Kap 23. Välkommen till världen James

567 12 5
                                    

(Harrys perspektiv)

Det var slutet på Januari och Ginny var höggravid.
James skulle komma snart. Det visste vi.
Hermione och mrs. Weasley var här dagligen för att kolla hur Ginny mådde och hur det gick. Jag hade verkligen försökt ta ledigt men det gick inte pga att 3/4 utav alla aurorer var sjukskrivna. Jag, Ron och 7 till var dom ända som inte blivit sjuka.
Vi hade inte så mycket att göra på dagarna så jag brukade gå hem ungefär 2 timmar innan mina skift egentligen skulle sluta. Det var väll nån som stal nått från nån butik lite här och var men inte direkt nått som alla aurorer behövdes på.
Det hade varit fred i trollkarlsvärldens sedan kriget vilket var skönt.
Jag var på väg hem från jobbet en helt vanlig eftermiddag (trodde jag) i slutet utav Januari.
Jag kom hem och Ginny, Hermione och Mrs. Weasley hälsade glatt på mig. (Hermione som var Ginnys bästa vän hade tagit ledigt från jobbet hela Januari för att hjälpa och se till så att Ginny skulle må bra).
"Jag tänkte laga lite mat barn vad vill ni ha?" Frågade Mrs. Weasley.
Hon började bli lite gammal och hon skulle inte behöva laga mat till mig i mitt eget hus.
"Sitt kvar ni Mrs. Weasley jag fixar maten!" Sa jag och hon log tacksamt.
Jag gick ut i köket och kollade kylskåpet.
"Blir kyckling med pommes bra?" Ropade jag.
"Absolut!" Hörde jag Hermione och Ginny svara inifrån vardagsrummet.
Jag tog ut kycklingen och skulle precis börja med maten när jag hörde Ginny skrika inifrån vardagsrummet.
Jag sprang in i vardagsrummet där Ginny fortsatte skrika.
"Babyn kommer!" Fick hon fram mellan skriken.
"Flampulver är den snabbaste vägen till Sankt Mungos!" Ropade Mrs. Weasley.
"Accio flampulver!" Skrek Hermione som tagit fram sin stav.
Jag tog en näve och skrek "Sankt Mungos!"
Dom gröna flammorna omslöt mig och efter några sekunder var jag framme på sjukhuset.
Jag sprang fram till receptionen.
"Min fru ska föda! Hon kommer om bara några sekunder!" Skrek jag.
"Hennes namn?" Frågade kvinnan bakom disken.
"Ginny Potter!"
"Hela namnet?"
"Ginevra Molly Potter!"
Just som jag sa det kom Ginny ut genom spisen. Hon grät och skrek.
"Rödhåriga flickan?" Sa hon bakom disken och nickade mot Ginny.
"JA!" Sa jag som började bli otålig.
"Följ med här!" Sa hon bakom disken.
Hon gick ut och ledde oss in i en sjuksal.
"Doktorn kommer alldeles strax!" Sa hon och gick ut ur rummet.
"Mrs. Weasley kan du skicka ett brev till dom andra?" Frågade jag medan jag höll Ginny i handen.
"Absolut! Och Ginny det kommer gå bra bara andas!" Sa hon och skyndade sedan ut ur rummet.
Doktorn kom några ögonblick senare.
"Mrs. Potter det är bara att krysta!" Sa han.
Ginny skrek och grät.
~5 timmar senare~
Alla Weasleys, Ashely och Crabbe och Pansy och Draco satt ute i väntrummet.
Ginny skrek och grät inte längre. Eller jo grät gjorde hon. Utav glädje. Det gjorde jag med. Vi stod just nu och kollade på vår nyfödde son som Ginny bar i sin famn.
"Han har ditt hår, Harry" sa Ginny i en viskning.
"Och dina ögon, Ginny" sa jag,
"Mrs. Potter ni får gå om ca en halvtimme när vi hunnit gjort alla tester på eran son!" Sa doktorn.
Ginny nickade och räckte över James till doktorn.
En halvtimme senare kom doktorn tillbaka med James i famnen.
"Han klarade alla tester men vi upptäckte att han är allergisk mot hasselnötter, ni får denna medicin" han gav mig en medicin i form utav en spruta. "Om han får i sig hasselnötter så MÅSTE ni sticka denna i han lår inom 5 minuter annars riskerar han att dö!" Sa doktorn i mycket allvarlig ton.
Jag och Ginny nickade som svar.
Ginny fick 5 extra sprutor hon la dom i sin handväska.
När hon stoppat ner dom gav doktorn tillbaka James till henne.
Vi gick tillsammans ut med stora leenden på läpparna och visa alla vår nyfödda James.
Alla applåderade när vi kom ut.
Mrs. Weasley ville hålla i honom först.
Han passerade från ena personen till andra.
Sedan tog jag själv honom.
Han kändes så otroligt mjuk i mina armar.
"Alla är välkomna till Kråkbot nu för att fira James ankomst till världen!" Sa Mr. Weasley.
"Tack men nej tack pappa!" Sa Ginny.
"Men raring varför inte?" Frågade Mrs. Weasley sin dotter.
"För att jag tycker att Harry och jag borde få umgås lite själva med vår nyfödde son!" Svarade Ginny.
"Okej då vi respekterar ditt beslut..." Sa Mrs. Weasley.
"Bra då åker vi nu! Kom Harry!" Sa Ginny och gick bort mot spisen där vi skulle ta flampulvret hem.
(Det är nämligen farligt för små barn att transföreras. Det finns en lag som säger att man måste vara över 8 år för att få transföreras).
Jag höll hårt i James och tog sedan en näve flampulver. När dom gröna lågorna omslöt mig och James så ropade jag högt och tydligt "Potters hushåll!"
Några sekunder senare var jag i vårt vardagsrum.
Ginny (som åkt före oss) satt redan i soffan.
"Varför ville du inte åka till Kråkbot med din familj..?" Frågade jag försiktigt samtidigt som jag gav henne James.
"För att han är precis nyfödd och då vill jag ha honom nära hela tiden utan att alla ska hålla på med honom!" Svarade Ginny.
"Vet du varför inte Fleur var där?" La hon till.
"AA, hon var hemma med Victoire och Dominique" svarade jag.
Just som jag sa det knackade det på dörren.
"Undra vem det kan vara...?" Sa Ginny.
Jag gick och öppnade. Där stod just Fleur och i ena handen hade hon 4 åriga Victoire och i andra hade hon 2 åriga Dominique.
"Ej 'arry, dom ville triffa in kusyn" sa hon och nickade emot sina barn.
Ginny kom gående emot dörren.
"Hur visste du att vi redan hade kommit hem?" Frågade hon misstänksamt.
"Bill birättade" sa hon.
Ginny himlade med ögonen.
"Vi har tyvärr inte tid nu Fleur, men ni är välkomna om två veckor på fest för att fira James ankomst till världen" sa Ginny.
Fleur nickade och vände sig sedan om med barnen i händerna.
"Fleur vill du använda flampulvret?" Frågade jag.
"Tyck 'arry!" Sa hon och tog med båda barnen in i huset.
Dom ställde sig i spisen, Victoire tog flampulvret och kastade. När dom gröna lågorna täckte dom skrek Fleur "Snäckstugan" med sin franska accent.
När dom var borta tog Ginny till orden.
"Skönt att bli av med henne och hennes små mini Fleurs!!"
Jag skrattade åt henne innan jag kom och tänka på en sak.
"Sen när ska vi ha en fest för James om 2 veckor?"
"Sen nu!" Svarade hon och vi båda brast ut i skratt.
Då hände nått underbart.
Lilla baby James som sovit i sin mammas famn började också skratta.
"Åh vad underbar du är James! Ja det är du!" Sa Ginny och vi båda log.

Back to Hogwarts!Donde viven las historias. Descúbrelo ahora