(Ginnys perspektiv)
Hermione och jag hade packat upp nu i tio minuter när jag kom på en sak.
"Eh Hermione... Harry och jag är ju förlovade..." Började jag men Hermione avbröt mig.
"Du undrar om jag kan sova i samma rum som Ronald så att du och Harry ska kunna sova tillsammans?" Sa Hermione och flinade.
"Ja..." Sa jag och blev röd i ansiktet.
"Såklart att jag kan sova inne hos Ronald, vi går och kollar med killarna!" Sa hon och log. Jag nickade utav tacksamhet till henne. Hon är verkligen en bra vän!
Vi gick upp en trappa till Rons rum och knackade på.
"Kom in!" Ropade Harry.
Vi gick in och såg att direkt (och hörde) att Ron sov. Jag la märke till att Hermione himlade med ögonen innan hon gick och väckte honom.
"Eh jo.." Började jag när Ron hade vaknat.
"Vi tänkte att jag och Harry skulle byta sovrum eftersom dom ändå är förlovade!" Sa Hermione och jag gav henne en tacksam blick.
"Det blir ju jätte bra!" Sa Harry glatt.
Alla vände sig mot Ron som satt och valde mellan alternativen.
"Okej..." Sa han efter en stund. "Men bara om ni två lovar att inte göra 'det där'!" La han snabbt till.
"Ron snälla jag är 17!" Sa jag och himlade med ögonen. Klart vi inte skulle göra 'det där'.
"Harry packa ihop dina saker så packar jag ihop mina igen så byter vi rum sedan!" Sa Hermione.
Harry nickade och med det gick vi ut ur Rons rum och tillbaka in i mitt.
Jag satte mig på min säng medan Hermione började att packa ner sina saker igen.
Jag tog min dagbok och började skriva.Kära dagbok!
Hermione är nog den underbaraste vän jag har.
Även om hon är ett år äldre än vad jag är så har hon alltid funnits där för mig!
Hon är som en storasyster (som dejtar min storebror)...
Men det gör inget för mig!
Exempelvis: idag kom vi tillbaka från Hogwarts vi har gått ut vårt sista år där... Hermione är så snäll så hon säger 'att hon gärna kan byta sovrum med Harry så han och jag får sova i samma rum' när jag frågade henne.
Hon är den som alltid finns där för mig och alltid hjälper mig!
Hon har alltid funnits där för mig när Ashely (som nu är min vän) tryckt ner mig och fått mig att må dåligt.
Hon är som den storasystern jag aldrig fick!
Den jag kan berätta allt för!
Den som alltid funnits och alltid finns där när jag behöver!
Den som jag har ett speciellt och heligt systerband med.
Hon finns i mitt hjärta och kommer alltid göra det!Jag avslutade meningen och tittade upp. Hermione var klar!
"Vad skriver du?" Frågade hon.
"Vill du att jag läser upp?" Frågade jag.
Hon nickade.
Jag läste upp vad jag nyss skrivit och tittade sedan på henne.
Hon hade satt ner kofferten.
Hon hade tårar i ögonen och sprang fram och kramade mig.
Våran kram avbröts utav att det knackade på dörren.
"Kom in!" Ropade jag.
Dörren öppnades och där stod Harry.
"Är du färdig Hermione?" Frågade han snällt.
"Absolut!" Sa Hermione.
Hon tog sin stav och fick kofferten att sväva framför henne.
Hon gick ut med kofferten framför sig och gick upp för trappan mot Rons rum.
"Kan jag börja packa upp?" Frågade Harry.
"Inte än!" Sa jag.
Jag gick fram och kysste honom passionerat på munnen.
Han omfamnade mig och svarade med en underbar kyss.
"Nu kan du packa upp!" Sa jag när vi släppte varandra efter någon minut.
Han började packa upp.
"Eh Ginny..." Började han.
"Ja Harry vad är det?" Sa jag och tittade in i hans gröna underbara ögon.
"Vi kanske bör berätta för din familj att vi är.. Du vet.. Förlovade..?" Sa han försiktigt.
"Aa, vad sägs som ikväll när hela familjen är här?" Sa jag och gick fram och gav honom en puss på kinden.
"För mig blir det bra när du tycker det blir bra!" Sa han och kysste mig på munnen.
"Då gör vi det ikväll!" Sa jag efter kyssen.
Han nickade och fortsatte packa upp.
Jag gick fram till min spegel och började göra en inbakad fläta från höger till vänster (en sån som Elsa har i Frost..).
Efter fem minuter var den klar. Den blev ganska bra ändå.
"Jag är klar nu!" Sa Harry.
Vi gick tillsammans ner till vardagsrummet.
"Harry ska du vara med på quidditch?" Ropade Charlie
"Ginny du ska hjälpa mamma i köket!" Ropade George och jag såg honom flina genom det öppna vardagsrums fönstret.
"Jag kör inte utan världens bästa jagare!" Sa Harry och jag gav honom en puss på kinden.
"Kör du jag klarar mig!" Sa jag och han sprang sedan upp för att hämta sin åskvigg.
"George!" Ropade jag.
"AA vad är det?" Sa han medan han tittade i genom det öppna vardagsrums fönstret.
"Lamslå!" Sa jag och lamslog George innan jag gick ut till mamma i köket.
Jag kunde höra Bill, Charlie, Ron och Percy skratta åt George som blev lamslagen utav sin 4 år yngre syster.
Jag gick in till mamma och Hermione som stod i köket.
"Åh Ginny äntligen!" Sa mamma.
"Du och Hermione får gå ut till grönsakslandet bakom huset och plocka morötter!" Sa mamma som verkade jätte stressad.
"Har vi ett grönsaksland bakom huset?" Frågade jag förvånat.
"Ja jag fixade det för några månader sedan!" Sa mamma.
"Okej.." Sa jag och med det gick jag och Hermione ut ur köket och till vårt nya grönsaksland.
"Accio morötter!" Sa vi.
Vi stod så i ungefär 4 minuter.
Efter dessa 4 minuter hade vi fått tag i ca 60 morötter.
Vi bar in alla till mamma.
"Tack så mycket flickor nu kan ni gå ut till killarna! Och ni får gärna skicka in George, Ron och Harry så ska dom få hjälpa mig med att duka.
"Okej mamma!" Sa jag.
Jag och Hermione gick ut till killarna och satte oss i gräset.
"George, Ron, Harry! Mrs. Weasley vill att ni går in och hjälper henne att duka!" Ropade Hermione.
"Okej..." Sa Ron suckande.
Dom gick in och jag tog ut min kvast från skjulet.
Jag satte mig på kvasten och sparkade sedan iväg från marken.
Den känslan är underbar.
Men efter 15 minuters spel ville jag inte längre.
Jag var ganska trött.
Harry, Ron och George hade kommit tillbaka.
George hade fortsatt spela men Ron och Harry hade satt sig på marken tillsammans med Hermione.
Jag skulle åka ner på marken och ansluta mig till dom när jag kom på en sak.
Jag störtdykte och rätade upp mig. Jag landade precis bredvid dom.
"Hörni jag kom på en sak!" Sa jag och ställde tillbaka kvasten i skjulet.
"Vadå att jag är bättre än dig på quidditch? För det kom jag på för år sedan!" Sa Ron och flinade.
Jag gav honom en mördar blick som svar..!
"Så vad kom du på Ginny?" Frågade Hermione efter någon minut utav spänd tystnad.
"Jag kom på att vi inte har kollat våra betyg än!" Sa jag och Hermione reste sig så snabbt att boken hon hade haft i knät flög iväg och träffade Ron som satt bredvid i huvudet.
"Vid Merlin det hade jag totalt glömt!" Sa hon och rusade in.
Jag följde hennes exempel och rusade in, upp i mitt rum och började sedan rota i min koffert.
Efter nån minut kom Harry in. Han började leta efter sitt egna.
"Åh detta är meningslöst!" Sa jag och drog fram min stav.
"Accio betyg!" Ropade jag och mitt kuvert som innehöll betyget flög genast upp ur kofferten.
Harry hade redan hittat sitt.
"Kom så går vi upp till Hermione och Ron!" Sa Harry och jag följde efter honom upp till Rons rum.
Hermione satt på sin säng med kuvertet i handen.
"Är ni beredda?" Frågade Ron när jag och Harry hade kommit in.
Alla nickade.
"På 3!" Sa Harry.
"1..." Sa Ron.
"2..." Sa Harry.
"3!" Skrek jag och Hermione.
Alla öppnade sina kuvert.
Och tog ut lappen som innehöll betygen.
"Vad hade ni?" Frågade Ron efter en stund.
"Själv hade jag alla Ö!" Fortsatte han stolt.
"Jag hade också alla Ö!" Sa Harry.
"Jag hade högsta betyg i alla ämnen förutom ett..!" Sa Hermione och jag såg att hon var påväg att bryta ut i gråt.
"Umbridge gav mig bara näst högsta betyg!!" Sa hon och började gråta.
"Bry dig inte om vad den paddan ger dig för betyg hon vägrade ge dig högsta betyg för att du bröt dig in på ministeriet för något år sedan!" Sa Ron.
"Hur vet du det?!" Frågade Hermione mellan sina tårar.
"För att jag hörde henne säga det till professor Snigelhorn för nån vecka sen!" Sa Ron och Hermione såg sedan ut som ett åskmoln.
"Och du då Ginny? Vad fick du för betyg?" Frågade Harry.
"Jag fick högsta betyg i alla ämnena..." Sa jag försiktigt.
"Ginny det är ju underbart!" Sa Hermione och hennes ansikte log igen.
"Va?" Frågade jag, Harry och Ron i kör.
"Ja för du och jag svarade exakt samma på alla frågor och vi gjorde exakt lika på det provet där man skulle visa vad man kunde! Samma besvärjelser och allting! Då kan vi skicka in till ministern att Umbridge fuskar med bedömningen! Dom kan ge henne och oss sannings serum! Då kommer hon bli tvungen att ändra så att mitt betyg blir som det borde vara!" Sa Hermione och strålade utav lycka men också utav hämnd.
"MATEN ÄR KLAR!" Ropade mamma nerifrån köket.
"Kom så går vi ut och sätter oss jag är vrålhungrig!" Sa Ron.
"Som alltid!" La jag skrattande till.
Vi gick ner och sedan ut till trädgården där det var fint dukat.
Vi satte oss ner och började äta.
"Mm vad gott det är mrs. Weasley!" Sa Hermione.
"Tack så mycket!" Svarade mamma och log.
Vi var halvvägs igenom maten när jag puffade till Harry som satt bredvid mig.
Jag gav honom en blick som sa 'nu?'
Han nickade som svar.
Vi ställde oss upp och jag sa:
"Harry och jag har nått och berätta.."
Jag tog ett djupt andetag.
"Vi är förlovade!" Sa jag och log.
Alla applåderade och det kändes skönt att vi hade berättat.
"Då kanske det är dags för att börja med lite bröllopsplaner!" Sa mamma och jag nickade.
Vi satte oss ner igen under massor utav gratulationer.
Då reste sig Bill och Fleur.
"Fleur och jag har nått viktigt att berätta!" Började Bill.
"Vi ska 'a en byby" avslutade Fleur.
Alla grattade dom.
Okej visst jag gillar inte Fleur, men jag ska bli faster för första gången och det gjorde att jag var glad för dom men mest för Bill!
Så när vi var klara hade vi fått två nyheter som piggade upp och gav glädje till våran familj.
Jag var ganska trött nu och det var Harry, Ron och Hermione med så vi fyra sa godnatt till alla och gick sedan och la oss.
Jag kysste Harry godnatt och somnade sedan direkt.
YOU ARE READING
Back to Hogwarts!
FanfictionDenna berättelse är fortsättningen utav på Majken098's bok "The Real Harry Potter" (Har fått tillåtelse utav underbara Majken098 att göra detta) boken utspelar sig året efter den berömda Harry Potter har besegrat Voldemort. Harry, Ron och Hermione...