Kap 11. Alla hjärtansdag

655 16 6
                                    

Dagarna hade sakta gått framåt.
Umbridge hade fått alla och hata henne efter redan en vecka eftersom hon hade sagt till alla elever att dom inte skulle använda sina stavar på lektionerna och att hon skulle framställa lite nya regler på skolan.
Alla elever hade sätt fram emot nästa Hogsmeade resa som skulle äga rum på alla hjärtansdag. På dagen innan (en fredag) såg alla lärarna utom Umbridge jätte sura ut. Umbridge strålade faktiskt utav glädje.
Lärarna var sura hela dagen men det var bara en positiv sak (enligt Hermione var set negativt), ingen lärare gav dom några läxor.
"Hermione jag vet att du tycker att det är dåligt att vi inte har fått några läxor men se det från den ljusa sidan: du får mer tid att vara med mig i Hogsmeade imorgon!" Sa Ron när dom sakta vandrade ner mot middagen.
"Ja.. Du kanske har rätt Ronald.. Men jag tro inte att jag kommer sluta gilla läxorna!!" Svarade Hermione när dom satte sig ner.
"Harry, fyller inte Teddy år snart?" Frågade Ginny samtidigt som hon satte upp sitt långa röda hår i en hästsvans.
"Jo han fyller år i mitten utav februari" svarade Harry och tog Ginnys hand under bordet.
"Då kanske vi kan köpa någon födelsedags present imorgon i Hogsmeade?" Sa Ginny och gav Harry en puss på kinden samtidigt som Rons blick stelnade och han tittade argt på Harry.
"Ja vi kan väll gå alla fyra?" Föreslog Hermione.
"Nej!" Sa Ginny bestämt.
"Varför inte?" Frågade Ron och kollade oförstående på sin syster.
"För att Hermione också fyller år snart och jag och Ginny hade tänkt att kolla på presenter till dig imorgon också!" Svarade Harry samtidigt som Hermione blev lite röd om kinderna.
Mat kom fram på dom tomma faten och avslutade deras diskussion.
Dom hög in på maten och efter ca 30 minuter harklade sig någon vid lärarbordet. Det lät som en delfin så dom förstod att det var Umbridge.
Alla tystnade och kollade upp mot lärobordet där Umbridge hade rest på sig.
"Kära elever! Hogsmeade resan imorgon är inställd!" Sa Umbridge och log. Ett argt mummel utlöstes bland eleverna. Man hörde folk ropa lite här och där saker som "hur tänker du?!" Och "är du helt dum i huvudet eller?!".
Harry, Ron och Ginny såg jätte sura ut men Hermione satt och fnissade.
"Vad skrattar du åt?!" Sa Ginny surt.
"Tja kolla upp mot lärarbordet så får ni nog se.." Svarade Hermione som försökte kväva ett skratt.
Dom tittade upp mot lärarbordet och såg att Umbridge var täckt med mjöl.
Ron skrattade så han grät och det gjorde nästan hela stora salen också.
Malfoy stod på sidan utav Umbridge med en hink. Den måste ha innehållit mjölet för Umbridge skrek:
"Mr. Malfoy!! 2 månaders straffkommendering och 150 poängs avdrag från Slytherin!!"
Slytherinarna buade med det dränktes i skjuten utav skratt från Gryffindor, Hufflepuff och Ravenclaw.
Slytherin hade nu -368 poäng och det mesta var pga Ashely men nu var det faktiskt pågrund utav Draco som dom hade förlorat 150 poäng på en gång.
Umbridge svängde med sin stav och mjölet försvann och hon harklade sig igen och alla blev tysta.
"Istället för eran dumma tråkiga Hogsmeade resa som ni skulle ha haft, kommer ni att få ha nått underbart kul... Imorgon kväll klockan 20:30 är det alla hjärtansdagbal här i stora salen. Detta är obligatorisk! Reglerna lyder: Du måste säga ja till den första som frågar och både tjejer och killar får bjuda!"
"Harry du och jag går!" Sa Ginny så fort Umbridge gjorde en paus.
"Absolut!" Svarade Harry och gav henne en kram.
Umbridge fortsatte:
"Klädkoden som kommer vara är: Du måste ha nått som symboliserar ditt elevhem!!"
Hon gick och satte sig igen med en triumferande min.
"R.. Ron vill du" började Hermione men Ron avbröt henne.
"Ja Hermione det är klart jag vill gå med dig på balen!"
"Hur vet du att det var de jag skulle fråga?!" Sa Hermione i ett försök att låta som att det var det sista i världen hon tänkte fråga.
"Jaja isåfall.. Hermione vill du gå på balen med mig?" Frågade Ron.
"Ja jag har ju inget val.." Sa Hermione och blev röd om kinderna medan Ron himlade med ögonen.
Från ingen stans kom Ashely och kramade om Harry bakifrån.
"Haaaaaaaarry du och jag går ju på balen så då möts vi där tjugo över åtta!"
"Ledsen Lestrange men Harry går med MIG till balen!!" Sa Ginny och puttade iväg Ashely.
"Ända anledningen att han gör det är för att du frågade först och han var tvungen att säga ja" sa Ashely och fnös.
"Nej anledningen att jag vill gå med Ginny är att jag älskar henne!" Sa Harry och kysste sedan Ginny på munnen.
När han slutade så tittade Ginny på Ashely drog fram sin stav och uttalade en kroppslåsnings besvärjelse.
"Jag vinner som vanligt Lestrange!" Sa Ginny och gick sedan ut från stora salen med ett glatt flin på läpparna. Efter henne kom Hermione, Harry och Ron.
Dom gick upp till uppehållsrummet och satte sig och började prata.
Harry satt i en utav fåtöljerna med Ginny i knät medan Hermione och Ron satt bredvid varandra i en utav sofforna.
Efter ett tag utav skrattande såg Ginny plötsligt mycket allvarligare ut.
"Hermione! Vi måste hitta varsin klänning som är antingen röd eller guld!"
Hermione nickade och dom gick upp till deras sovsal.
"Vi måste också hitta något att ha på oss Harry..!" Utbrast Ron efter ett tag.
"Nej vi kan bara ta varsin svart kostym och sen våra Gryffindor slipsar" svarade Harry och gäspade. "Kom Ron vi går och lägger oss klockan är ändå ganska mycket!"
Ron nickade och följde efter Harry upp till deras sovsal och dom somnade ganska snabbt.
På lördagen vaknade dom runt klockan 9, klädde på sig och gick ner emot frukosten där dom möttes utav en leende Ginny och en leende Hermione.
"Godmorgon!" Sa dom i kör.
"Godmorgon" svarade Harry.
"Värst vad ni var glada då, vad har hänt?" Frågade Ron.
"Ginny lamslog Ashely när vi mötte henne i korridoren!" Sa Hermione.
"Ja, hon sa att hon var 1000 gånger bättre på alla formler, så jag sa åt henne att göra en skyddsförtrollning men hon hann inte ens ta upp staven innan jag lamslagit henne!" Fortsatte Ginny.
"Bravo!" Sa Harry och satte sig sedan mitt emot tjejerna där Ron redan satt.
Dagen gick ganska snabbt och när klockan var 17:30 hade dom precis ätit klart när Ginny sa:
"Kom Hermione vi måste göra oss färdiga inför balen!"
"Ska ni fixa er nu?! Det är ju tre timmar kvar!!" Utbrast Ron.
"Ron du kommer aldrig nånsin förstå en tjej så varför frågar du ens?" Svarade Hermione samtidigt som hon himlade med ögonen.
"Vi möter er i uppehållsrummet klockan åtta!" Sa Harry och gav Ginny en snabb kram.
"Okej!" Sa Ginny och log.
Tjejerna gick ut ur stora salen och styrde stegen emot sin sovsal där dom skulle göra sig klara.
Harry och Ron bestämde sig för att gå ner till Hagrid.
Dom knackade på och Hagrid öppnade.
"Hej killar!" Sa Hagrid när han hade släppt in dom. "Vill ni ha lite te?"
"Ja tack, Hagrid" svarade Harry artigt.
Dom satt och prata hos Hagrid till att klockan var 19:00 när dom tackade för teet och gick tillbaka till slottet för att göra sig i ordning.
~Vad flickorna gjorde när Harry och Ron var hos Hagrid~
Ginny och Hermione gick upp till sin sovsal för att göra sig i ordning inför balen trots att den inte började förrän om tre timmar.
När dom kom fram till den tjocka damens porträtt så sa dom lösenordet (mandragora) och gick sedan direkt upp till sin sovsal.
När dom kom in till sin sovsal frågade Ginny Hermione:
"Så Hermione hur går det för dig och Ron?"
"Tja det går bra, jag önskar bara att han kunde vara mera romantisk... Som Harry är mot dig!" Svarade Hermione i en lätt suck.
"Men du kanske får en kyss ikväll, om du har tur" sa Ginny och började borsta sitt långa eldröda hår.
"Va, vad menar du?" Frågade Hermione.
"Sista dansen såklart! Det är ju tradition att killen kysser tjejen efter sista dansen!"
Klockan 19:35 hade Ginny och Hermione duschat, fixat håret, sminket och skulle bara ta på sig sina klänningar.
Hermione hade samma röda klänning och samma röda klackskor som hon hade haft när Bill och Fleur hade gift sig och håret uppsatt i en tjusig bulle. Inte ett ända hårstrå låg på fel plats.
Ginny hade en röd klänning utan axlar, som slutade ungefär 2 decimeter ovanför knäna. Hon hade också sitt guldhalsband hon hade fått utav Harry på sin 17:års dag och hon hade likadan frisyr som hon hade haft på Bill och Fleurs bröllop och ett par svarta klackar.
När klockan var 19:59 stod Harry och Ron i uppehållsrummet och väntade på tjejerna.
Ginny och Hermione kom ner för trappan till tjejernas sovsal när klockan var exakt åtta.
"W... Wo... Wow" fick Ron fram när han såg Hermione.
"Du ser inte så dum ut själv Ronald!" Sa Hermione och log.
Dom gick ut tillsammans ur porträtthålet och lämnade Harry och Ginny kvar själva.
"Du är vacker hela tiden Ginny, men ikväll är du extra vacker ikväll!" Sa Harry och omfamnade Ginny.
"Tack Harry och du är också fin" sa Ginny och kysste honom.
"Nja.. Jag försökte fixa mitt hår i en halvtimme men det gick inte" sa Harry och slog ner blicken.
Ginny började skratta.
"Pojken som överlevde. Han som vann över den starkaste och ondaste trollkarlen genom tiderna klarar inte av att vinna över sitt eget hår ens?!" Sa hon och fortsatte skratta.
"Ditt underbara skratt Ginny. Jag kan inte undgå att le när jag hör det!" Sa Harry.
"Åh Harry jag älskar dig!" Sa Ginny när hon kramade om honom.
"Jag älskar dig med Ginny!" Svarade Harry henne.
Med det gick dom ner till stora salen som badade i ett rosa sken.
"Hej hörni var har ni varit vi trodde ni var precis bakom oss! Vi har stått här och väntat i 25 minuter!" Utbrast Hermione när dom hade kommit fram till bordet där Hermione och Ron satt.
"Vi stannade bara och pratade lite" sa Ginny och slog sig ner bredvid Hermione.
"Aja det är lugnt det har inte varit nån dans eller nått än!" Försäkrade Hermione dom om.
Ashely kom in genom dörren iförd en smaragdgrön klänning med silverhjärtan på och silvriga klackskor tillsammans med Crabbe i en mörkgrön kostym och sin Slytherin slips.
När hon gick förbi Harry, Ron, Hermione och Ginny utbrast hon:
"Haaaaaaaarry, Ronald, smutsskalle! Weasley!"
Hon gick och satte sig vid ett bord där Draco och Pansy redan satt. Crabbe kom direkt efter.
"Nu alla underbara elever är balen påbörjad och nu är det första dansen!" Hörde dom Umbridge röst säga.
Dom gick upp på dansgolvet och dansade sig igenom kvällen.
När klockan var 23:55 hörde dom Umbridge röst igen som sa att det var sista dansen.
Dom dansade och när musiken tystnade kysstes alla paren som var på dansgolvet. Eller tja alla utom ett... Crabbe hade böjt sig fram för att kyssta Ashely som hade puttat honom baklänges så hans huvud hade hamnat i bålen. På vägen ut ur stora salen hade hon passerat Harry och Ginny som stod och kysstes passionerat. Hon var så arg att hon sparkade Ginny på smalbenet. Ginny hade ramlat men Harry hade fångat upp henne innan hon slog i golvet och dom fortsatte att hångla. Med det hade Ashely tagit upp staven skickat iväg en lamslagningsbesvärjelse emot någon 5:års elev och sedan stormat ut ur stora salen och styrde sina steg mot Slytherins uppehållsrum.
Efter balen gick alla och la sig. Alla (utom Ashely och Crabbe) somnade med ett leende på läpparna.

Back to Hogwarts!Where stories live. Discover now