Roos pov
Gelukkig is er niks ergs aan de hand, alleen die krukken zijn zwaar irritant. Juul en ik zitten samen bij haar thuis aan tafel. "Zeg, ik word volledig vol gespamt door Kris.." zeg ik terwijl mijn telefoon maar door trilt. Juul viel het ook op; "ze komen zo hierheen zegt Britt". Op dat moment wordt er aangebeld. Juul loop naar de deur en ziet Marit staan. "Wow, jij ziet er beroerd uit." hoor ik op en laat Marit binnen. Het eerste wat haar opvalt, ben ik. "Meid wat heb jij gedaan?" vraagt ze en ik begin te praten over wat er gebeurt is. "Wil je thee?" vraagt Julia aan haar en Marit knikt. "Maar wat doe je hier? Ik bedoel, je was ziek zei je toch?" vraagt Julia vanuit de keuken. "Klopt" zegt Marit, " maar ik moest van Kris hierheen komen.". "Jij ook al. Ik vraag me af wat er aan de hand is.". Julia komt terug met thee en we praten verder.
Krista pov
Eindelijk dat laatste uur: het werd tijd. Bij Economie besluiten we om gewoon ons huiswerk te doen omdat het makkelijker is. "Zeg, heb je die hele video al gezien van Joost" vraagt Lotte aan mij. "Uhuh" zei ik en ging weer verder met mijn huiswerk. Hoe sneller ik het af had, hoe meer video's ik kan kijken: daar doe ik het voor.
Ik heb na 15 minuten mijn huiswerk af en ik kon YouTube kijken. 'O hey kijk! Ook op de kanalen van Harm en Link staat die aankondiging!' zeg ik tegen Britt die al 5 minuten vast zit met een opdracht. 'He als je het niet snapt kan je me vragen. Dat weet je toch :3'. Net nadat ik het heb uitgelegd gaat de bel. Zo snel als we kunnen pakken we onze spullen en rennen we naar beneden om naar onze kluisjes te gaan. Ik sleur mijn jas uit mijn kluis en na 5 minuten staan we voor het fietsenrek. We pakken onze fiets, lopen/rennen naar de poort en stappen op onze fiets richting Julia.
Julia pov
Rond 4 uur gaat de bel nogmaals. 'Dit moeten de meiden zijn.'. Ik loop naar de deur en ja hoor, met bezweten hoofden staan daar Krista en Britt. 'Meiden, was het zo dringend dat jullie hier binnen facking 10 minuten zijn terwijl het normaal 15/20 minuten fietsen is?'. 'JA!' zegt Britt en we lopen de kamer binnen. 'Hee meiden!' zegt Roos en we gaan allemaal rond de tafel zitten. 'Roos, wat heb jij gedaan?' vraagt Krista met een bezorgd gezicht en Roos legt meteen het hele verhaal uit: ze wou het lokaal uitlopen toen ze struikelde over de voet van Demi. Daarna rende ze hard weg en net toen ze boven was ging ze door haar enkel en hinkelde ze naar de wc. 'niks ergs, moet alleen even op krukken voor maximaal 1 week. Wat was er zo dringend?'. Ik loop even naar de keuken om wat drinken te pakken voor ons allemaal. Ik zet vijf glazen neer op een dienblad met een 1,5L fles Fanta en een halve zak chips. Wanneer ik zit begint Krista aan wat ze zag op het kanaal van Joost. 'MEEN JE DIT?!' 'JA KIJK ZELF.' Ik opende YouTube en ja hoor: EEN SQUAD MEETING HIER VLAKBIJ!
(A/N: Sorry dat dit hoofdstuk zo laat komt: ik was op visite en daar deed mijn verhaal raar waardoor ik de helft kwijt was. Maar goed: dankzij roosxwinkel en juliageneugelijk vond ik het de moeite waard om nog een half uur te schrijven. Meiden, jullie zijn geweldig<3<3 Laterz)
JE LEEST
De squad: de meeting
FanficBritt, Marit, Roos, Julia en Krista zijn 5 vriendinnen die enorm fan zijn van de Squad. Wanneer Joost bekend maakt dat er een meeting komt willen ze er met z'n allen heen, alleen Krista haar moeder is het er niet mee eens. Krista mag bijna niks en l...