Det hade gått hela två veckor men Hermione och Ginny ignorerade fortfarande killarna.
När dom hade varit tvungna att prata med Harry och Ron som på örtläran tillexempel hade dom sagt "Mr. Potter och Mr. Weasley".
Ashely hade gått och planerat sin plan för att få Harry och Ron medan hon flörtade så fort dom kom i närheten.
Den 1 oktober satt Hermione och Ginny ute och läste läxorna under en ek när en uggla kom emot dom och släppte ner ett brev i Hermiones knä.
Hon tog upp det och såg på handstilen att det var från Hagrid, skogvaktaren på Hogwarts. Hon läste det högt så att Ginny också skulle höra:
"Till Hermione och Ginny!
Jag vill prata lite med er tjejer går det i eftermiddag klockan 16?
En liten fågel viskade att ni hade håltimme då och jag vet att ni borde plugga på håltimmarna men detta är viktigt!
Kram Hagrid"
"Vi kan ju gå dit och kolla vad han ville prata med oss om" sa Ginny.
"Aa" svarade Hermione och fortsatte sen "ska vi fråga om killarna vill följa med?" Men sedan kom hon på att dom inte var med killarna.
"Saknar inte du att vara alla vi fyra?" Frågade Hermione.
"Jo och jag saknar dessutom att vara bara Harry och jag, det är alltid roligt och det brukar vara väldigt mysigt också" sa hon. Hon förde ena handen upp mot halsbandet som hon hade fått utav Harry som hon alltid hade på sig även nu när dom hade varit osams och torkade sedan snabbt bort en tår ur ögat.
"Jag vet att jag blir arg och jag skulle också kunna säga att jag ser ut som ett åskmoln när Harry ber mig att berätta vad du känner för Ron" fortsatte hon "men jag skulle aldrig berätta en väns hemlighet för någon, det skulle jag inte".
"Och jag vet att jag kanske inte direkt visar hur jag känner för Ron, men det är som Harry sa jag har svårt att visa mina känslor" sa Hermione.
"Men du vet vad du känner, va?"
"Ja Ginny, jag vet vad jag känner och det kanske äcklar dig men ja. Ja jag älskar din storebror Ronald" sa Hermione och vänd huvudet neråt men Ginny kunde tydligt se att hon log.
"Om du skulle prova visa vad du känner tror jag nog att Ron skulle blivit glad" sa Ginny och började fnittra.
"Mm kanske" medgav Hermione.
När klockan närmade sig 16 vandrade Ginny och Hermione sakta mot Hagrids stuga. Vad var det som var så viktigt? Och vad skulle han prata om?
Dom hann inte ens knacka på dörren innan Hagrid hade hunnit öppnat.
"Jag såg er komma genom fönstret flickor" mumlade han.
Dom satte sig vid det runda bordet och Hagrid gjorde te till dom alla tre.
"Så vad var det du ville prata om?" Frågade Ginny när hon druckit upp sitt te.
"Jo.." Började Hagrid "både Harry och Ron har hamnat i sjukflygen"
Både Hermione och Ginny flämtade till.
"Varför?" Frågade Hermione förskräckt.
"Jo för att dom försvarade er förstår ni".
Ginny och Hermione tittade oförstående på Hagrid.
"Den där Ashely hade tydligen kommit och sagt massa saker och föreslagit att dom skulle gå ihop mot er två" Ginny och Hermione himlade med ögonen innan Hagrid fortsatte "men dom hade tydligen vägrat och sagt att även om ni var arga på dom skulle dom aldrig förråda er"
"Åh Gud vad gulligt" sa Ginny och förde ännu en gång ena handen mot halsbandet.
"Men hur hamnade dom på sjukflygen?" Frågade Hermione.
"Jo.. Eftersom att Harry och Ron vägrade gå med Ashely, hade hon och 3 andra från Slytherin attackerat dom" Hermione flämtade till och Ginny slog händerna för munnen men Hagrid fortsatte som han inte hade märkt deras reaktioner "först lamslog dom fyra Harry samtidigt sen gjorde dom exakt samma sak med Ron, som tur var kom Mcgonigall och hon hade sätt lamslagningen. Då blev hon oerhört arg hon drog bort 25 poäng var från Slytherin och gav dom 2 veckors straffkommendering och trollade sedan fram 2 osynliga bårar som hon placerade Harry och Ron på, så nu ligger dom uppe i sjukflygen".
"Men Hagrid när hände det här?"
"Precis efter eran trolldryckslektion".
Harry och Ron skulle haft dubbeltimme i spådomskonst och dom hade haft dubbeltimme i talmagi efter trolldryckslektionen.
"Ehm.. Tack för teet Hagrid men nu måste vi gå" sa Hermione efter en liten stund.
"Ja självklart" svarade Hagrid och log vänligt.
När dom kommit ut från Hagrids stuga bestämde dom att dom måste gå till sjukflygen.
"Hemska Ashely! Mara det är precis vad hon är!" Sa Ginny med en arg ton.
"Ja och jag kan slå vad om att dom tre andra Slytherin eleverna Hagrid berättade om är Malfoy, Crabbe och Parkensson" svarade Hermione i samma arga ton.
När dom kom till sjukhusflygen var bara en liten glipa utav dörren öppen. Dom öppnade den försiktigt och gick sedan in.
Madam Pomfrey stod vid två sängar där det låg två välbekanta ansikten. Men Hermione och Ginny visste riktigt väl sedan innan att hon inte släppte in vem som helst för att hälsa på hennes patienter.
"Eh Madam Pomfrey skulle vi kunna få hälsa på våra vänner Harry och Ron?" Frågade Hermione ängsligt, hon väntade sig ett starkt nej men istället svarade Madam Pomfrey:
"Ja absolut men jag kan max ge er en kvart".
Det var gott om tid.
"Dom håller på att vakna flickor" sa hon och gick sedan in på sitt kontor.
Dom gick bort mot pojkarnas sängar, Hermione satte sig på Rons säng och Ginny satte sig på Harrys.
Ginny tog tag i Harrys hand och kysste den, hon kollade sedan på Harry och gav honom en kyss på kinden också. När hon tog bort huvudet såg hon att det hade blivit ett märke från hennes läppglans och hon började fnissa. Hermione kollade upp och la också märke till de, hon började fnissa hon med. Efter nån minut gjorde Hermione nått. Nått som Ron hade älskat om han varit vaken. Hon kysste honom. När hon satte sig upp igen var hon blossande röd om kinderna och hon tittade mot Ginny, men Ginny bara log.
När deras kvart hade gått kom madam Pomfrey ut och schasade iväg dom ut ur sjukhusflygen. Dom gick ner för att äta middag i storasalen. Det blev lax och potatis till middag. Ginny och Hermione satt mer och pratade än åt.
Dom kastade nätt och jämt arga blickar mot Ashely, som inte verkade vara sen med att svara dom tillbaka. Efter middagen gick Hermione och Ginny upp mot Gryffindors uppehållsrum. Dom satt där och gjorde sina läxor i knappt 10 minuter, men det gick inte för några sjätteårselever satt och spelade knallkort ca en meter ifrån dom och eftersom uppehålls rummet var fullt valde dom att gå till biblioteket. Dom gick upp och lämnade sina läxböcker eftersom dom bara tänkte läsa lite. Efter 5 minuters vandring från uppehållsrummet till biblioteket skulle dom hitta ett bra bord. Nästan alla bord var tomma men vid ett bord satt två killar med ryggarna mot dom. Det tog inte ens en minut för dom att inse vilka det var.
Det gick inte att ta fel på det där lysande röda håret och på det svarta håret som aldrig riktigt ville bli fixat. Harry och Ron satt där borta helt omedvetna om att Hermione och Ginny stod ca 10 meter bakom och betraktade dom.
Dom smög sig sakta fram emot Harry och Ron när dom stod precis bakom la dom händerna framför ögonen på dom.
"AAAAAA! Harry jag har blivit blind! Allting är bara svart!" Skrek Ron och fortsatte sedan i en lugnare ton "men det luktar jätte gott".
Hermione kollade mot Ginny båda behövde bita sig i läppen för att inte börja skratta.
"Du är inte alls blid" sa Harry "det är bara några som håller för ögonen på oss och jag antar att dom inte kommer sluta för än vi gissat rätt på vilka det är".
"På mig är det Hermione!" Sa Ron snabbt "jag känner igen hennes underbara parfym".
Hermione blev blossande röd om kinderna igen och släppte.
"Och på mig är det..." Harry rabblade upp en massa tjejnamn men aldrig Ginnys. Hermione hade satt sig mitt emot Ron. Tillslut när Harry hade rabblat upp omkring 35 olika tjejnamn släppte Ginny och sa:
"Kom igen, nu får du väll ge dig?!"
"Jag visste hela tiden att det var du jag skulle bara jäklas lite" svarade Harry. Ginny började skratta, det smittade av sig på Harry, Ron och Hermione.
Nu satt dom fyra där och skrattade. Efter ett tag viskade Hermione nått till Ginny som var omöjligt för nån annan att höra, Ginny nickade och började fnissa igen. Harry och Ron kollade konstigt på tjejerna. Vad var det dom höll på med? När Ginny hade slutat fnissa tittade hon på Harry, log och sa:
"Harry kom, jag ska visa dig en grej"
"Okej" svarade Harry lite oförstående men han reste sig upp och följde efter Ginny in mot dom stora bokhyllorna. När dom var utom synhåll satte sig Hermione på stolen bredvid Ron, där Harry hade suttit.
Hon hoppade närmare Ron och la sitt huvud på hans axel. När han märkte det vände han sitt ansikte mot Hermione och utav förvarning kysstes dom.
Allting bara försvann, dom var dom ända kvar i universum och där satt dom tillsammans.
När dom drog sig ifrån varandra kom allt tillbaka till Ron. Dom skrattade men log. Det var härligt. Hermione sa sedan:
"Jag tyckte att det var dags att visa hur jag känner".
"Det.. Det var härligt att höra" sa Ron och tog sedan Hermiones hand.
Harry och Ginny hade sätt allting där dom stod bakom bokhyllorna.
"Det var på tiden eller hur?" Frågade Harry Ginny.
"Ja verkligen" svarade Ginny. Dom kysstes passionerat och var helt omedvetna om att Ron och Hermione hade kommit fram till dom. Ron harklade sig, Harry och Ginny släppte snabbt varandra. Harry blev helt röd i ansiktet men Ginny höjde bara på ögonbrynet och stirrade på Ron.
"Hångla offentligt? HÅNGLA OFFENTLIGT?!?!?!" Skrek Ron.
"1. Rör de dig? 2. Stör det dig? 3. Vad var det nyss du och Hermione gjorde isåfall?" Frågade Ginny i en irriterad ton. Hermiones kinder blossade upp när Ginny hade ställt den tredje frågan.
"1. Jag det rör mig om min syster står och hånglar offentligt med min bästis" Ginny himlade med ögonen "2. Ja jag stör mig på att ni hånglar offentligt!" Ginny himlade med ögonen igen "3. Jag och Hermione hånglade inte vi höll bara handen..."
"Vad jag gör rör inte dig Ron!" Sa Ginny som nu började bli väldigt arg "jag stör mig inte på om du och Hermione skulle hångla offentligt, vilket ni gjorde!" Fortsatte hon och slog sedan armarna om Harry och kysste honom flera gånger intensivt bara för att jäklas med Ron. När hon slutade hade Harry kyssmärken utav Ginnys läppglans över hela ansiktet. Harry blev ännu rödare när han såg Rons ansiktsuttryck.
"Ska ni göra klart era läxor killar?" Sa Hermione för att bryta den hårda stämningen mellan Ron och Ginny.
Ehh... Aa det är en bra idé" sa Harry snabbt.
"Hermione kan du hjälpa mig med trolldrycksläxan?" Frågade Ron som värkande ha glömt bort sin fajt med Ginny.
"Absolut!" Sa Hermione "Ginny och jag gjorde den på rasten idag innan vår lektion i talmagi".
"Ginny då kanske du kan hjälpa mig?" Frågade Harry snabbt.
"Visst" sa Ginny och log "men jag ska bara upp och hämta min läxa i talmagi, Hermione och jag gjorde aldrig klart dom, hänger du med Hermione?"
"Aa, vi kommer snart killar".
Dom började vandra tillbaka mot uppehållsrummet men på vägen dit mötte dom Ashely.
"Jag hörde att ni är vänner igen med Harry och Ron" sa Ashely surt "ni ska få betala för de!"
Hon riktade först staven mot Hermione och skrek "CRUCIO" Hermione vred sig utav smärta, sedan mot Ginny och skrek åter "CRUCIO", Ginny vred sig också utav smärtan. Ashely gick och lämnade dom gråtandes där.
VOUS LISEZ
Back to Hogwarts!
FanfictionDenna berättelse är fortsättningen utav på Majken098's bok "The Real Harry Potter" (Har fått tillåtelse utav underbara Majken098 att göra detta) boken utspelar sig året efter den berömda Harry Potter har besegrat Voldemort. Harry, Ron och Hermione...