(Rons perspektiv)
Festen som hade varit inatt hade varigt jätte rolig. Vi skrattade och hade kul. Jag kysste dessutom Hermione innan hon gick och la sig.
Men efter ett tag hade flera och fler gått och lagt sig, det var bara jag och George kvar.
Jag hade sagt hejdå till George som transförerade sig hem och jag hade gått upp och lagt mig.
Jag blev väckt på morgonen utav någon.
"RONALD!!"
Det var Hermione som försökte väcka mig.
"Hermione jag är vaken!" Muttrade jag argt.
"Dessutom vad gör du här?!" La jag undra de till.
"För att Harry har försökt väcka dig i över en halvtimme men inte lyckats! Klockan är halv nio Ron! Det är dags att gå upp om du vill ha nån frukost innan vi ska till Hogwartsexpressen!" Sa Hermione och himlade med ögonen.
"Okej jag möter er i stora salen om 15 minuter..." Sa jag.
Hon nickade som svar och gick ut.
Efter 15 minuter vandrade jag in i stora salen.
"Godmorgon..." Sa jag i en gäsp.
"Godmorgon" sa Ginny som verkade vara oerhört ledsen, jag såg det på henne.
"Ginny vad är det? VAD HAR HARRY GJORT MOT DIG?!" Frågade jag och blängde ilsket på Harry.
"Harry har inte gjort något Ron! Jag är ledsen för att vi aldrig mer kommer tillbaka hit!" Sa Ginny och kastade en mördar blick på mig.
Jag slog mig ner och började äta i tystnad.
Min tystnad blev avbruten utav Mcgonigall.
"Sistaårselever, ni ska nu få era F.U.T.T. betyg! När jag ropar upp era namn kommer ni och hit och hämtar dom!" Hon tog fram en lång lista.
"Collin Creevey"
Han kom upp och hämtade ett kuvert. Han såg skräckslagen ut.
"Hermione Granger!"
Hermione gick så snabbt hon kunde upp till Mcgonigall.
Sen ropade Mcgonigall upp några personer jag inte visste vilka det var. Efter några minuter kom hon till nån jag kände.
"Harry Potter!"
Harry gick upp och tog emot sitt kuvert.
Nu började jag tänka på att snart skulle det vara min tur att hämta mina betyg. Alla skulle säkert ha bättre betyg än mig...
"Benjamin Rosén!"
Benjamin såg inte häller särskilt glad ut vid tanken på att få sina betyg. Han gick med tunga steg till Mcgonigall och tog emot kuvertet.
"Ginerva Weasley!"
Ginny gick glatt upp och hämtade sina betyg. Hur kunde hon vara så lugn när hon just hade fått betygen som skulle avgöra hennes framtid?!
Shit! Nästa man var ju jag!!
"Ronald Weasley!"
Jag tog ett djupt andetag och gick sedan upp och hämtade kuvertet.
Jag var den sista ifrån Gryffindor som fick sitt betyg och 20 minuter senare hade alla andra sistaårselever också fått sina betyg.
"Så kom ihåg att ni inte får öppna betygen för än ni sitter på tåget!" Ropade Mcgonigall.
"Nu är det bäst vi går och packar..." Sa Ginny och såg ledsen ut igen.
Jag förstod henne och det gjorde nog antagligen Harry och Hermione också.
Hogwarts hade alltid varit mitt andra hem.
Jag hade alltid älskat detta ställe. Men nu skulle jag aldrig få komma tillbaka hit...
Vi gick sakta upp till uppehållsrummet.
"Vi möts här om 30 minuter!" Sa Hermione innan hon och Ginny gick upp till deras sovsal.
Harry och jag gick med tunga steg till våran.
"Visst känns det konstigt att vi har gått ut?" Frågade Harry efter en stund.
"Mm" svarade jag.
"Har du tänkt på vad du ska göra sen?" Frågade jag.
"Jag ska flytta till Godric's Hollow med Gi.." Han avslutade aldrig meningen utan stirrade bara på mig.
"Med Ginny?" Frågade jag. Han nickade sakta.
"Jag kommer inte förhäxa dig! Men du ska veta att om du sårar henne så kommer jag och resten utav hennes bröder att skada dig!" Sa jag.
"Jag vet" sa Harry och flinade.
Vi bröt båda ut i skratt.
En halvtimme senare stod jag, Harry, Hermione och Ginny färdigpackade i uppehållsrummet.
"Vad vill ni göra sista timmen på Hogwarts?" Frågade Harry.
"Vet inte.." Sa jag och ryckte på axlarna.
"Vi kan väll säga hejdå till Hagrid och alla andra lärarn..?" Föreslog Ginny.
"Visst!" Sa Hermione och Harry i kör.
"Okej" sa jag efter dom.
"Vi tar Hagrid sist så vi kan vara där extra länge..!" Sa Harry när vi vandrade ut genom porträtthålet.
Vi gick först till Snigelhorn.
"Hej professorn, vi tänkte bara säga att vi kommer sakna er!" Sa Hermione.
"Åh ja juste ni slutar..."sa Snigelhorn och gav oss alla en varsin kram.
Sedan gick tjejerna till deras professor i talmagi medan jag och Harry gick till professor Trelawney.
"Pojkar jag ser att ni kommer sakna mig men gråt inte för de!" Sa hon när vi kom upp till hennes klassrum.
"Vi kommer inte sakna dig alls!" Sa jag och Harry nickade instämmande.
Trelawney såg sur ut och bad oss gå och det gjorde vi gärna.
Vi mötte tjejerna utanför Umbridge kontor som vi bestämt skulle bli vårt nästa stopp.
"DOLORES UMBRIDGE VI KOMMER ABSOLUT INTE SAKNA DIG OCH VI KOMMER HATA DIG FÖR RESTEN UTAV VÅRA LIV!!" Skrek Ginny rakt i ansiktet på Umbridge när hon öppnade dörren.
Vi sprang sedan där ifrån så fort vi kunde.
Vi skrattade och jag sa:
"Bravo Ginny!" Samtidigt som jag skrattade.
Vi gick till professor Flitwick.
"Hej professorn, vi ville bara säga att vi kommer sakna dig jätte mycket nu när vi slutar!" Sa Hermione och vi alla kramade honom.
"Jag kommer sakna er också!" Sa han med sin pipiga röst. Vi log och gick sedan mot växthusen där vi skulle säga hejdå till professor Sprout och Neville.
"Professor Sprout vi slutar ju nu och vi tänkte bara säga hejdå till dig! Vi kommer sakna dig!" Sa Harry och hon kramade om oss alla.
"Jag kommer sakna er också!" Sa hon och log.
"Och Neville dig kommer vi sakna extra mycket men vi hoppas på att vi kan träffa dig i sommar!" Sa jag.
Neville nickade och kramade oss.
"Jag tänkte komma och hälsa på i Kråkbot om jag får!" Sa Neville.
"Absolut! Du är hur välkommen som helst!" Sa Ginny och jag nickade instämmande.
Vi gick sedan emot Mcgonigall som har varit föreståndare för Gryffindor hela tiden vi gått på Hogwarts.
Vi knackade på dörren.
"Kom igen!" Ropade Mcgonigall inifrån.
Vi gick in och möttes utav en leende Mcgonigall.
"Hej professorn vi slutar ju nu och vi ville bara berätta att vi kommer sakna dig och du har varit den läraren som betytt mest för oss genom skolgången!" Sa Harry och alla stämde in.
"Och jag vill bara säga att ni fyra plus Neville har varit dom duktigaste Gryffindorar sedan dina föräldrar och hans vänner gick här Harry!" Sa hon och log. Man kunde se att Harry sprack upp i ett leende och att han fick glädje tårar.
Vi sa hejdå till henne och hon kramade om oss alla.
Vi gick sedan ner till Hagrid. Det var 30 minuter tills vi skulle behöva gå till Hogsmeade stationen.
Vi knackade på och Hagrid öppnade.
"Hej hörni" snyftade Hagrid.
"Eh kan vi komma in?" Frågade Harry försiktigt.
"Ja då absolut.." Sa Hagrid och släppte in oss.
Vi gick in, han satte sig på sin stol och började återigen snyfta.
"Hagrid varför är du ledsen?" Frågade Ginny.
"Ja du har alltid tagit hand om oss när vi har mått dåligt nu är det vår tur!" Sa Hermione. Och tjejerna kramade Hagrid.
"Det är bara.. Bara det att ni slutar nu.." Sa han genom sina snyftningar.
"Men Hagrid vi kommer ju hit och hälsar på såklart!" Sa jag och dom andra stämde in.
Vi hade fått Hagrid på bättre humör och satt och pratade till klockan kvart i elva.
"Nu måste ni gå så ni inte missar tåget!" Sa Hagrid och kollade på sin klocka.
Vi kramade om honom och sa sedan hejdå.
"Vi ses på perrongen Hagrid!" Ropade Harry när vi vandrade upp till slottet.
Vi tog våra färdigpackade koffertar och bar dom ner till perrongen.
När vi kom på tåget la vi våra koffertar i en tom kupé och gick sedan ut på perrongen igen. Hagrid var där.
Ginny gick bort till några andra hon kände och sa hejdå.
"Harry, Ron och Hermione! Jag har sätt er växa på både mänsklig väg och magisk. Jag har tagit hand om er och nu ska jag låta er gå... Jag kommer verkligen sakna er!" Sa Hagrid medan tårar rann ner för hans kinder när vi gick fram till honom. Han kramade oss.
"Hagrid detta är inte ett farväl! Vi kommer att ses igen!" Sa Hermione och log.
"Jag hoppas det går bra för er och ni är alltid välkomna att hälsa på!" Sa Hagrid när vi gick på tåget igen.
Någon minut senare kom Ginny in i kupén och satte sig bredvid Harry. Hermione satt bredvid mig.
Tåget sattes i rörelse och vi alla visste att detta var sista gången vi satt på Hogwarts Expressen.
Vi spelade knallkort och pratade. Vi körde trollkarls schack och ett mugglar spel som heter 'Gissa vem!' Vid lunchen hade Harry köpt varsin pumpapastej och chokladgroda till oss. Jag var glad. Harry är en bra vän.
Efter några timmar saktade tåget in. Vi var framme. Vi tog våra koffertar och gick av tåget för en sista gång.
Vi såg direkt mamma, pappa, mrs. Granger, mr. Granger, Bill, Fleur,
Charlie, Percy och George stå och vänta på oss.
Vi gick dit och sa alla hej. Därefter gick vi genom spärren till mugglar världen som elever på Hogwarts för en sista gång.
"Hermione raring, vill du bo hos Weasleys nu under sommaren? Din far och jag hade tänkt åka på en tandläkarkonferens i Canada under sommaren. Det hela är jätte stort och håller på i ca 2 månader men vi antog att du inte skulle vilja följa med.." Sa mrs. Granger till Hermione när vi hade kommit ut från King's Cross.
"Jag bor jätte gärna hos familjen Weasley under sommaren om det är okej för er mrs. Weasley" sa Hermione och strålade utav glädje. Det gjorde säkert jag också nu när jag visste att min flickvän skulle bo hos oss hela sommaren!
"Det blir underbart, Harry ska också bo hos oss!" Sa mamma och kramade Hermione.
"Okej gumman då ses vi i augusti!" Sa mrs och Mr. Granger och körde sedan iväg med sin mugglar bil.
"Ungar kom!" Ropade pappa och lede in oss i en gränd med våra koffertar och våra ugglor.
"På 3 transförerar vi oss alla till Kråkbot!" Fortsatte pappa.
"1... 2... 3!" Ropade han och med ett ljudligt 'PANG' transförerade vi alla oss hem till Kråkbot.
"HEM LJUVA HEM!!" Utbrast jag när jag såg Kråkbot framför mig.
Hermione och Ginny skrattade åt mig.
"Se så barn gå och packa upp nu så äter vi middag om två timmar i trädgården! Bill, Charlie hjälp er pappa att sätta upp borden!" Ropade mamma.
Harry och jag tog med hjälp utav magi upp våra koffertar till mitt sovrum där det stod en extra säng där Harry som vanligt skulle sova.
Jag var ganska trött ändå...
Jag la min koffert på golvet, ramlade på sängen och somnade faktiskt direkt.
DU LIEST GERADE
Back to Hogwarts!
FanfictionDenna berättelse är fortsättningen utav på Majken098's bok "The Real Harry Potter" (Har fått tillåtelse utav underbara Majken098 att göra detta) boken utspelar sig året efter den berömda Harry Potter har besegrat Voldemort. Harry, Ron och Hermione...