Kap 31. Tjejkvällen går snett

518 16 9
                                    

(Ginnys perspektiv)

Harry hade just transförerar sig till Ron.
Vår uggla Ariana hade just flugit iväg med fyra identiska brev.

Hej!
Du är jätte välkommen på tjejkväll ikväll!
Vi kommer prata och skratta!
Det kommer vara som en liten Gryffindor återträff bara för några få tjejer.
Hemma hos mig.
Kram!
Gin!

Ganska enkel inbjudan.
Jag hade skickat den till Mione, Angelina, Alicia och Katie.
Mione, det hade jag inte kallat Hermione för på VÄLDIGT länge.

Efter tjugo minuter hade jag och Parvati fått svar från alla.
Mione hade sagt ja, Angelina hade sagt ja, Alicia hade sagt ja och Katie hade sagt ja.

"Åh vad roligt vi kommer få!" Sa Parvati när vi stod och fixade lite snacks.
"Haha ja!" Svarade jag medan jag hällde upp godis i en skål.
"Vilken tur att ni har massor utav godis och kakor hemma!" Sa hon medan hon la upp massa kärleksmums på ett fat.
"Är man syster till Ron och mamma till James så måste man ha mycket godsaker hemma!" Skrattade jag.
Hon skrattade med mig.
Det ringde på dörren.
"Kommer!" Ropade jag.
"Jag fortsätter fixa med kakorna!" Sa Parvati och jag nickade mot henne.
Jag öppnade dörren och blev mött utav en glad Alicia.
"Hej!" Sa jag och kramade om henne.
"Hej!" Sa hon tillbaka.
"Vad kul att du kunde komma!" Sa jag när hon steg in.
"Kul att jag fick komma! Du räddade mig verkligen i sista minuten!" Sa hon.
"Va varför?" Frågade jag.
"Jo jag är ju gift med Oliver Wood och våran son skulle sova några dagar hos hans bästa kompis... Wood tänkte tvinga med mig till hans pappa. Dom skulle bara prata om Quidditch hela tiden" sa hon och såg besvärad ut.
"Men jag trodde du gillade Quidditch?"
"Det gör jag, rättelse älskar jag Quidditch men det ända dom pratar om är att Ted, våran son, ska bli ett Quidditch provs som hans far var och sen pratar dom om typ hundra tråkiga olika finter" suckade hon.
"Men hans mamma då?" Frågade jag.
"Hon gick bort för något år sedan" Sa Alicia lite tystare.
"Aa... Förlåt det var inte meningen att ta upp det" sa jag långsamt.
"Det gör inget, du kunde inte veta" sa hon.
"Skulle du vilja att jag visade dig runt?" Sa jag för att byta samtalsämne.
"Gärna!" Sa hon och log igen.
Efter en snabb rundtur på ca 5 minuter ringde det på dörren igen.
Det var Katie och Angelina.
"Hej!" Sa jag och log när jag öppnade dörren.
Jag visade dom också runt.
Och sedan gick dom och satte sig tillsammans med Alicia i vardagsrummet och pratade.
"Tack så mycket för hjälpen med snacksen Parvati!" Sa jag och log när jag såg att hon hade fixat allt.
"Ingen orsak jag älskar att hjälpa till speciellt med mat och snacks!" Sa hon och log tillbaka.
Vi bar tillsammans ut snacksen till vardagsrummet.
"Oj, oj, oj!" Sa Angelina och log.
"Ni kan tacka Parvati det är hon som har fixat allt" sa jag och såg att Parvati blev lite röd om kinderna.
"Ja men ni hade allt ju redan hemma" sa hon och vi alla skrattade.
Alla vet att Parvati aldrig vill vara den som tar åt sig äran.
Det knackade på dörren igen.
Jag gick och öppnade.
"Äntligen Mione!" Sa jag och kramade om henne.
"Ledsen att det tog lite ti... Vänta kallade du just mig Mione?!" Sa hon och kollade konstigt på mig.
"Ja det gjorde jag!" Sa jag och släppte in henne.
"Det var länge sedan Gin!" Sa hon och båda skrattade.
"Ja det var det!" Sa jag skrattandes.
"Tja du behöver ju ingen rundtur, så ja alla andra är i vardagsrummet så kom nu!" Sa jag och drog med henne in i vardagsrummet.
"Okej vi kör lite sanning eller konka, om nån kommer ihåg mugglar leken Umbridge tvingade oss att köra ganska ofta i skolan!" Sa jag.
Alla nickade vilket betydde att alla visste vad jag pratade om.
Jag gick för att hämta en flaska som vi kunde snurra.
Jag hittade en ganska snabbt.
"Okej alla sätter sig i en ring!" Sa jag när jag kom tillbaka med en flaska i handen.
Alla gjorde som jag sa och satte sig i en ring.
Jag började snurra flaskan.
Den stannade på Angelina.
"Oh, Angelina sanning eller konsekvens?" Sa jag och skrattade ett ondskefullt skratt.
"Jag känner dig så jag väljer sanning.." Sa hon försiktigt.
"Okej, om du var tvungen att välja, vem utav din makes syskon skulle du förhäxa?" Frågade jag.
"Dig" sa hon enkelt.
"VA?" Skrek jag.
"Lugna ner dig, jag skojade bara! Jag skulle välja Percy för han vände ryggen åt sin familj precis när kriget bröt ut och det tycker jag är fult!" Sa hon och jag andades ut.
"Okej, Angelina du snurrar!" Sa Mione.
Angelina snurrade flaskan och den kom på Katie.
"Katie" sa hon och log.
"Å nej!" Sa Katie och svalde.
"Vem hade du en crusch på när du gick på Hogwarts?" Sa Angelina och flinade.
"Wood..." Sa hon tyst.
"Wood? Som i Oliver Wood? Som i Oliver Wood jag är gift och har barn med?!" Sa Alicia och spärrade upp ögonen.
Katie nickade försiktigt.
"Jag visste att du gillade honom så jag vågade aldrig säga något..." Sa Katie.
Men till Katies förvåning skrattade bara Alicia.
"Hade jag en crush på Wood?!" Skrattade hon.
"Ja man såg det på hur du tittade på honom..." Sa Katie som inte fattade någonting.
"Jag menar nu älskar jag honom men då var han mer som en bror jag retades med!" Sa hon och skrattade.
Katie såg lättade ut.
"Okej vi fortsätter!" Sa Parvati.
Katie snurrade flaskan och den kom på Parvati.
"Sanning!" Sa Parvati innan Katie ens hade hunnit fråga.
"Okej... Spränger fortfarande Seamus saker i luften?" Sa hon.
"Ja ibland" sa Parvati och vi andra skrattade.
Alla kände till Seamus skolgång han som alltid lyckades få saker att sprängas.
Parvati snurrade flaskan den kom på Mione.
"Sanning eller konka Mione?" Sa Parvati.
"Jag har gjort väldigt mycket farligt i mitt liv och du är alltid så snäll så jag tar väll konka" sa Mione.
"Okej.. Gå ut på gatan och skrik 'Jag är bättre än vad ni är'!" Sa Parvati och flinade.
Mione suckade men gick ut.
"JAG ÄR BÄTTRE ÄN VAD NI ÄR!" Skrek hon och sprang sedan in igen.
Vi alla skrattade utom hon.
"Jaja nu har jag gjort det!" Sa hon och satte sig i ringen igen.
Mione snurrade flaskan och den kom på mig.
"Fan" sa jag.
"Gin sanning eller konka?" Sa Mione.
"Sanning!" Sa jag.
"Okej, vad har ditt mål sedan du för första gången fick höra om Harry?" Sa hon och flinade.
Jag blev lika röd i ansiktet som mitt hår var.
"Svara nu Gin!" Sa Angelina.
Alla tjejerna flinade förutom jag.
"Fine!" Sa jag.
"Mitt mål från första gången jag fick höra om Harry var att jag skulle gifta mig med honom! Det har typ varit mitt livs mål och jag har uppfyllt det!" Sa jag som fortfarande var tomatröd i ansiktet.

Vi höll på så i fyra timmar samtidigt som snacks och godis mängden minskade allt mer och mer.

"Shit klockan är 02:10!" Ropade Mione som kollade sin klocka.
"Oj, vi kanske borde börja fixa med våra sängar" Sa Parvati.
"Kan ni lämna alla tomma tallrikar och de i köket så ska jag fixa" sa jag.
Dom gick ut med disken till köket och med en lätt sväng med trollstaven så fick jag alla möbler att ställa sig längs med väggen och ur tomma intet kom sex färdig bäddade sängar fram och ställde sig på golvet.
"Sängarna är klara!" Ropade jag till dom andra tjejerna.
Jag gick upp för trappan för att byta om till ett nattlinne och borsta tänder.
När jag gick igen såg jag att alla mina tjejkompisar låg lamslagna på golvet.
Bara en person stod upp med ryggen mot mig som kom gående i trappan.
Den personen som jag då förstod hade kidnappat Rosmerta, förstört Godisbaronen och jag hört skratta som jag inte kunde komma på vem det var.
Men nu när jag såg honom visste jag direkt att det var han.
Jag tog ett hårdare tag om min stav som jag hade i handen.
"Vad gör du här och vad har du gjort med mina vänner, Lucius Malfoy?!" Sa jag.
Han vände sig om och log.
"Dina vänner sa att dom inte visste vart Harry Potter var, så jag lamslog dom. Men du kanske vet var din make är! Jag har försökt få tag på dig, pressa ur dig informationen så att jag kan göra mig av med den store Harry Potter!" Sa han och flinade.
"Glöm och dröm! Varför skulle jag säga vart min make var så att du skulle kunna död honom!?" Sa jag och riktade staven mot honom.
Han riktade sin mot mig.
"Du får ju bestämma själv, annars kan jag ju göra så här" sa han och flinade.
"CRUCIO!" Skrek han.
Där var känslan igen med det kändes inte lika hemskt som när Ashely hade gjort det så många gånger på mig när vi gick på Hogwarts.
"Är... Är det allt du har?!" Skrek jag.
"Jag gråter ju inte ens!!" La jag till.
"Jag har bara börjat Ginerva!" Skrattade han.
"KALLA MIG ALDRIG FÖR GINERVA!!!!" Skrek jag och jag kände vreden stiga.
Crucioförbannelsen släppte.
Jag kollade upp på honom.
Han såg verkligen skrämd ut.
"Vad är det? Klarar du inte ens mot en tjej?!" Skrek jag kanske lite för kaxigt för han såg väldigt sur ut och skickade iväg en kroppslåsningsbesvergelse mot mig.
Men jag han flytta på mig och istället träffade den spegeln och kastades tillbaka mot honom.
Jag skrattade så jag grät!
Vem lyckas kroppslåsa sig själv?!
Jo Lucius Malfoy!
"Lamslå!" Skrek jag och skickade iväg en lamslagningsbesvärjelse mot Lucius.
Den träffade honom och han föll lamslaget till golvet.
Jag sprang fram till tjejerna och kollade av dom.
Dom var bara lamslagna skönt.
Jag trodde faktiskt att Lucius skulle ha dödat dom men ljugit för mig.
"Finite" säger jag och lamslagningsbesvärjelsen slutar verka på tjejerna men också av misstag på Lucius som sätter sig upp och försöker få tag i sin stav men Mione är snabbare.
"LAMSLÅ!" Skriker hon och lamslår Lucius.
"Vad hände?!" Frågar jag dom.
"När du hade gått upp så kom han och frågade om vi visste var Harry befann sig, Mione visste men berättade inte eftersom hon också visste att det var Lucius. Vi hade alla lämnat våra stavar här inne så han kastade en Silenciobesvärjelse över oss så vi inte skulle kunna skrika på dig och sedan lamslog han oss, en efter en. Och försvara oss kunde vi inte för han hade lagt våra stavar bakom honom" sa Alicia och pekade sedan där alla utom Miones stav låg eftersom som Mione höll sin stav i handen.
"Okej" sa jag och kramade om dom alla.
"Och vad hände med dig och honom?" Sa Angelina och nickade mot den lamslagna Lucius.
Jag berättade vad som hade hänt sedan jag gick ner till att jag väckte dom.
"Skojar du eller?! Råkade han kroppslåsa sig själv?!?!" Skrattade Katie.
"Aa" svarade jag och alla hängde på Katies skratt.
"Vad gör vi med honom?" Sa Parvati sedan och nickade mot Lucius.
"Jag kontaktar Harry och Ron så får dom ta med han till Azkaban, han använde faktiskt en utav dom oförlåtliga förbannelserna och ni vet ju att det ger en direkt biljett dit" sa jag och tittade med kall blick på Lucius.
"Mm" sa Alicia som svar.
Jag skickade snabbt en patronus till Harry och Ron.
Jag fick svar nästa direkt.
Dom kom ungefär lika snabbt.
"Ginny är ni okej?!" Frågade Harry och kramade om mig.
"Ja nu är vi det iallafall när han är lamslagen!" Sa jag som svar och nickade mot Lucius.
"MIONE!! JAG HAR VARIT SÅ ORORLIG FÖR DIG!! ÄR DU SKADAD? MÅR DU BRA!?!?" Skrek Ron.
"Ron jag mår bra, men vad gulligt att du bryr dig så om mig" sa Mione som svar och kysste Ron.
"Awwwwwwww" kom det ifrån mig, Alicia, Katie, Angelina och Parvati.
Mione himlade med ögonen men log.
"Kom nu Ron så tar vi med den här till ministeriet" sa Harry och gick mot Lucius med Ron efter sig.
Dom tog honom under varsin arm och gick sedan mot eldstaden.
Med hjälp av flampulver skulle dom ta sig till ministeriet.
"Aurorkontoret" skrek Harry när dom gröna lågorna slukade dom och inom några sekunder var dom borta.
"Nu tycker jag vi borde försöka sova efter allt som hänt!" Sa Katie och alla vi andra höll med.
Alla somnade väldigt snabbt.
Jag vet att så fort mitt huvud nuddade kudden så somnade jag.

Back to Hogwarts!Where stories live. Discover now