extremt jobbig och nu är vi förlovade. Ganska sjukt. Det har gått två veckor sen han frågade mig och tiden sedan dess har varit helt fantastisk. Han har behandlat mig som en prinsessa, dessutom har jag flyttat in hos honom.
Jag hade ju en egen lägenhet men jag har inte varit i den på jättelänge och det var ändå en hyfsat fin lägenhet så det var inte svårt att få den såld. Dessutom hade jag inte så många grejer hemma så det tog inte alls så lång tid att flytta hem till Justin.

Just nu var han ute med en kompis och åt lunch och jag kom precis hem fån en promenad. Jag kollade på min högra hand där det satt en silver ring med en diamant i. Det var inte världens lyxigaste men han måste ha betalat sjukt mycket för den för den var verkligen fin. Min mobil plingade till. Det var Justin.

(J = Justin H = Hanna)

J: Hej babe, läget?

H: Det är bra, själv?

J: Det är bra med mig. Jag avslutade just lunchen, och är på väg hem. Har en liten överraskning till dig.

H: Okej.... Skynda dig hem, saknar dig <3

J: See you soon.

Fan vad jag älskar honom. Tänk om någon hade sagt till mig för fem år sedan att jag kommer gifta mig med Justin Bieber. Förmodligen skulle jag nog inte tro på det. Dock har vi fortfarande inte berättat för hans fans och det. Hans familj vet och mina kompisar vet, men det är allt. Jag är för första gången faktiskt lite rädd för hans fans.Man ser ju massa saker på instagram hela tiden att det är folk som skriver att de vill gift sig med honom och att deras största dröm är att få gifta sig med honom och några brukar skriva 'Den som gifter sig med Justin Bieber vinner allt.' Vilket betydde att jag krossade deras drömmar totalt. Vem skulle inte vara arg om någon krossade ens dröm sådär?

Så ja jag var lite nervös men jag vet också att Justins fans lyssnar på honom. Om han säger till de att göra någonting, då gör de det, och om han säger till de med att sluta med någonting, så gör de det. Det är en rätt fin relation de har. Hans fans fick honom att sluta röka detta året. Och det är inte många artister som har ett sådant starkt band med sina fans.Mitt dagdrömmande avbröts när dörren slogs upp.

-Babe kan du hjälpa mig lite det är jättetungt, ropade Justin, han lät jättetrött så jag sprang nerför trapporna. Där möttes jag av min pojkvän som stod och hånflinade åt mig och i famnen hade han en liten Jack Russell valp. Jag bara stod där och gapade.

-Men gud, vad söt, sa jag och började klappa valpen.
-Tack, sa Justin som att min kommentar var menad till honom. Jag tittade på honom och log.
-Vems är det? Frågade och nu satt jag på golvet och klappade den bedårande lilla valpen.
-Vår, svarade Justin och log. Jag bara kramade Justin, det räckte som svar då.
-Har hon ett namn eller ska vi döpa henne  själva? Frågade jag och tittade ner på valpen som snällt satt och tittade på oss.
-Hon heter Nikki, men vi kan ju döpa om hemme om vi vill. Jag tittade på hunden igen.
-Nej Nikki blir bra, sa jag och satte mig på golvet.

---Klockan 18.00---

Justin hade köpt en massa hundsaker också. Så nu hade vi satt upp en hundsäng till Nikki i vardagsrummet och hon har vatten och matskål i köket. Justin och jag hade suttit och lekt med Nikki i timmar så vi hade helt glömt bort att laga mat, så vi beställde hem en pizza så nu åt vi pizza och kollade på film.

Jag tittade ner på min mobil som låg på soffan. Jag hade fått två sms från Sara, jag öppnade mobilen och kollade

(H= Hanna S= Sara)

S: *Bild på bröllopsinbjudan*

S: NEJ DU SKOJAR MED MIG HERREGUD GRATTIS BÄSTA HANNA, FAN VAD GLAD JAG ÄR FÖR ER SKULL. ÅHH!!!

H: Förlåt att jag inte berättade det innan men jag ville att det skulle vara en överraskning<3

S: Ja det funkade jag är överraskad. Omg vi måste ses snart.

H: Ja, kan inte du komma hit typ nästa vecka så kan du hjälpa oss att fixa lite inför bröllopet?

S: Absolut, måste gå nu men jag ringer dig senare. Jag ska på date.....

H: Damn gurl.. Vi hörs sen ;)

Jag la ner mobilen och kollade upp på Justin. Han tittade ner på mig och kysste mig på pannan. Filmen var precis slut. Vi satte oss upp i soffan.

-Så, vad tycker du om det här med att komma ut med att vi ska gifta oss? Frågade Justin och satte sig vänt mot mig.
-Asså, folk och speciellt dina fans kommer ju fatta förr eller senare så jag vill hellre att vi ska säga något innan folk börjar spekulera i det, sa jag och pillade på min ring som satt på mitt finger.
-Håller helt med, sa Justin. Vill du göra det nu?
-Vadå berätta för folk nu? Frågade jag förvånat.
-Ja, varför inte, om vi tar en bild på din hand med din ring på så lägger vi upp den på våra instagramkonton.

-Okej då, sa jag och la fram handen. Justin tog en bild på min hand som han skickade till mig och började fixa den för att sen lägga upp den.

----

Såå, ett kapitel till!!! Denna bok är snart slut... Aja några kapitel kvar. Glöm inte att kolla min andra bok, 'i will catch you if you fall'

Kram <3

Do you really love me?Where stories live. Discover now