Kap 21. Fyra år senare

654 11 19
                                    

(Ginnys perspektiv)

Det hade gått fyra år sedan jag, Harry, Ron och Hermione slutade på Hogwarts. FYRA ÅR!? Hur kan tiden ha gått så snabbt?!
Men på dessa fyra år har det hänt mycket iallafall.
Jag och Harry har gift oss.
Fleur och Bill har fått 2 barn och väntar sitt tredje.
Ron och Hermione har gift sig.
George och Angelina har gift sig.
Ashely och Crabbe har gift sig.
Draco och Pansy har gift sig.
Percy och Audrey har gift sig.
Harry och jag bor tillsammans i Godric's Hollow.
Ron och Hermione bor tillsammans London.
Harry och Ron är aurorer.
Hermione skriver för 'The Daily Prophet' som nu blivit jätte bra eftersom det bara skrivs fakta.
Jag spelade internationell quidditch men jag har precis slutat.
Jag har börjat jobba på 'The Daily Prophet' jag med, jag skriver om quidditch.
Anledningen att jag slutade spela vet ingen förutom jag och Harry om än.
Jag är gravid.
Jag är inne på månad tre och det börjar synas lite.
Vi ska berätta för alla imorgon när dom kommer hit.
Vi var på ultraljud för nån dag sedan och fick veta att det är en kille.
Han ska heta James Sirius Potter.
Nästa morgon vaknade jag tidigt.
Jag kollade på klockan.
"04:50.." Sa jag i en lätt suck.
Jag la mig ner och försökte somna om igen. Det gick inte.
Efter 2 timmar utav försök att somna om var klockan tio i sju och jag bestämde mig för att gå upp.
Jag gick in i badrummet och tog en dusch.
Jag ville ta en lång dusch så jag stod i duschen i en halvtimme ungefär.
När jag var klar så ställde jag mig framför spegeln och fixade snabbt min 'basic-makeup', jag gjorde en fiskbensfläta i håret och gick sedan ut för att klä på mig.
Jag satte på ett par svarta jeans och en gredelin blus.
Jag slängde en blick mot klockan. 07:40.
Jag gick ner för trappan och sedan in i köket.
Jag visste att om ungefär tjugo minuter skulle Harry vakna.
Jag ställde mig och började koka gröt. Samtidigt fick jag med hjälp utav ett litet slag med trollstaven en kniv att börja hacka lite äpplen åt mig.
10 minuter senare så var min gröt med äppelbitar klar.
Jag hällde upp ett glas apelsinjuice och satte mig ner vid matbordet.
Jag tänkte precis börja äta när en uggla knackade på köksfönstret.
"Vem skickar en uggla så här tidigt på en lördagsmorgon..?!" Muttrade jag för mig själv.
Jag öppnade fönstret och tog brevet från ugglan.
Jag läser på kuvertet.
Till Harry och Ginny Potter!
Ja det är ju till oss båda så det kan väll inte skada om jag läser det innan han har hunnit vakna, tänker jag.
Jag öppnar kuvertet och tar ut ett brev.
Jag viker upp det och börjar läsa.
Kär Harry och Ginny Potter!
Ni är varmt välkomna att bevittna giftermålet mellan Dudley Dursley och Cho Chang.
Bröllopet är lördagen den 21 juli klockan 15 i Londons stadskyrka (Stadsgatan 87).
Ni är också välkomna på efterfesten som kommer vara hemma hos oss (stadsgatan 56).
Barn får vara med i kyrkan men dock inte på efterfesten.
Vi hoppas hjärtligt att ni vill dela denna underbara upplevelse med oss!
Tack på förhand Dudley och Cho!

"ÄR DET HÄR ETT SKÄMT!?" Skrek jag.
Jag har blivit plågad utav Cho ganska länge eftersom att hon också har varit kär i Harry så hon har typ hatat mig.
Jag har träffat Harrys kusin en gång då var han ändå okej (men Harry trodde det var för att han visste att både jag och Harry var fullärda och hade våra stavar med oss)...
Harrys kusin har slagit och mobbat Harry hela hans uppväxt.
Jag hade träffat hans morbror en gång och han är hemsk! Han trakasserade mig och Harry för att jag är en häxa och han en trollkar som om vi var missfoster!!
Hans moster har jag aldrig träffat. Harry säger att hon har blivit snällare med åren men jag vet mycket väll att hon också ser oss som missfoster! För det var exakt vad hon kallade Harrys mamma Lily för när hon hade fått sitt Hogwarts brev vid elva års ålder.
Jag gick med bestämda steg upp för trappan med inbjudan i handen.
Jag skulle väcka Harry nu direkt och visa honom!
Jag öppnade sovrumsdörren.
"Harry" sa jag.
Jag fick en snarkning som svar.
"Harry!" Sa jag igen men lite högre denna gång.
Ännu en snarkning.
"HARRY JAMES POTTER NU GÅR DU UPP ANNARS SÅ FÖRHÄXAR JAG DIG!" Skrek jag.
Harry flög med skräckslagen min upp ur sängen.
"Det var bättre!" Sa jag och gjorde ett ansträngt leende men jag tror han såg att jag var ganska förtvivlad.
"Vad är det Ginny?" Sa han och gav mig en puss på kinden.
"Vad det är? VAD DET ÄR?! Tja det kanske kan vara så att vi två just har fått en inbjudan som säger att vi är varmt välkomna till att bevittna din kusin Dudley och CHOS bröllop om 3 veckor!!" Sa jag och var jätte frustrerad.
Harry bara gapade.
"Här!" Sa jag och gav honom inbjudan medan jag slängde mig på sängen.
Efter 2 minuter utav läsning och 10 minuter utav chock så satte sig Harry ner bredvid mig på sängen.
"Vill du gå sötnos?" Frågade han och jag satte mig upp och stirrade på honom.
"Va?" Var det ända jag fick fram.
"Ja vill du gå på bröllopet? Jag menar jag går bara om du vill!" Sa han och kysste min panna.
Vi satt och diskuterade detta på sängen i 2 timmar utan att riktigt veta att tiden flög iväg.
"HJÄLP KLOCKAN ÄR 10:30!!!" Sa jag när jag kollade på klockan som stod på sängbordet.
"Harry gör du dig i ordning så städar jag!" Sa jag och skyndade ut från sovrummet.
Jag hade tänkt göra pannkakor med hemlagad hjortronsylt som vi skulle kunna bjuda på till lunch. Så jag rusade in i köket och med en lätt viftning med staven så började smeten blanda sig själv.
Jag sprang ut i vardagsrummet och fick dammsugaren att dammsuga sig själv.
Efter 20 minuter var hela huset skinande rent och det doftade pannkakor och hjortronsylt på hela nedervåningen.
Harry kom ner för trappan. Han var fin som alltid. Idag hade han på sig ett par vanliga jeans och en skjorta.
"Åh men hejsan Mr. Potter vad snygg du var idag!" Sa jag och skrattade.
"Men tackar mrs. Potter och du var också jätte snygg men det är du ju alltid!" Sa Harry och jag gick skrattande fram och kysste honom på munnen.
När vi släppte varandra kollade jag på klockan 10:59.
"Dom lär komma alldeles strax..." Sa jag och tittade på Harry.
"Är du beredd?" Sa han och log.
"Ja..." Sa jag och tog ett djupt andetag.
Det kom gröna flammor i spisen och hördes höga smällar. Dom kom nu.
Efter 5 minuter så var alla här utom Ron och Hermione.
"Dom skulle bli lite sena" sa mamma när jag frågade om nån visste var dom var.
"Okej" svarade jag och satte mig ner i en utav fåtöljerna som var vid soffgruppen.
Ännu en gång kom det flammor ur spisen. Denna gång var det Hermione.
Jag gick fram och gav henne en kram och satte mig sedan i min fåtölj igen.
Ännu en gång kom det gröna flammor i spisen och ut steg Ron.
"Hejsan" sa Harry och gick fram till Ron.
"Grattis till 3 veckor i nya huset!" Sa Ron och alla stirrade på honom.
"Ja, jag läste på din wizardgram Ginny att ni hade bott här i 3 veckor nu!" Sa han och satte sig sedan bredvid Hermione i soffan.
(Wizardgram är för er som inte förstod en version utav Instagram fast för trollkarlar och häxor. Cred: BlueUnicorn15 hon kom på det)
Jag himlade med ögonen innan jag svarade.
"Jag skrev 4 ÅR och 3 veckor din dumskalle!"
Flashback till när vi flyttade hit för 4 år och 3 veckor sedan!
Vi hade redan flyttat alla saker, köpt nya möbler och vi var redo att flytta in i vårt nya hus.
Harry och jag skulle som vi planerat flytta till Godric's Hollow.
Men Harry ville inte flytta in i sina föräldrar gamla hus där en utav dom mest kända händelser genom tiderna hänt, men jag förstod honom.
Så vi har köpt ett hus som ligger ca 100 meter bort och nu efter 2 veckors flyttande (med hjälp utav alla mina bröder, Hermione, Fleur, Angelina, Draco, Ashely, Pansy och Crabbe) så kan vi äntligen flytta in!
Nu ska vi bara säga hejdå till alla innan vi ska transförera oss till huset! Igår kväll hade mamma och pappa fixat en avskeds fest... Det var jätte fint och jätte snällt och alla mina närmsta vänner var där men dom visade massor utav bilder från när jag var liten, och ganska många av dom är pinsamma...
Jag står i mitt gamla rum och tar farväl utav alla minnen.
Efter 5 minuter går jag ut mitt rum och ner för trappan.
Jag ser att mamma gråter.
Jag går fram och kramar om henne.
"Oroa dig inte för mig jag klarar mig fint!" Sa jag och log mot henne.
"Det... Det vet jag. Det är bara det att... Bara det att jag inte vet hur jag ska klara mig utan att ha min lilla flicka hos mig!" Sa hon och brast ut i tårar igen.
"Men om det är nått så är ni alltid välkommen mrs. Weasley!" Sa Harry.
"Ja Harry har rätt mamma du är alltid välkommen att hälsa på!" Sa jag och kramade henne igen.
Hon torkade tårarna och jag kramade om alla min bröder och pappa. Sen kramade jag om Hermione och viskade i hennes öra.
"Du och Ron får komma hem till oss om en vecka så kan vi prata lite om bröllopet, Ashely och dom kommer också. Och om jag ska gifta mig om 2 månader vill jag prata ihop mig med mina brudtärnor innan!"
Hon nickade och jag gick bort till Harry.
Vi vinkade till alla innan vi tillsammans transförerade oss till vårt nya hus i Godric's Hollow.
End of Flashback!
"Så vad var det ni ville berätta?" Frågade Hermione och avbröt mig ur mina tankar.
"Uh eh.." Började Harry. Han blev röd i hela ansiktet.
Modigt han är, han är den som besegrade Vol.. Demort men han kan inte berätta för sina vänner och svärföräldrar att han och hans fru ska ha en bäbis.
Jag får väll göra det!
Jag tog ett djupt andetag.
"Harry och jag ska ha en bäbis. Detta är tredje månaden" sa jag och bet sedan mig själv i läpparna.
Tystnad.
Efter ca två minuter så bröt Ron tystnaden.
"SÅ NI HAR HAFT" började han.
"VEM VILL HA PANNKAKOR MED HEMMAGJORD HJORTRONSYLT?!" Skrek jag för att avbryta honom, jag såg att både mamma och Hermione gav Ron mördarblicken.
Men mitt knep tycktes ha funkat för Ron rusade ut i köket och verkade ha glömt allt om att jag och Harry skulle ha en baby.
"PANNKAKA! PANNKAKA!" Skrek Ron från köket.
Jag gick ut och började servera alla pannkakor.
Harry kom fram och viskade i mitt öra.
"Snygg räddning" sa han.
"Jag vet" svarade jag med ett flin på läpparna.
"Vet ni könet?" Frågade Ashely samtidigt som hon hällde på hjortronsylt på sina pannkakor.
"Kille" svarade Harry.
"Så har ni bestämt något namn?" Frågade mamma.
"Mm, James Sirius" svarade jag.
Vi pratade och alla hade roligt hela dagen.
Klockan tio på kvällen hade alla gått hem och jag skulle precis gå och lägga mig.
"Godnatt Harry!" Sa jag och la mig ner i sängen.
Han gick fram till mig och kysste mig på munnen.
"Godnatt Ginny! Jag älskar dig!" Sa han och log.
"Jag älskar dig också Harry!" Sa jag och log tillbaka.
"Och jag älskar en person till!" Sa han.
"Va?" Frågade jag och kände att rädslan att han skulle lämna mig kom.
"Och om ungefär ett och ett halvt år kommer denna personen antagligen att kalla dig för mamma!" Sa han och kysste sedan min mage.
"Ja och han kommer antagligen att kalla dig för pappa!" Sa jag och kysste honom igen.
Jag la sedan mitt huvud emot kudden och somnade.

Back to Hogwarts!Where stories live. Discover now