- Ik kijk op en zie Roos naar me toe komen rennen. Ik sta op en geef haar een knuffel: 'meid wat ziet je er uit, hoelang zit je hieral?''. '2 uur. Ik heb vannacht niet geslapen.'. zeg ik en Roos gooit haar armen om me heen. 'Hoe is het met Kris?' vraagt ze en we lopen door de gang naar de kamer waar Krista ligt. Wanneer we er staan schrikt Roos: 'Juul? WAAR IS KRISTA?' -
Roos kijkt me bezorgd aan: 'Hallo Julia? WAAR IS KRISTA?' en ze krijgt tranen in haar ogen door bezorgdheid. 'Ik zit hier al 2 uur en ik heb niets gezien, geen Krista zien langrijden of wat. NIKS!' zeg ik en we lopen naar de administratie bij de afdeling: ze kan toch niet weg zijn? 'Krista de Moor bedoelen jullie? Die is al weggebracht naar huis. Ze werd opgehaald door iemand die haar naam heeft achtergelaten: Maria. Volgens mij haar moeder.' We bedanken haar en rennen het ziekenhuis uit: 'We moeten Krista daar weghalen, dit is de zoveelste keer.' zegt Roos en we stappen op de fiets naar Krista toe. Onderweg verzinnen we een plan om Krista daar weg te krijgen en besluiten dat ze bij Roos blijft. 'Eerst nog aan mijn moeder vragen he;).' zegt ze en we fietsen richting Roos haar huis.
'Ik kan vragen of je mag blijven slapen vandaag, het is toch weekend.' Zegt Roos wanneer we voor haar huis staan. Ze doet de deur open en samen lopen we naar binnen. 'MAAAM ik ben thuis' roept Roos, 'MAAAM kom even please'. Van boven kom er een vaag,zeurderig stemmetje dat ze eraan komt. We lopen naar de keuken en Roos schenkt wat voor ons in. Samen lopen we naar de eettafel en een minuut later kom de moeder van Roos er aan.'Was er zoveel haast?! Wat is er?' Vraagt ze en Roos begint alles uit te leggen.
Roos pov
'O en mam, mag Julia blijven slapen vannacht?' Vraag ik tenslotte en mam knikt: 'als het van haar ouders mag vind ik het goed, en wat betreft Krista: ze is welkom.'. Ik geef haar en knuffel en samen met Juul loop ik naar buiten. Ik pak mijn longboard en Julia leent die van mijn zusje en we boarden naar haar huis.
'Roos, hoe wil je dit aanpakken?' Vraagt Julia wanneer we buiten staan met een normale een langwerpige sporttas. 'Ik neem de sporttas om mn schouder als jij die andere vasthoud.' Zeg ik en Julia knikt. Ik pak de tas en doe hem over mijn hoofd om mijn schouder en Julia neemt de tas in haar hand. 'Ik besef nu pas dat we beter konden gaan fietsen' grinnik ik en Julia begint te lachen: 'Volgende keer beter Roosje'.Na een hoop gegrinnik komen we terug bij mijn huis. We leggen de boards terug en lopen naar binnen waar we de spullen in de gang droppen. Mam heeft net het eten klaar dus gaan we naast elkaar zitten aan de eettafel. 'We eten macaroni schotel.' Zegt mam en ze pakt Julia's bord om op te scheppen.
'Mogen we eindelijk van tafel?' Vraag ik na 20 minuten en mam knikt: 'neem Julia dr spullen ook gelijk mee he, pap heeft t bed en alles al klaarstaan.'. We lopen met de tassen naar de zolder en gooiden het naar mijn kledingrek neer. Ik klap het bed uit en Juul legt het dekbed en hrt kussen erop. We ploffen neer op mijn bed en pakken onze telefoon erbij: 'Roos, hoe wil je dit nou aanpakken? Heb je een plan om Krista mee te nemen hierheen of... ?' Zegt Krista en ik grinnik: 'ik heb wel een mals, sappig plannetje hoor;)'.
(A/N: Wat zou het plan zijn????? Ik ben hier tot 3 uur in de nacht meebezig geweest so hope u like itt)
JE LEEST
De squad: de meeting
FanficBritt, Marit, Roos, Julia en Krista zijn 5 vriendinnen die enorm fan zijn van de Squad. Wanneer Joost bekend maakt dat er een meeting komt willen ze er met z'n allen heen, alleen Krista haar moeder is het er niet mee eens. Krista mag bijna niks en l...