Chapter 2

337 28 12
                                    

Na de uitleg konden we gelijk bezig en natuurlijk gingen Julia en ik gelijk 'werken'. Ze was haar laptop vergeten en moest dus 1 uur nakomen, maar we besloten nu samen te werken en dus eigenlijk gewoon Joost en Harm te kijken. We keken voor ons en zagen Krista en Britt samenwerken: de video op de laptop van Britt en Krista typte alle antwoorden en maakte de dingen. 'Eigenlijk is het best raar:' zei ik, 'die vrouw merkt bij iedereen dat ze andere dingen doen, behalve bij ons 5.' 'Wees blij dat ze ons niet ziet, je weet wat voor straf Jasmijn heeft gehad.' Ze heeft gelijk, Jasmijn was gesnapt op Youtube kijken en toen is bij haar overal een 1 neergezet waardoor ze was blijven zitten, nu durft ze niet eens meer 'www.youtube.com' te typen hier in de les. Ze mag/durft nu alleen nog maar met haar telefoon muziek via Spotify luisteren. Mevrouw Huizena is een oudere vrouw van rond de 60, heeft grijs haar en is half doof. Om eerlijk te zijn mag onze hele klas haar niet, maar wij zijn de enige die normaal doen tegen haar. 

Na de les ruim ik mijn laptop op en toen ik de klas  kwam lopen struikel ik over  een uitgestoken voet: het is Demi, die begint te lachen en naar me kijkt alsof ik niks was. 'Kijk is aan, onze nerd Roos. Weer lekker video's gekeken van die homo's? Loop maar door naar je andere nerd vriendjes, straks kom je nog te laat. ' Ik sta op en loop door alsof er niks was gebeurd, tranen stonden klaar om te rollen over mijn wangen. Ik appte Julia dat ze naar de wc moest komen. Julia antwoord niet dus besluit ik Krista te appen.

Julia pov

Waar blijft Roos? De bel is net gegaan en net liep ze nog naast me.. Opeens word ik van achter aangetikt en hoor ik Krista zeggen dat Roos op de wc zit en op mij wacht. Ik steek mijn vinger op en vraag of ik naar Roos toe mag omdat ze niet lekker bij de wc's staat. Ik mag erheen en ren het lokaal uit. 

Eenmaal bij de wc's aangekomen hoor ik al gesnik. Daar zit Roos, tranen rollen over haar wangen en haar handen zitten over haar voeten. 'Meid, wat is er?' vraag ik en Roos probeert op te staan, wat mislukt. Ze trekt haar broekpijp omhoog en ik zie een blauwe enkel. 'Demi liet me struikelen en ik gleed daarna uit op de trap. Ik kan bijna niet lopen.' zegt ze en ik trek haar omhoog om haar een knuffel te geven. 'Zal ik je helpen naar de les te komen?' vroeg ik en Roos knikte. Steunend aan mij 'lopen' we naar het lokaal. Wanneer ik de deur open doe kijkt iedereen ons aan. Roos legt uit wat er is gebeurt en meneer Vlette zegt dat ik mijn tas mocht pakken en met Roos mee mag. 

Nadat ik alles heb ingepakt lopen we samen naar het nablijflokaal waar we ons 'ziek' melden. Beter gezegd dat Roos naar de dokter moet en dat ik mee moet omdat er niemand thuis is bij haar. Even later mogen we gaan en bel ik mijn moeder of ze ons wil halen. 

Krista pov

'Zou Roos misschien te pakken zijn genomen door Demi? Dat ze daarom niet kan lopen?' vraag ik mezelf af terwijl ik bezig ben met mijn huiswerk voor wiskunde. 'He, wat is er?' hoor ik naast me. Britt kijkt me aan en ik vertel haar dat ik zit met Roos. 'Het zou zomaar kunnen. We vragen het later wel. ' zegt ze en ik start YouTube op. 'OMY GOD BRITT!' zeg ik en Britt kijkt me aan. Ik laat het haar zien: 'OMG KRIS! DIT MOETEN HUN WETEN!!'

(A/N: speciaal voor roosxwinkel en juliageneugelijk een nieuwe vandaag al omdat ze zo enthousiast waren! Meiden, wauw: jullie kunnen wel heel bij zijn! Ga zo door<3<3.)

De squad: de meetingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu