(Ginnys perspektiv)
"JAMES!!!!" Skrek jag förtvivlad.
Inom en sekund hade jag bestämt mig för vad jag skulle göra.
Jag kastade av mig väskan, tog min stav och hoppade jag med.
"GINNY!!!!" Hörde jag Bill skrika efter mig.Eftersom att jag är vuxen och väger mer än min son så susar jag snabbare neråt än vad han gör.
Inom nån minut är jag vid honom.
Jag tar honom i min arm och trycker honom mot bröstet.
I den armen jag inte håller fast James håller jag mitt stav.
"ASCENDIO" skrek jag och jag skjuts snabbt iväg uppåt tillbaka mot vagnen med James i famnen.
Vi skjuts upp högt och långt i luften.
Vi börjar närma oss vagnen.
Det är tio meter kvar.
Fem meter.
Tre meter.
Två meter.
"GINNY TA MIN HAND!" Skriker Bill när vi kommer upp till vagnen.
Jag har trollstaven i ena handen och håller James med andra.
Jag tar hans hand med handen jag har min stav i.
Han tar sedan tag i min arm och börjar dra upp oss.
Efter någon minut är vi uppe.
"T.. Tack Bill" säger jag flåsande.
"I.. Ingen orsak syrran" säger han.
Jag sätter mig med James i knät denna gång.
"Teddy du håller i dig!" Sa jag skarpt och han nickade.
Bill startar vagnen och vi åkte snabbt tillbaka.
När vi kom upp sa jag snabbt hejdå till Bill och gick sedan med snabba steg mot Den läckande kitteln samtidigt som jag hade Teddy i ena handen och James i den andra.
"Ska vi köpa godis nu?" Frågade James och tittade förtvivlat på mig.
"Eh.. Jag vet inte James ska vi inte bara strunta i det?" Bad jag honom mer än att fråga.
"SNÄLLA MAMMA VI VILL JU HA GODIS!!" Skrek James så att alla på gatan stirrade på oss.
"Okej vi åker till Godisbaronen, men då får det bli ett snabbt besök!" Sa jag samtidigt som vi gick in på Den läckande kitteln.Vi gick fram till spisen och med hjälp utav flampulver kom vi inom någon minut till Tre kvastar i Hogsmeade.
"Hej Rosmerta!" Ropade jag men fick inget svar.
Puben verkade helt öde.
Det är ju mitt i skolterminen på Hogwarts men det hörs inte ett knyst.
Snabbt gick jag ut med pojkarna och vi styrde stegen mot Godisbaronen.
Där inne var det varmt och skönt, det doftade gott och till min lättnad fanns det människor där inne.
"Killar plocka på er lite godis som ni vill ha!" Sa jag och gick sedan fram till Parvati som numera äger Godisbaronen med sin man (Seamus).
"Hejsan, det var länge sen!" Sa jag.
"Hej, ja det var det verkligen!" Sa Parvati och log.
"Hur går det med allt?" Frågade jag henne.
"Ja det går väll bra men ända sedan Rosmerta försvann har det varit lite ensamt att stå i butiken, du vet Seamus jobbar ju på ministeriet så jag får stå här alldeles själv" sa hon.
"HAR ROSMERTA FÖRSVUNNIT?!" Skrek jag.
Hon nickade som svar.
"Okej det låter skumt" sa jag långsamt.
"Mamma! Mamma! Kan jag få vara med på ett sånt här?!?!" Skrek James som kom springande mot mig med något i handen.
"Vad har du där James?" Frågade jag.
Han visade att han hade ett chokladgrodekort i handen.
"Jag vill också vara med på ett sånt!!" Sa han.
"James det är bara dom största trollkarlarna och häxor genom tiderna som får vara med på dom där korten" sa jag.
"Men pappa är ju med! Och morbror Ron! Och moster Hermione! VARFÖR FÅR DOM MEN INTE JAG?!?!?!?!" Skrek han samtidigt som tårarna rann ner för hans kinder.
"Åh gubben, du kommer förstå varför pappa, morbror Ron och moster Hermione är med på det när du blir lite större" sa jag och han slutade gråta.
"Åh jag glömde nästan, Parvati har du träffat min och Harrys son James än?" Frågad jag.
"Nä jag har inte haft nöjet än att träffa den lilla charmören, han låter precis som Ron!" Sa hon skrattandes.
"Jag vet visst gör han!" Sa jag som också skrattade.
Just då kom Teddy med en påse godis han hade plockat.
"Och vem är detta?" sa Parvati och nickade mot Teddy.
"Du har väll inte en så stor redan Gin?" Sa hon och flinade.
Gin det var det alla mina tjejkompisar brukade kalla mig för när vi var yngre, det var länge sedan jag hade hört det.
"Nej detta är inte min son!" Skrattade jag.
"Jag heter Teddy, Teddy Lupin" sa Teddy och Parvati kollad häpnat på honom.
"Är han Lupin och Tonks son? Som i professor Lupin?" Viskade hon försiktigt till mig.
Jag nickade som svar.
Hon gav honom en kram och sa med gråt i halsen:
"Jag tycker så synd om dig! Dina föräldrar var renhjärtade människor som inte förlänade att dö. Speciellt inte din pappa som blev mördad pågrund utav vad han var och att han hade bänt ryggen till sin flock!!" Sa hon.
"Teddy!" Ropade James någonstans inifrån butiken.
Teddy tog sig ur Parvatis kram och gick iväg mot James samtidigt som han muttrade något i stil med:
"Tjejer!"
"Teddy har inte fått veta hela sanningen om sin mamma och pappa än. Harry skulle berätta det ikväll hade han tänkt..." Sa jag långsamt och tyst.
"Men var bor du och Seamus?" Frågade jag för att byta samtalsämne.
"I lägenheten här ovanför, ni då?" Sa hon i sin vanliga ton igen.
"Godric's Hollow" sa jag enkelt.
Hon nickade.
James och Teddy kom tillbaka med varsin påse full med godis.
"James kan du hämta några chokladgrodor till mig?" Bad jag.
Jag visste att Harry hade bett mig köpa det till honom men som straff för vad han gjorde imorse får han inga.
Okej jag kanske har en pytteliten inre Slytherinare... Men vem har inte det liksom?! Dessutom kommer han få smaka av mig sen.
Efter någon minut kom James tillbaka med fem chokladgrodor.
Vi la allt på disken och Parvati slog in allt.
"Var det bra så?" Frågade hon och log.
"Ja" sa jag och log tillbaka.
"9 knutingar" sa hon och jag tog upp pengarna ur väskan.
"Oj vad billigt" sa jag.
"Du får lite kompis rabatt" sa hon och skrattade.
"Skulle det vara för mycket begärt om jag frågade om vi fick låna eran eldstad för att använda flampulvret hem? Det känns inte som en bra idé att gå tillbaka till Tre kvastar med barnen om Rosmerta är försvunnen..." Sa jag i en viskning så att inte pojkarna skulle höra.
"Det går jättebra följ bara med här!" Sa hon och öppnade en dörr bakom kassan som det var en trappa bakom.
Vi gick upp för trappan och kom upp på en liten golvyta där en dörr fanns.
Hon skulle precis låsa upp dörren när vi hörde en krasch nerifrån affären.
Hon sprang ner för trappan och skrek när hon kom in i affären.
Jag sprang efter henne och förstod snabbt varför hon skrek när jag såg affären.
Det såg ut som om nån hade använt bombarda maxima men typ tio gånger.
"Vad hände?!" Frågade Parvati och stirrade ut över sin förstörda affären.
"Ja... Jag vet inte... Men vem eller vilka det än var så hann dom transförera sig iväg innan vi kom ner" sa jag långsamt.
"Gin tänk om dom kommer tillbaka!!" Seamus kommer inte hem förrän imorgon eftersom han skulle sova över hos Dean! Jag kan inte vara kvar här själv! Du måste stanna med mig ifall dom kommer tillbaka!" Sa hon och hon lät verkligen vettskrämd.
"Jag kan inte stanna med barnen men du får gärna komma hem till mig och sova över, Harry lär inte ha något emot det!" Sa jag och kramade om henne.
O... Okej" sa hon och vi gick tillbaka upp.
James och Teddy hade suttit där uppe och ätit sitt godis medan jag och Parvati hade varit där nere.När vi hade öppnat dörren och gått fram till spisen tog vi oss med hjälp utav flampulver hem till mig.
"Skulle du kunna ta nått av barnen? Det är så svårt att ta med båda" sa jag och log ursäktande.
"Absolut" sa hon och tog Teddy i handen.
"Du kan gå först" sa jag och hon tog en näve flampulver och ropade "potters hushåll" högt och tydligt. Dom gröna lågorna slukade henne och Teddy. Inom kort var dom försvunna.
James och jag gick in och ställde oss i eldstaden, jag kastade lite flampulver och dom gröna lågorna steg runt oss när jag skrek "POTTERS HUSHÅLL" riktigt högt och tydligt.
Men exakt innan vi försvann med dom gröna lågorna hördes en ny smäll och denna gång kunde jag höra ett bekant skratt men jag kunde inte sätta fingret på vem det var som skrattet tillhörde.(Harrys perspektiv)
Jag hade varit hemma länge nu.
Det där på ministeriet hade bara varit en bluff, Kingsley ville bara dela ut ett pris till mig av nån anledning... Alla som var där visste tydligen om det förutom jag... Det var ett pris för att jag hade varit med på mest chokladgrodekort på det senaste århundradet.
Jag hade skrattat kolossalt när jag sätt Ron sura min över att inte han fått det priset!
Det kanske var lite löjligt, men det var ändå ganska roligt för vi fikade och pratade men mest så skrattade vi.Jag hörde nån anlända i eldstaden så jag gick ut från köket och in i vardagsrummet.
"Ginny äntligen! Var har ni vari?" Men jag avslutade min mening för att dom som stod i vardagsrummet var Teddy och Parvati.
Jag blev väldigt förvirrad.
Varför var Parvati här?
Jag tycker hon är en jätte snäll kompis, men jag blev bara förvånad över att hon var här.
Några ögonblick efter kom Ginny och James.
Ginny såg ut som om hon hade sätt en dementor.
"Ginny vad har hänt?!" Sa jag och sprang fram och kramade om henne.
"Ni har varit borta jättelänge!" Sa jag.
Hon hämtade andan lite först och började sedan berätta vad som hade hänt först på Gringotts.
Jag trodde mitt hjärta skulle stanna när hon berättade att James hade ramlat ur vagnen.
Men sen när hon berättade hur hon hade räddat James kändes det bra igen.
Sen berättade hon allt om det som hände i Hogsmeade, om att det varit tomt inne på Tre kvastar, om sitt och Parvatis samtal inne på Godisbaronen, om James som ville vara med på ett chokladgrodekort precis som mig, Ron och Hermione, om att Parvati skulle sova över här för att hon var så rädd (vilket gick jätte bra) och om kraschen dom hör när dom var där uppe.
"Och jag glömde nästan det kusligaste utav allt... Precis innan jag och James försvann med flampulvret så kom det en ny smäll och jag hörde någon skratta. Jag kände igen skrattet men jag kan bara inte komma på vem det tillhör" avslutade Ginny och såg fundersam ut.
"Harry, jag tänkte på en grej..." Började Ginny.
Parvati hade gått upp för att leka med James och Teddy... Rättelse kolla på när dom två busungarna åt godis...
"Vadå Ginny?" Frågade jag.
"Jo Parvati ska ju sova här ikväll..."
"Ja..?" Sa jag.
"Skulle inte du kanske du vet sova hemma hos Ron och lämna killarna hos min mamma så kan jag ta hit fler tjejer och ha tjejkväll..." Sa och försökte se så oskyldig ut som möjligt.
"Allt för dig min sköna!" Sa jag.
"Säkert?!" Sa hon glatt.
Jag nickade.
"Du är den bästa maken i hela universum!!" Sa hon och kysste mig.
"Och du är den bästa hustrun" sa jag och hon log.
"Jag går och packar mina saker, så kan väll du skicka en uggla till Mrs. Weasley och en uggla till Ron?" Sa jag och började gå mot trappan.
"Fixar jag!" Sa Ginny och gick för att hämta pergamentpapper och lite bläck till sin fjäderpenna.
Jag gick förbi pojkarnas rum och berättade att dom skulle få var hos Mrs. Weasley under natten och imorgon, dom blev glada antog jag för dom log från öra till öra.
Själv gick jag och packade kläder och annat jag skulle behöva.
Efter en kvart hade Ginny fått svar av alla sina tjejkompisar, Mrs. Weasley och Ron.
Hermione skulle ju hit så Ron sa att det var helt okej att jag sov där och Mrs. Weasley tog gärna hand om barnen.
Inom tio minuter stod Mrs. Weasley i vårt vardagsrum för att hämta pojkarna.
Dom följde med henne och när dom gröna lågorna från flampulvret slukade dom så försvann dom inom någon sekund.
Sedan sa jag hejdå till Ginny och Parvati och transförerade mig hem till Ron.
Inom någon minut stod jag utanför hans och Hermiones hus i London.
Jag knackade på och Ron öppnade glatt.
YOU ARE READING
Back to Hogwarts!
FanfictionDenna berättelse är fortsättningen utav på Majken098's bok "The Real Harry Potter" (Har fått tillåtelse utav underbara Majken098 att göra detta) boken utspelar sig året efter den berömda Harry Potter har besegrat Voldemort. Harry, Ron och Hermione...