Kap 18. Sista dagen och fina tankar

598 12 4
                                    

(Harrys Perspektiv)

Jag hade precis friat till Ginny. Hon hade sprungit ut ur stora salen och lämnat mig. Hon hatade antagligen mig. Men sen sprang Hermione, Ashely och Pansy efter henne. Efter några minuter kom dom in igen. Ginny svarade mig och hon hade sagt ja! HON SA JA!! Jag var nu förlovad med Ginny Weasley! Den underbaraste människan jag nånsin träffat!
Men sen hade något hänt.
Vi hade kysst varandra efter att jag hade satt ringen på hennes finger. Hela stora salen hade brutit ut i ett stort jubel.
Jag vände mig om och såg Mcgonigall stå där.
"Grattis Potter!" Sa hon och torkade bort en tår ur ögat. Hon log.
"Tack så mycket professorn!" Svarade jag. Jag log också. Men det klart jag log jag var ny förlovad!
Jag vände mig mot Ginny igen i precis rätt tid. Hon hade svimmat.
"GINNY!" Ropade jag med oro i rösten. Jag hann fånga henne innan hon slog i golvet.
Jag bar henne i min famn.
Allt jubel dog ut.
Folk trängdes runt mig för att se vad som hade hänt.
Ron tog sig fram genom skaran med Hermione direkt efter sig.
"Vad hände?!" Frågade Ron.
"Jag vet inte!" Sa jag.
"Mr Potter, se till att få upp miss Weasley till sjukflygen! Nu direkt Potter!!" Skrek madam Pomfrey från lärarbordet.
Jag nickade och försökte ta mig fram men det gick inte.
Ron och Hermione gick före mig.
"AKTA ER!!" Skrek Ron.
Alla stirrade skräckslaget på honom. Som om han skulle kasta en förbannelse över dom. Men det funkade tydligen för dom aktade på sig.
Jag gick igenom den trånga gången som hade bildats medan jag bar på Ginnys avsvimmad kropp.
Jag skyndade mig sedan upp mot sjukflygen där madam Pomfrey redan var.
"Lägg henne här Potter!" Sa hon och pekade på en utav sängarna.
Jag gjorde som hon sa och la ner Ginny på den säng hon pekade på.
"Hon kommer bli okej eller hur?!" Sa Ron ängsligt.
"Absolut Mr. Weasley. Jag ska bara ge henne detta elixir så kommer hon vakna inom 5 minuter. Stackaren, för mycket för henne att ta in samtidigt antar jag" sa madam Pomfrey och hällde elixiret i Ginnys mun.
Ron och Hermione skulle gå när Hermione frågade:
"Harry ska du med?"
"Nej... Jag stannar här tills att hon vaknar" svarade jag.
Hermione nickade som svar och sedan gick hon och Ron.
"Jag går in på mitt kontor, ropa om miss Weasley vaknar!" Sa madam Pomfrey. Hon gick in på sitt kontor och stängde dörren.
Jag satt på Ginnys säng och höll hennes hand.
"Åh Ginny även när du är avsvimmad är du fin" sa jag i en tyst viskning efter några minuter.
Jag hann inte fatta vad som hände hade. Ginny hade vaknat, satt sig upp och kysst mig. 10 sekunder senare tittade jag in i det vackraste ansiktet jag nånsin sätt. Det underbara leendet, dom underbara fräknarna, de underbart leende chokladbruna ögonen. Det fanns bara två ord att beskriva henne med: Underbar och perfekt!
"Du säger alltid så snälla saker Harry" sa hon och kysste mig igen.
Hon drog sig långsamt tillbaka och tittade på ringen.
"Vad vacker den är Harry" sa hon och log sitt underbara leende.
"Det är samma ring som min far en gång friade med till min mor" sa jag och kysste henne på munnen. Sen såg jag hennes chockade ansiktsuttryck.
"Är det något som är fel? Gillar du den inte?" Sa jag och tittade på henne.
"Jo Harry jag älskar den men.. Jag vet inte.. Om det var din mammas borde väll du vilja ha kvar den? Som ett minne?" Sa hon långsamt.
"Ginny jag vet att mina föräldrar kan se oss just nu och jag vet att min mamma vill att du ska ha den!" Sa jag och kramade om henne.
"Åh Harry jag älskar dig!" Sa hon.
"Jag älskar dig med Ginny!" Sa jag.
"Åh miss Weasley du är vaken! Potter du skulle ju säga till mig!" Sa madam Pomfrey som just kommit ut från sitt kontor.
"Förlåt madam Pomfrey jag glömde.." Sa jag.
"Jaja det gör inget Potter" svarade hon och himlade med ögonen "ni får gå nu miss Weasley om ni känner er bättre!"
"Tack så mycket madam Pomfrey!" Sa Ginny och tog min hand.
Vi gick tillsammans hand i hand ut från sjukhusflygen.
Vi vandrade upp mot Gryffindors uppehållsrum.
Vi sa lösenordet till tjocka damen (Mandragora) och gick sedan in.
Alla jublade och drog oss ifrån varandra. Jag såg på Ginny att hon var lycklig och då var jag lycklig.
"Grattis mannen!" Sa Ron och dunkade mig i ryggen.
Jag fick massor utav grattis hela kvällen och det fick Ginny också, klockan var runt elva när Ron ställde sig upp och det blev tyst.
"Nu tycker jag att eftersom dom är nyförlovade borde vi alla få se en kyss!!" Ropade Ron och alla stämde in.
Tjejerna puttade Ginny till mig.
Jag omfamnade henne och kysste henne passionerat i någon minut.
"Okej det där kan ni få göra senare, nu ska vi festa in på natten!" Ropade en välbekant röst. Jag släppte Ginny och vände mig om. Där stod ingen mindre än George Weasley.
"Jag missar ALDRIG ett Gryffindor party!" Sa han och smällde av en smällare.
"Jag har dessutom förbeställt honungsöl och snacks från husalferna som jobbar i köket... Dom kommer om 3... 2... 1..." Sa George och med ett ljudligt 'PANG' kom det in ungefär 20 husalfer med stora fat där det fanns alla möjliga snacks och 20 till som bar på stora fat där flaskor med honungsöl stod.
"Varför ska vi festa?" Frågade Hermione och tittade konstigt på George.
"För att era examensprov är över, för att min syster är nyförlovad med Harry, för att alla sjundeårselever slutar på Hogwarts imorgon och för att det nu har varit fred i ett år!" Sa George.
Jag kände mig tom inuti när han nämnde den tredje saken. Jag slutade här imorgon. Jag skulle aldrig komma tillbaka hit. Men sen kom jag på det underbara jag hade bestämt med Ginny. Vi skulle flytta till Godric's Hollow tillsammans!
Festen var igång och alla var glada.

(Hermiones perspektiv)

Festandet hade hållit på hela natten. Jag var glad ja, men jag var ändå ganska trött. Klockan var halv två på natten och jag hade redan sätt till så att alla som inte gick sitt sista år var i säng. Jag var ju trots allt förste prefekt. Det var Ginny också och hon hade hjälpt mig att få alla yngre i säng. Men jag var arg på Ronald. Han var också förste prefekt men han hade inte brytt sig ett dugg om dom yngre på hela kvällen... Men jag orkade inte ens bry mig just nu. Han kanske bara var så oerhört glad att examensproven var över, försökte jag intala mig själv.
Jag skulle gå och lägga mig så jag tänkte gå och säga till Ginny.
"Eh Ginny..?" Började jag försiktigt.
"Hermione!" Sa hon och kollade på mig med både sträng och förvånad blick.
"Hermione, du har stora påsar under ögonen! Som din bästis beordrar jag dig att gå och lägga dig så du mår bra imorgon!" Sa hon och gav mig en blick som sa gå-och-lägg-dig-nu-så-du-blir-bra!
"Men är du okej med det..? Det är ju ändå ett party för dig typ och jag är din bästa vän...!" Jag kände skulden komma.
"Hermione, jag vet hur mycket du har pluggat senaste veckorna och jag vet också att du har haft sömnbrist! Så gå upp och lägg dig utan att oroa dig för mig, jag klarar mig!" Sa hon och kramade om mig.
"Tack Ginny!" Sa jag och log. Hon log tillbaka.
"GODNATT ALLIHOPA!" Ropade jag precis innan jag började gå upp för trapporna till flickornas sovsalar.
"Hermione vänta!!" Hörde jag nån ropa bakom mig.
Jag vände mig om och såg Ron.
Han omfamnade mig och kysste mig sedan.
"Godnatt Hermione, jag älskar dig!" Sa han. Jag log vid hans ord.
"Godnatt Ronald, även om jag kan bli ganska sur på dig ibland så älskar jag dig!" Sa jag och jag såg hur han log.
Jag gick upp och bytte sedan snabbt om till mitt nattlinne. Jag gick sedan och myste med Krumben i min säng. Han är så gosig! Han är ju gullig också. Nästan lita gullig som Ron är.
Detta var min sista dag på Hogwarts och nu var den avklarad. Imorgon skulle Hogwartsexpressen ta oss hem klockan 11:00. Jag skulle aldrig få komma tillbaka hit.
Jag längtade inte!
Hogwarts har alltid varit och kommer alltid vara mitt andra hem!
Jag älskar detta ställe.
Jag har lärt mig så mycket här! Och inte bara saker på lektionerna! Utan även om mod, styrka, kärlek, svek och vänskap.
Jag har varit som allra lyckligast under dessa tak men jag har också varit som ledsnas här, gråtit så ögonen blödigt.
Men det viktigaste är att jag träffat mina bästa vänner här och inte nog med det jag har träffat killen jag älskar här!
Men jag längtade ändå till imorgon!
Mcgonigall har gjort om så vi kommer få provbetygen vid frukosten imorgon och det längtade jag verkligen till!!
Men imorgon skulle vi också börja nästa del utav våra liv. Harry och Ron vill båda bli aurorer och jag tror dom kommer kunna få jobb direkt efter som att vi tre var ute och jagade Voldemorts horrokrukser i ett helt år och undvek och bekämpade ständigt ondska.
Själv tänker jag bli reporter till 'The Daily Prophet' men till skillnad från den där hemska Rita Skisser (stav) tänker jag inte skriva några lögner. Jag kommer bara skriva ren fakta!
Jag tänker också skriva en bok!
Boken ska handla om allt jag upplevde när jag, Harry och Ron jagade horrokrukser, om hur Ron lämnade oss och sen efter typ en och en halv månad kom tillbaka. Om alla känslor. Om striden på Hogwarts. Ja i princip allt vi gjorde när vi skulle ha gått vårt 7:e år på Hogwarts. (Det året som vi kom tillbaka för att ta här på Hogwarts, så vi kunde få en fullständig utbildning!)
Med alla dessa tankar och funderingar i mitt huvud somnade jag sakta.

Back to Hogwarts!Where stories live. Discover now