För två veckor sedan föddes James Sirius Potter.
Hans far var den berömde Harry Potter.
Hans mor var den före detta jagaren Ginny Potter.
Hans far hade besegrat Voldemort en gång för alla.
Hans mor hade (tillsammans med Neville Longbottom) lett motståndsrörelsen på Hogwarts när hans far, hans yngsta morbror och hans yngsta morbrors fru hade varit ute och letat efter Voldemorts horrokruxer.
Hans far var den ända som överlevt den dödande förbannelsen. 2 gånger dessutom.
Hans födelse hade blivit en stor nyhet som ungefär hela trollkarlsvärlden ville få veta mer om, men föräldrarnas bästa vän (och moderns svägerska) (som var chef för 'The Daily Prophet') hade sagt nej till att göra det för att hon visste att det inte skulle uppskattas utav föräldrarna.(Ginnys perspektiv)
Ända sedan folk fick reda på att Harry och jag har en nyfödd son så har reportrar med kameror dykt upp konstant utanför vårt hus.
Det är tur att vi känner ministern (Kingsley) för han gav oss tillåtelse att lägga en speciell och mycket invecklad formell över vårt hus som gör att alla som är där för att typ fota eller göra nån intervju kan inte komma in på tomten medan alla andra bara kan komma och gå.
Både Harry och jag är föräldralediga just nu.
Jag vet att Hermione täcker upp för mig och sen har jag för mig att det var Ron som skulle täcka upp för Harry.För en vecka sedan så skickade jag och Harry ut inbjudningar till en typ fest (snarare fika men alla har med sig presenter) för att fira James välkommen till världen.
Den skulle vara idag klockan 16:00.
Listan på dom som är bjudna lyder följande.Mamma och Pappa.
Bill, Fleur, Victoire och Dominique.
Charlie.
Percy och Andrey.
George och Angelina.
Ron och Hermione.
Andromeda och Teddy.
Ashely och Crabbe.
Draco och Pansy.
Luna och Neville (jag tycker dom är sötare tillsammans så har ändrat lite...)Och vi hade faktiskt bjudit Dudley och Cho men dom skulle på nån släktträff med Chos släckt (inte för att jag blev ledsen utav att slippa henne..)
Detta skulle motsvara mugglares dop på ett ungefär.Klockan var 12 och jag städade just nu hela huset.
Harry satt uppe i sovrummet och lekte med James.
Jag hade skickat upp dom dit för att dom inte skulle smutsa ner igen nu när jag höll på att städa.
Jag hade fått dammsugaren att dammsuga hela huset.
En mopp skurade allt golv.
Massa disktrasor och dammvippor flög runt och avlägsnade huset ifrån damm.
Klockan var 13 och huset var nu städat. Nästan.
"Bara sovrummet och James rum kvar" sa jag tyst för mig själv.
Harry kom ner för trappan med lilla söta James i famnen.
"Det verkar som han vill äta" sa Harry och räckte över honom till mig.
Jag ammade honom medan jag hade fått lite potatisbullar och bacon att laga sig själv.
"Harry kolla om vi har nån lingonsylt!" Sa jag och kysste James panna när han hade ammat klart.
"Nej ingen lingonsylt... Men det ligger en lapp här.." Sa Harry och tog en lapp som låg i kylskåpet.
Han började läsa den högt.Kära Harry och Ginny.
Jag åt upp lingonsylten inatt när ni låg och sov.
Jag gav även min systerson lite choklad som han verkade gilla (utan nötter)!
MVH Ron!
PS. Fint ditt hår är när du sover Ginny... Värre än Harrys..!Jag himlade med ögonen.
"Ja då vet vi vart lingonsylten tog vägen..!" Sa Harry och skrattade.
"Harry det står nått på baksidan också!" Sa jag och pekade på lappen.
Han läste.Pss. Jag skojade bara James fick aldrig smaka utav chokladen för åt upp hela själv!
Harry och jag brats båda ut i skratt.
"Min bror är ju helt dum i huvudet! Men det är det jag gillar med honom!" Sa jag och satte James i sin barnstol.
Jag serverade mig och Harry potatisbullar med stekt bacon.
"Vilken underbar lunch! Lagad utav den underbara frun jag har!" Sa Harry när vi ätit upp. Sedan vi kysstes.
"Jag måste åka in till kontoret... Jag är hemma vid tre älskling!" Sa Harry.
"Okej men du glömmer väll inte bort festen? Du kommer få skynda dig när du kommer hem!" Svarade jag och han gav mig en puss på kinden.
Han gick fram till den öppna spisen, tog lite flampulver och skrek "AURORKONTORET" när han slukades utav dom gröna lågorna.
När han hade åkt så tog jag upp James i famnen och jag gick med honom i min famn ut till vardagsrummet.
Jag satte mig i min vanliga fåtölj med James i famnen.
Jag tittade på honom och sa sedan:
"Ska vi göra tårta? Ja det vill du eller hur? Ja det vill du väll?"
Han började skratta och jag gick in i köket igen och fick diken efter lunchen att fixa sig själv.
Jag satte James i barnstolen och gav honom en leksaksgitarr som han satt och lekte med.
"Choklad eller vanilj tårta?" Mumlade jag för mig själv.
"Choklad! Lätt val!" Utropade jag ca 4 sekunder senare.
ESTÁS LEYENDO
Back to Hogwarts!
FanficDenna berättelse är fortsättningen utav på Majken098's bok "The Real Harry Potter" (Har fått tillåtelse utav underbara Majken098 att göra detta) boken utspelar sig året efter den berömda Harry Potter har besegrat Voldemort. Harry, Ron och Hermione...