(Harrys perspektiv)
Klockan var åtta när jag vaknade utav en uggla som knackade på fönstret.
Jag såg ganska snabbt att det var Kingsleys uggla.
Jag skyndade mig upp ur sängen för att ugglan inte skulle väcka Ginny, genom att picka på fönstret.
Jag släppte in ugglan och tog loss brevet.
Jag vecklade ut det och började läsa.Mr. Potter chef för aurorkontoret!
Vi kallar in er för ett viktigt möte med dom högsta medlemmarna inom ministeriet.
Vi ska överväga att göra en sak som kan komma att förändra framtiden.
Klockan tio inne på ministerns kontor.
Kom inte försent!
Kingsley Shacklebolt.Oh shit!
Jag ska vara inne på ministerns kontor om 2 timmar.
Jag undrar vad det är för något viktigt som ska bestämmas.
Snabbt går jag ner till köket för att börja fixa frukost.
När jag kommer in i köket så ser jag James och Teddy redan sitta vid matbordet..
"Hej killar vad gör ni uppe så tidigt?" Frågar jag dom.
"Pappa, vi vill ha frukost!" Säger James.
Jag går fram till kylskåpet och tar ut pannkakorna som blev kvar från igår och serverar dom fyra stycken var och tar fyra själv.
"Pappa... Kan inte vi få smält choklad på?" Frågar James.
"James din mamma vill inte att ni ska äta sånt till frukost och det vet du!" Svarar jag.
Både James och Teddy ser ut som dom ska brista ut i gråt.
"Okej då! Ni får väll smält choklad på era pannkakor. Men säg bara inget till din mamma James!" Sa jag och svänger lätt med staven så att den smältan chokladen vi har i kylen kommer till bordet.
"Yay!" Ropar James och Teddy när jag häller på choklad på deras pannkakor.
"Jag kan nog ta lite själv jag.." Säger jag och heller på choklad på mina pannkakor.Efter fem minuter har vi alla tre ätit upp.
Disken fixar sig själv, Teddy och James går upp på James rum och leker medan jag går upp till mitt och Ginnys sovrum för att klä på mig.
Jag öppnade dörren försiktigt så den inte skulle knarra eftersom att jag antog att Ginny fortfarande sov. Men självklart skulle dörren knarra, jag hoppas bara att jag inte väckte Ginny.
Rummet var tänt och Ginny satt på sängen och skrattade.
"Du behöver inte smyga jag jag är vaken" sa hon skrattandes.
"När vaknade du? Och varför kom du inte ner för att äta frukost med oss andra?" Sa jag häpnad.
"Jag vaknade när du stängde sovrumsdörren när du gick ner. Jag gick inte ner för jag tyckte att du kunde få laga frukost till killarna" sa hon och skrattade men slutade sedan och såg väldigt allvarlig ut istället "jag såg brevet, vad tror du det är som Kingsley tycker är så viktig att han måste ta med alla högsta arbetare på en söndagsmorgon?" Sa hon fundersamt.
"Jag vet inte" sa jag efter en liten tyst stund utav tänkande.
"HARRY!" Ropade Ginny och väckte mig ur mina tankar.
"Eh vad sa du?" Frågade jag.
"Jag sa ingenting men du måste ta en dusch, byta om och iallafall försöka fixa ditt hår även om det är omöjligt!" Sa Ginny och himlade med ögonen, men hon log ändå vilket var tur.
"Jag skulle ju ta med killarna till Godisbaronen i Hogsmeade idag" suckade jag.
"Du går på ditt superviktiga möte, så tar jag med killarna till Godisbaronen och vi köper något till dig" sa hon och gav mig en puss på kinden.
"Okej, köp några chokladgrodor till mig!" Ropade jag efter Ginny som gick ut genom sovrumsdörren.
Jag tog en 10 minuters dusch och klädde sedan på mig, efter 25 minuter hade jag fixat mig klar för mitt möte.
Eller jag var inte helt klar... Mitt hår var fortfarande kaos, som vanligt.
Aja mitt hår fick vara kaos.
Jag gick ut ur sovrummet och hörde Ginny skratta nere i vardagsrummet.
Jag smög tyst ner dit för att skrämma henne.
Hon hade inte märkt mig än.
Nu var jag precis bakom henne.
"BU!" Skrek jag och hon skrek till medan James och Teddy skrattade precis som jag själv gjorde.
"Haha jätte roligt Harry!" Sa hon sarkastiskt.
"Ja, jag tyckte det var ganska kul" sa jag samtidigt som jag fortsatte skratta.
"Hoppas du tycker det är lika roligt när jag hämnas!" Sa hon och flinade.
Ojdå, detta kommer nog inte gå bra...
"James, Teddy kommer ni? Vi ska till Godisbaronen nu!" Sa Ginny.
"JAAAAA!" Skrek Teddy och James samtidigt.
Ginny gick för att hämta deras jackor.
"Ha så kul nu killar!" Sa jag och kramade båda två.
"Och var nu snälla mot Ginny!" La jag snabbt till.
"Vi lovar!" Sa dom i kör fast dom flinade stort.
Ginny kom in i vardagsrummet med en jacka på sig och pojkarnas jackor i händerna.
Hon hade sin väska över armen.
"Först ska vi till Gringotts och ta ut lite pengar sedan ska vi till Godisbaronen!" Sa hon och hjälpte James på med jackan samtidigt som Teddy tog på sin egen.
"Hejdå älskling och lycka till på mötet!" Sa hon och gav mig en snabb kyss.
"Blä" kom det från James och Teddy.
Ginny och jag skrattade till lite innan hon och killarna gick in i spisen och med hjälp av flampulvernätet tog dom sig snabbt och smidigt till Diagongränden.(Ginnys perspektiv)
Jag, Teddy och James kom till den läckande kitteln.
Jag hejade på Tom som fortfarande jobbar i baren.
När vi gick ut bakom puben tog jag fram staven och slog lätt på några stenar i tegelmuren. Snabbt började muren att röra på sig och en passage öppnade sig.
Framför oss låg nu den välkända gränden.
"Välkommen till Diagongränden, pojkar!" Sa jag och tog dom i varsin hand.
Vi styrde stegen mot Gringotts, den stora vita byggnaden som har gångar flera kilometer under marken med valv som innehåller trollkarlsguld.
"Är det här vi ska in?" Frågade Teddy och pekade på Gringotts.
Jag nickad som svar.När vi hade gått in genom porten såg Teddy och James alla svartalver.
"Oroa er inte pojkar, dom kommer inte skada er så länge ni är med mig" sa jag och höll dom hårdare i varsin hand.
Vi gick snabbt fram till disken där man checkade in sig och visade sin nyckel.
Men det jobbar inte bara svartalver här.
Vid disken satt någon mycket bekant.
Jag känns direkt igen honom.
"BILL!" Ropade jag och släppte pojkarnas händer för att krama min äldsta storebror.
"Ginny! Vad kul att se dig här!!" Sa han innan vi kramades.
"Du minns väll min son?" Sa jag när vi hade avslutat kramen.
"Hur skulle jag kunna glömma den ända person jag är morbror till?" Sa han och log.
"Hej James!" Sa han och kramade om James.
"Och om du inte visste det så är detta Teddy Lupin, Remus och Tonks son" sa jag och Bill tittade på Teddy.
"Du liknar din pappa Teddy, han var en snäll person som alltid såg gott i folk och jag har honom att tacka för att han kunde hjälpa madam Pomfrey med att bota varulvssyndromen, men jag har fortfarande ärren kvar efter det" sa han.
Teddy bara nickade.
Detta var nog lite mycket för den stackaren på en gång.
Han visste att hans föräldrar blev mördade i kriget men han hade aldrig fått veta hela sanningen om sin fars uppväxt och att han hade varit en varulv som stått på trollkarlarnas sida under kriget.
Det kanske var dags att han fick veta snart.
Efter en lång stund utav tystnad sa Bill:
"Så ni vill ta ut pengar från valvet?"
"Aa, jag hade tänkt det" sa jag.
"Nyckeln?" Sa Bill och höll fram handen.
"Här" sa jag och tog upp en liten guld nyckel som jag la i Bills hand.
"Kom med mig så tar jag er ner till valvet" sa han och jag följde efter med Teddy och James i varsin hand.
Vi åkte i vagnarna som jag så många gånger tidigare hade åkt i.
Väl framme vid valvet så öppnade Bill det med min nyckel.
"Vänta här med Bill!" Sa jag till pojkarna och dom nickade.
"Och lyssna på Bill nu!" Sa jag samtidigt som jag gick in i valvet.
Jag tog sedan upp fyra stora nävar med gallioner, som jag la ner i min väska.
När jag kom ut stod James och Teddy lydigt vid Bill.
Det förvånade mig egentligen.
Vi satte oss i vagnen.
Teddy satt med Bill i fram och James satt i bak med mig. Vagnen körde ju sig själv så ingen behövde styra längre.
Det var då det värsta som nånsin skulle kunnat hända hände.
Precis innan Bill startade vagnen så lutade sig James över kanten på vagnen för att titta ner och han föll!!
YOU ARE READING
Back to Hogwarts!
FanfictionDenna berättelse är fortsättningen utav på Majken098's bok "The Real Harry Potter" (Har fått tillåtelse utav underbara Majken098 att göra detta) boken utspelar sig året efter den berömda Harry Potter har besegrat Voldemort. Harry, Ron och Hermione...