Skolåret började närma sig sitt slut. Om 2 dagar var det påsklov. Och för många betyder påsklov slappa men det gör det absolut inte för sistaårselever på Hogwarts. För dom skulle påsklovet innebära massa studerande eftersom deras F.U.T.T examen skulle starta bara 3 veckor efter påsklovet. Lärarna pressade just nu sistaårseleverna med tonvis utav läxor.
Efter alla dagens lektioner satt Harry och Ron i uppehållsrummet och diskuterade alla läxor dom hade.
"Så listan på läxor är asså:
Förvandlings konst: att kunna förvandla ett tygdjur till ett riktigt, skriva en två pergamentsidor lång uppsats om varför ministeriet måste få in information om alla som kan förvandla sig till djur.
Trolldrycks konst: att skriva en uppsats på 3 sidor om hur 1 känt elixir kan var till hjälp men också vad det finns för nackdelar med att använda det.
Örtlära: Att skriva ner 20 positiva saker med en djävulssnara och 10 negativa saker.
Försvar mot svartkonster: skriva 3 olika uppsatser, en som handlar om hur underbart det skulle vara om Umbridge blev trolldomsminister, en som ska handla om varför rosa är en så vacker färg och en som ska handla om vilken 'underbar förebild' Umbridge är.
Fick jag med allt Harry?" Frågade Ron och tittade upp från hans lista dom hade gjort.
"Du glömde spådomskonst: att förutspå hur, när och var man kommer dö" suckade Harry.
"Aha så bluffmakerskan har gett er i uppgift att förutspå hur, när och var ni kommer dö?" Hördes Hermiones röst bakifrån.
Harry och Ron vände sig om och där stod Hermione.
"Mm" suckade Harry.
"Vad har ni för läxa i talmagi?" Frågade Ron.
"Vi ska kunna översätta och läsa en text på runspråk... Men texten är bara 5 pergament sidor, så det är inte så svårt" sa Hermione i en ton som många skulle ta för hur en besserwisser pratar.
"BARA?!?!" Nästan skrek Ron.
"Ja bara 5 pergament sidor lång, Ronald" upprepade Hermione.
"Var är Ginny förresten?" Frågade Harry.
"Jag tror hon är i biblioteket, jag har för mig att hon sa att hon skulle gå dit nu efter middagen.." Svarade Hermione "aja jag ska upp i min sovsal för att göra läxorna!" Fortsatte hon och rusade sedan iväg mot sin sovsal.
"Jag måste också göra läxor Harry... Vi ses sen!" Sa Ron och reste på sig, tog sin lista och gick upp emot deras sovsal.
Harry (som redan hade gjort klart sina läxor) bestämde för att gå till biblioteket, han hoppades på att Ginny skulle vara där.
10 minuter senare gick han in i biblioteket. Han kände genast igen den rödhåriga tjejen som satt ungefär 15 meter bort med håret i en slarvig fläta. Ginny. Han gick fram till henne och såg att hon höll på med läxorna.
Hon hade papper, böcker och massa anteckningar utspridda över hela bordet.
"Hej Ginny, behöver du hjälp?" Frågade Harry och satte sig bredvid henne.
Hon vände sig om och tittade på honom i några sekunder innan hon svarade:
"Nej tack Harry... Eller jo förresten skulle du kunna ställa tillbaka alla dom där böckerna?" Sa hon och pekade på en boktrave på bordet som såg ut att innehålla omkring 13 böcker.
"Absolut!" Svarade Harry glatt och tog fram sin stav. Han svängde lätt på den så att böckerna svävade. Han gick iväg och böckerna följde efter.
Efter några minuter smög sig Harry ljudlöst tillbaka mot Ginny.
När han stod precis bakom satte han händerna för Ginnys ögon.
"Hej igen Harry!" Sa hon efter bara nån sekund.
"Hur visste du att det var jag?"
"För att jag såg ärret på din arm som Umbridge gav dig ditt femte år..." Svarade hon.
"Juste.." Suckade Harry och påmindes om att han hade ett ärr i armen där det stod:
'I Will not tell lies'
När Ginny hade gjort klart sina läxor (ca 20 minuter senare) så gick hon hand i hand med Harry tillbaka till uppehållsrummet.
När dom gick och la sig på kvällen somnade dom fort pågrund av allt hårt slit med läxorna dom hade haft samma dag.
På fredagsmorgonen dagen där på hade dom lektioner som vanligt och hela dagen verkade vara som vanligt. Men det skulle snart ändrats.
När alla satt och åt middag i stora salen gjorde Umbridge sitt delfin läte.
"Inte en till bal! Snälla inte en till bal!" Viskade Hermione.
"Kära elever på Hogwarts!" Började hon. "Ni ska nu få veta om ministeriets nya lag som kommer börja gälla om 2 veckor.
Lagen lyder följande: alla elever som är 17 år och har gått på Hogwarts MÅSTE gifta sig med någon innan dom fyller 22! Man kan antingen välja att gifta sig med någon man väljer själv.. Eller så kommer ministeriet att ge dig en person som har skrivit i samma eller liknande personuppgifter på formuläret man får fylla i.
Och om denna regel bryts så kommer man att skickas till Azkaban i 6 månader.
Och denna regel kommer ju som sagt börja gälla om 2 veckor men den kommer bara börja gälla dom som tar studenten från sin F.U.T.T examen i år. Det vill säga att dom som slutade förra året kommer inte behöva bry sig om denna regel!
Allt detta kommer stå i 'The Daily Prophet' imorgon.
Nu hoppas jag ni har förstått och jag önskar att alla har ett 'jätte bra' lov."
Hon gjorde sitt delfin läte igen och gick sedan och satte sig på sin plats vid lärarbordet.
Alla sistaårselever satt och gapade.
"Så vi måste gifta oss innan vi är 22 annars skickar dom oss till Azkaban?!" Viskade Hermione i en häpen ton.
Ron bara nickade som svar.
Efter maten gick alla elever ut ur stora salen med en skock.
Ashely, Crabbe, Pansy och Draco gick lite längre fram och pratade.
"Ashely om du inte kan få Harry eller Ron kan du lova att gifta dig med mig då?" Frågade Crabbe.
"Visst.." Svarade Ashely utan att riktigt lyssna.
"Draaaaaaaaaaco kan inte vi gifta oss?" Frågade Pansy och kramade om Draco.
"Ja, Draco det skulle ju bli underbart!" Sa Ashely med ett stort flin på läpparna.
Crabbe tog Ashelys hand och tog fram sin stav.
"Ashely lovar du att gifta dig med mig om både Harry och Ron säger meningen: 'jag dör hellre än att gifta mig med dig'?" Frågade Crabbe och såg hoppfull ut.
"Haha visst, men varför skulle dom säga nej till en skönhet som jag?!" Skrattade Ashely helt omedveten om att Crabbe hade lagt den obrytbara Eden över dom. Och helt omedveten om att hon just lyckats svära på att hon skulle gifta sig med Crabbe om Harry och Ron båda sa 'jag dör hellre än att gifta mig med dig'.
"Du smarting du svor just på att gifta dig med Crabbe om Harry och Ron båda säger 'Jag dör hellre än att gifta mig med dig'..." Sa Draco till Ashely.
"VA?!?!?!?!" Skrek Ashely innan hon stormade iväg helt röd av ilska emot Slytherins uppehållsrum.
Ginny som turligt nog hade passerat hade hört hela konversationen och sprang mot Gryffindors uppehållsrum för att berätta för Harry, Ron och Hermione om det hon hade hört.
YOU ARE READING
Back to Hogwarts!
FanfictionDenna berättelse är fortsättningen utav på Majken098's bok "The Real Harry Potter" (Har fått tillåtelse utav underbara Majken098 att göra detta) boken utspelar sig året efter den berömda Harry Potter har besegrat Voldemort. Harry, Ron och Hermione...