- Er klinkt hard applaus en daarna wordt er al gauw 'zoenen!' geroepen. Jeremy haalt zijn schouders op en knipoogt naar Krista. Ze ziet de knipoog en knikt. Ze lopen naar elkaar toe en geven elkaar een kus. Weer klinkt er applaus en zo gaat de meeting nog lang door.-
Joost pov
Het is tegen het einde van de meeting, een succesvolle! Veel zijn al weg, we staan hier nog met een man of 10 qua fans + de 5. We staan lekker te praten tot ik druppels voel op mijn jas. De rest merkt het ook en iedereen kijkt Jeremy aan. 'Jer.. moet je het weer laten regenen?' Vraagt een fan en Jer kijkt sneaky weg, 'het was niet de bedoeling, oeps.' We rennen met de hele groep naar een soort tentje, daar staan we dan: in de regen met een man of 80 onder een tentje van ongeveer 3 bij 4. Krista loopt naar Jeremy toe en we zien gelijk dat ze trilt als een malle. 'Alles oke?' Vraagt Roos en Krista knikt. 'Jawel, maar ik heb geen jas dus ik bevries half.. ze zeiden dat het mooi weer werd, ik heb alleen dit vest.' Jeremy doet zijn jas uit en slaat hem om haar heen: 'zo beter?'. Ze knikt en ondertussen komt Roos op me aflopen. 'Kan ik je even spreken Joost?' Ik knik en Britt begint 'fix!' te schreeuwen maar we lachen en lopen van de groep af. Ik ga met Roos op een bankje uit het zicht van de groep zitten en Roos kijkt me aan. 'Ik weet niet hoe ik dit moet vertellen..'. Ik kijk haar bezorgd aan en sla mijn arm over haar heen. 'Alles okè?'. 'Het gaat over jou.. en..'. Ik onderbreek haar en wanneer ze op wil kijken leg ik mijn lippen op die van haar. Nadat we los zijn van elkaar schud Roos haar hoofd heen en weer. 'Joost, wat?! Nee wacht.. huh?!' Ze kijkt me lief, maar ook heel raar aan. 'Het gerucht is inderdaad waar Roos: ik..'. Ik word onderbroken door een paniekerige stem, de stem van Harm: 'alles goed hier stel tortelduifjes? Jullie moeten nu komen, er is wat gebeurt met Julia'. Ik knik, 'We komen, de regen is gestopt.'.
Roos pov
Oke, what the hell is er zojuist gebeurt.. Joost zoende me, hij zei dat het waar was, maar.. wat was waar? We lopen terug en onderweg zien we het al.. Daar ligt Julia, op straat, aangereden. Ik voel de tranen opkomen en ren naar haar toe. 'JULIA?! JUUL?! JULIA! NEE, NEE, NEE.. JULIA ALSJEBLIEFT!'. Tranen stromen over mijn wangen naar mijn kin. Ze druppelen als regendruppels naar mijn jas. Joost komt naar me toe en drukt me tegen hem aan. 'Wat is er gebeurd?' Zegt hij met een geschokte stem terwijl hij mij over mijn rug wrijft. Ondertussen zijn de andere ook gekomen en komen Marit en Krista naar me toe gerent. 'Ze moest naar de winkel om snel wat te halen maar er kwam een auto aan die ze te laat zag. Er is een ambulance onderweg.'. 'Harm?' Ik laat Joost los en loop naar Harm toe. 'Zullen wij met Julia mee als het mag?'. 'Heb ik al geregeld met de rest Roos, maak je niet druk.' We kijken naar het einde van de straat en zien daar een ambulance aankomen. Ze stoppen voor Julia en leggen haar wellicht meteen op de brancard. Ik geef de meiden en de jongens een knuffel en we spreken over 2 uur af in het ziekenhuis. Harm en ik stappen achterin de ambulance en gaan elk aan een kant van Julia zitten. Een van de ambulancebroeders gooit de deuren dicht en we pakken elk een hand van Julia. We horen de sirene aangaan en de ambulance vertrekt. 'Kom op Julia, het komt goed..' hoor ik Harm zeggen en ik kijk hem aan: 'het komt goed, geloof me.'. Ik kijk terug van het gezicht van Julia, gesloten ogen, haar haar in een slordige staart en het bloed wat in een klein stroompje uit haar voorhoofd drupt, naar haar shirt. De mouwen zijn opgestrookt en haar arm is open, een enorme schaafwond bloedt en ik verzorg de wond met toestemming van de ambulancebroeders. Terwijl ik dit doe kijkt Harm mij bezorgd aan, daarna kijkt hij naar Julia en zucht. Kom op Julia, hou vol.. we houden van je. Ook Harm.
(A/N: fissa fissa, idk wrm xD)
JE LEEST
De squad: de meeting
FanfictionBritt, Marit, Roos, Julia en Krista zijn 5 vriendinnen die enorm fan zijn van de Squad. Wanneer Joost bekend maakt dat er een meeting komt willen ze er met z'n allen heen, alleen Krista haar moeder is het er niet mee eens. Krista mag bijna niks en l...