- Krista pov
'Ik geef er ook niet aantoe.' Zeg ik en Marit knikt en kijkt op. 'Zullen we gewoon gaan?'. Julia knikt en samen lopen we richting de Albert Heijn. Ik hoop niet dat ze het merken, merken dat ik er wel aantoe geef. Dat ik wél alles doe om af te vallen, dat ik wel dingen doe.. Dat ik wel nog steeds terugvallen heb van de depressie tijd..-
Altijd als we in de Albert Heijn staan hebben we hetzelfde probleem: wat willen we eigenlijk halen?. Ik heb alles al gevonden gelukkig, nou alles, alleen een flesje green ice tea van huismerk, en voor de andere meiden energy, ice tea, paar blikjes Fanta en een blikje Cola. Julia komt aanlopen met chips en chocola en Marit dacht gelijk aan popcorn en broodjes met kruidenboter. Samen lopen we naar de kassa: ik betaal 4 euro 50, Julia 3 euro 25 en Marit komt er nog het goedkoopste vanaf met 2 euro 95. We stoppen alles in onze tassen, wat nog maar net past, en we lopen terug naar school. We hangen onze jassen over onze stoelen en gaan zitten met al het eten en drinken. De andere meiden komen ook aanlopen, het is pauze en hierna alleen nog Engels en dan zijn we klaar:).
Na de bel lopen we naar het lokaal en gaan we op onze standaard plekken zitten: helemaal links achterin zitten Britt en Marit, daarvoor zit ik met Roos, en Julia zit voor ons, alleen. 'Meiden, gaan jullie deze les wel wat uitvoeren?' vraagt mevrouw die merkt dat we weer zo zitten. We knikken maar ondertussen zitten we gewoon wat te appen met elkaar. Na het half uur uitleg mogen we eindelijk bezig. Ik besluit samen met Roos om gewoon te werken omdat we het druk hebben bij haar thuis.. 'Zo, dat hebben we ook weer gedaan.' zegt Roos wanneer we klaar zijn en na 5 minuten gaat de bel. We nemen afscheid van de andere meiden en fietsen vervolgens richting Roos, maar eerst gaan we even ergens op een bankje zitten omdat Roos mij wat wou vertellen. 'Kris? Kan je dit geheim houden, voor iedereen?'. 'Sure, wat is er Roosje?'. 'Ik denk alleen maar aan Joost, ik weet niet hoe of waarom, maar het lijkt wel alsof ik verliefd op hem ben, als in echt verliefd..'. 'Wow wat?! Ik moet zeggen, ik heb hetzelfde met Jeremy, alleen ik denk dat ik al weet hoe het komt: Link vertelde me dat Jer me leuk vond. Ik flipte niet maar inplaats van dat ben ik alleen maar aan het nadenken '. Ik neem een slok ice tea en Roos zucht. 'Ik weet het niet Kris, ik hoorde het van Link maar ik weet niet of ik hem moet geloven.. Ik bedoel; hoevaak heeft Joost grapjes bij Link uitgehaald? Straks vraag ik het en dan sta ik voor lul bij Joost.. En als het wel zo is zou dat best grappig zijn ook.'. Ik grinnik en we lopen naar onze fietsen om naar huis te gaan, tot we iemand huilend bij het water zien zitten. We kijken hem raar aan en zien dat het Jeremy is. We lopen naar hem toe en Krista gaat naast hem zitten. ''Alles oké Jeremy?'. Jer kijkt op en wanneer hij ziet dat wij het zijn krijgt hij een klein lachje van zijn gezicht af. 'Gaat, ik voel me alleen best kut vanwege wat er dinsdag gebeurt is..'. 'Mogen we weten wat er is?'. Vraag ik en Jer kijkt me aan en daarna naar Roos. 'Roos, zou je even weg willen gaan? Ik wil eigenlijk dat alleen Krista het weet want het gaat over haar..'. Ik kijk hem raar aan en Roos knikt. 'Kom als je klaar bent maar naar huis oke Kris?'. Ik knik en geef Roos snel een knuffel.
Jeremy pov
Wanneer Roos weg is en ik ben net gestopt met huilen tot er opnieuw een traan over mijn wang rolt en ik kijk recht voor me uit. 'Krista, beloof me dat je niks zegt, tegen niemand alsjeblieft. Link is de enige die het voor de rest weet. De andere Squad leden ook niet..'. Krista knikt en ik zucht en kijk haar aan. 'Je weet dat ik een vriendin had?'. 'Annelie toch, is het uit?'. Ik knik: 'Ik ben verliefd op een ander en daar is Link slachtoffer van geweest.'. Voordat Krista iets kan zeggen ga ik verder. 'Annelie kon het niet hebben en heeft Link meegelokt. Daar is hij in zijn gezicht geslagen door de beste vriend van Annelie, Rina.'. Ik kwam er optijd bij en zag dat ze Link aan het trappen was. Toen ze mij zag is ze 'm gepeerd en tsja.. De volgende dag werd ik geappt door Annelie dat ik naar de 2e verdieping moest komen. Daar stond Demi en haar groep om Britt heen, die al geslagen was met de stok die Nynke vast hield. Link stond op een paar meter afstand en ik ging naast hem staan. Ik rukte de stok uit haar handen en ze begonnen te lachen, totdat ik Paulien een tik verkocht. Ik zei tegen Annelie dat ze kon oprotten en niet meer bij ons hoorde en toen liepen ze weg. Samen met Britt en Link zijn we naar het park gegaan en nadat Britt weg was ben ik met Link naar het station gegaan.'. Ik zucht weer en kijk Krista recht in haar ogen aan. 'Ik heb het uitgemaakt omdat ik verliefd ben op iemand anders, op jou..'. Ik zie Krista raar kijken en ik kom met mijn hoofd dichterbij...
Roos pov
Waar blijft Krista?! Ze reageert niet op app en neemt ook niet op als ik bel.. Wanneer ik voor de zoveelste keer bel hoor ik de bel gaan. 'Kris, jezus wat duurde dat lang. Wat was er allemaal aan de hand?!'. 'Ik mag niks zeggen, sorry.. Belofte aan Jer.'. Ik zucht en we gaan aan tafel zitten. Aangezien mam tot laat weg is en pa in het buitenland is heb ik even gauw gekookt voor ons en mijn zusje, oftewel, spaghetti carbonara. Na het eten besluit mijn zusje te gaan spelen en dan te douchen en te slapen. Komt ons ook weer goed uit, scheelt weer lawaai met het huiswerk. 'Roos?'. Vraagt Kris en ik kijk op: 'Ja?'. 'Ik wil best vertellen wat er was, maar je mag niks zeggen. Ook niet tegen de andere meiden of de andere squad leden. Tussen ons 4.'. Ik knik en Krista begint te trillen, ik denk van blijschap, en ze begint te vertellen. 'En toen zoende hij me.'. Ik kijk op. 'WAAATTTT...' en Krista lacht. 'Link had gelijk, Jer is echt op me. Ik heb alleen gezegd dat ik even moest denken erover, maar ik weet het antwoord al. Ik verras hem op de meeting ermee:)'
JE LEEST
De squad: de meeting
FanfictionBritt, Marit, Roos, Julia en Krista zijn 5 vriendinnen die enorm fan zijn van de Squad. Wanneer Joost bekend maakt dat er een meeting komt willen ze er met z'n allen heen, alleen Krista haar moeder is het er niet mee eens. Krista mag bijna niks en l...