Kap 2. Överraskingen

1.1K 23 13
                                    

Innan Harry hann svara Draco så kom butiksägare med ett paket inslaget till Harry som han hade beställt innan dom började kolla på kvastar. När Harry hade tagit emot paketet så frågade Ron innan Draco hann säga något mer spydigt:
"Är det där presenten till Ginny?"
"Nej" svarade Harry ärligt "Du minns Tonks och Lupins son?".
"Aa" svarade Ron lite oförstående.
"Jag blev ju gudfar åt honom så jag tänkte skicka en present till honom eftersom jag aldrig kunde ge honom nått när han föddes".
"Aha" sa Ron som började förstå.
Dom vände sig mot Draco igen som hade hört hela historien om att Ted Lupin var Harrys gudson, men han verkade bara ha fattat ett antal ord och istället för att fråga om hur nån skulle vilja ha Harry som gudfar frågade han:
"Fyller Ginny år?!"
"Ja" svarade Ron och tittade lite halvkonstigt på Draco och fortsatte sedan "Men varken du eller din dumma kusin Ashely är inbjudna till hennes överraskningsfest ikväll klockan 21:00 i Kråkbot"
Harry kände att han kunde ha slagit till Ron just då! Han hade just berättat för Malfoy var festen var, när den började och att varken Draco eller Ashely fick komma och Harry såg på Dracos flin att han precis tänkte göra det som skulle förstöra Ginnys födelsedag...
När Draco hade gått gick Harry och Ron ut ur affären och mötte familjen Weasley samt Hermione. Ron hade köpt en present för galljonerna han hade fått, alla andra verkade också ha köpt sina presenter men Harry hade inte kommit på nått än, då slog det honom vad han skulle köpa.
"Mrs. Weasley när ska vi vara tillbaka i Kråkbot?" Frågade Harry.
"Vi ska faktiskt åka tillbaka till Kråkbot nu, lilla vän" svarade hon i sin snälla ton.
"Jag transförerar mig till Godric's Hollow snabbt bara och är tillbaka i Kråkbot inom en timme" sa Harry.
"Varför ska du dit?" Undrade Hermione.
"Det har med Ginnys present att göra" svarade Harry henne.
Och det var sant att det hade med Ginnys present att göra men det var inte ända anledningen, han ville återigen se det förfallna huset där hans föräldrar än gång hade blivit mördade, han ville återigen se sina föräldrars gravar. Han var 99% säker på att det fanns massa andra ställen där han kunde få presenten fixad men han ville så gärna komma dit igen och se allt för en andra gång. Lägga nya blommor på sina föräldrars grav.
Så i ett litet "plopp" var han borta och inom några sekunder stod han på gatan i Godric's Hollow och sa tyst för sig själv:
"En dag ska jag bo här, kanske med en familj och en fru eller kanske själv"
Han hoppades nog på det första alternativet för han ville inte sluta själv...
Han hade först gått och bett att få Ginnys present fixad sen gick han till kyrkogården och la då nya blommor på hans föräldrars grav och sen gick han stillsamt mot det förfallna huset som bara trollkarlar kunde se.
Huset såg värre ut än när han hade varit där med Hermione i julas, häckarna hade blivit högre och tätare, husets plankor såg värre ut också, dom såg ut att ha ruttnat ännu mer.
Efter ett tag när han inte orkade stå kvar där gick han och hämtade presenten, fick den inslagen och återvände sedan till Kråkbot.
Dom andra hade börjat gjort fint och städa.
Charlie, Percy, George, Ron och mr. Weasley satte upp ett tält utomhus. Harry kände igen tältet, det var samma dom hade haft när Bill och Fleur hade gift sig förra året. Harry gick in och såg att mrs. Weasley var i full gång med städningen inne tillsammans med Hermione. Dom log mot honom när han kom in och mrs. Weasley sa att alla presenterna skulle läggas inne i Rons rum till ikväll. Så Harry gick upp för trappan och in i Rons rum och såg en stor hög med presenter så han slöt sin till dom och gick sedan där ifrån.
"Harry kan du, Ron och Hermione skriva en liten lista på några Ginny känner och är kompis med som vi skickar ut inbjudningarna till?" Sa mrs. Weasley runt klockan 13.
"Absolut svarade alla tre i kör"
Så dom satte sig vid köksbordet med pergament och en fjäderpenna så skrev Hermione namnen på dom personerna dom kunde komma på.
Listan skulle vara med 10 personer hittills hade dom skrivit:
Neville Longbottom
Luna Lovegood
Hannah Abbott
Susen Bones
Collin Creevey (mot Harrys vilja)
Lee Jordan
Dean Thomas (mot Ron och Harrys vilja men Hermione sa att dom fortfarande var bra kompisar)
Harry
Hermione
Ron
George
Dom sa det att Ginny hade alltid tyckt om George och dom behövde någon som kunde skämta och få alla att skratta.
Så i inbjudan skrev dom:
"Ginny fyller 17 välkommen på överraskningsfest idag den börjar 21:00 så var här 20:40 ungefär. Ha på dig nått du tycker utstrålar glädje och nått som e fint! Vi hoppas hjärtligt att du kan komma!
Harry, Hermione och familjen Weasley."
Dom fick låna Percys uggla så att det skulle gå snabbare och vid 15 hade dom fått alla svar.
Neville- Ja
Luna- Ja
Hannah- Ja
Susen- Ja
Collin- Ja
Lee- Ja
Dean- kunde inte (Ron och Harry blev båda jätte glada)
Och Harry, Ron, Hermione och George skulle ju vara där.
Mrs. Weasley, mr. Weasley, Charlie och Percy skulle hälsa på Bill och Fleur under festen och skulle komma tillbaka på förmiddagen imorgon.
Nu var äntligen alla förberedelserna klara, tårtan stod på bordet dom hade beställt 50 liter honungsöl och mrs. Weasley hade bakat kakor utav alla sorter.
Alla gick och bytte om till fina kläder, Hermione hade en blå klänning som såg ut som den hon hade haft på balen under deras fjärde år men den här var blå och vita ballerinaskor, hennes hår var uppsatt i en tjusig bulle. Ron hade en röd kostym och sin Gryffindor slips i rött och guld. Han hade fixat till håret och han nästan dreglade när han såg Hermione. Harry hade en mörkblå kostym och en röd slips, han hade försökt att fixa sitt hår men det hade inte varit någon idé. George hade en svart kostym med en lila blomma i bröstfickan som sprutade vatten om man kom för nära.
När klockan var 20:43 hade alla kommit utom Ginny. Alla fick gå in och hitta ett lämpligt gömställe som dom kunde gömma sig på i vardagsrummet och alla presenter hade flyttats från Rons rum till tältet, men dom från familjen Weasley som inte var där hade sagt att deras presenter skulle ligga kvar så att Ginny fick dom nästa dag.
När klockan var 20:50 hördes Ginnys röst utanför. Bill hade tydligen transförerat dom hem nu.
Alla intog sina gömställen och George släckte lyset.
Ginny kom in muttrande för sig själv. Harry uppfattade varenda ord hon sa:
"Gahh varför har jag behövt vara hos Bill och slemgrodan hela dagen?!" Ron behövde kväva sitt skratt men han lyckades.
"Och varför är lampan släckt?!" Fortsatte Ginny.
Hon tände lampan och i samma ögonblick ljuset nådde hennes ögon hoppade alla fram från sina gömställen och skrek med en mun:
"Överraskning"

Back to Hogwarts!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang