Hoofdstuk 26

210 22 4
                                    

Ik sloot mijn ogen en opende ze in de hoop dat het een nachtmerrie was. Helaas was het toch de waarheid. Mijn kamer was volledig over hoop gehaald.
Mijn matras was kapot gesneden. Mijn dekbed en kussen waren ook kapot. De veren daarvan lagen verspreid over mijn hele kamer. Mijn kleding lag kapot geknipt door de kamer. Het ergste van alles was het dode beest op mijn kapotte matras.
Op mijn matras lag een hert. Zijn buik was open gesneden en de ingewanden lagen eruit. Mijn kamer was bezaaid met bloed. Nu ik goed keek zag ik de tekst pas staan.

Dit gebeurd er met jou als jij niet de mijne word

De rillingen liepen over mijn lichaam. Ik dacht dat ik niet goed werd, de kamer en gang begonnen te draaien, ik begon te hyperventileren, te kokhalzen. Dit ging echt verkeerd.
Ik zakte op de gang neer en deed mijn hoofd tussen mijn benen. Ik was blij dat mijn kamer op het einde van de gang zat. Een warme arm sloeg zich om mijn rillende lichaam en ik ook de vertrouwde geur van Mace kwam langzaam mijn neus in.
"Ik ben er lieverd, ik ben er. Ik bescherm je. Haal diep adem door je mond en adem uit door je neus", zei Mace.
"Wat is er aan de hand?", vroeg hoeder Elles.
"Ik ben er net. Ik laat haar eerst normaal ademhalen voor ik haar iets laat zeggen", zei Mace.
"Ik neem alvast een kijkje."
Ik hoorde hoeder Elles happen naar adem toen zij de deur open deed.
"Heb jij enig idee wie dit gedaan heeft?", vroeg zij aan mij.
Ik schudde mijn hoofd.
Hoeder Elles kwam gehurkt voor mij zitten.
"Lieverd de boodschap komt duidelijk van iemand die jij kent. Je kan het mij wel vertellen."
Ik schudde mijn hoofd.
"Vertel het hoeder Mace maar als de tijd rijp is ervoor", zei ze tegen mij.
"Hoeder Mace breng haar naar het gastenverblijf naast jou. Ik ga hier verder.
Wij spreken elkaar morgen, zorg voor haar."
Ik voelde Mace op staan en vloeken toen hij de kamer inliep. Ik hoorde hem rommelen in mijn kasten en lades en toen ik op keek had hij een tas in zijn hand.
Hij hielp mij opstaan en sloeg zijn arm om mijn schouder en bracht mij weg van mijn horror kamer.

In de kamer van Mace bleef ik maar rillen. Mace trok mijn kleren uit en daarna die van hem en deed de douche aan. Mace trok mij de douche in en hield mij stevig vast. Langzaam heel langzaam werd het rillen minder ik trok Mace nog dichter tegen mij aan, als dat nog mogelijk was.
Zijn armen zorgden ervoor dat ik mezelf veilig voelde. Zijn lichaam tegen de mijne, zijn warme adem in mijn nek, zijn hartslag zorgde ervoor dat ik kalmeerde en mijn ademhaling weer normaal werd. Ik deed mijn hoofd omhoog en keek hem aan.
Zijn ogen stonden vol liefde en dat maakte mij sterker, wetende dat hij er altijd voor mij zou zijn. Ik legde mijn hoofd weer op zijn borst en sloot mijn ogen.
Toen mijn lichaam klaar met rillen was en mijn ademhaling normaal was deed Mace de douche uit en gaf mij een handdoek aan. Mace was sneller klaar als ik en bracht mij mijn lingerie en een trui en joggingbroek van hem.
Ik ging in zijn bed zitten en trok de dekens over mij heen. Mace bracht een grote kop thee en kroop naast mij en sloeg zijn arm om mij heen en trok mij tegen zich aan.
Even zaten wij samen in stilte, ik was stil omdat k het totaal niet kon bevatten wat er gebeurd was in mijn kamer. Maar vooral de tekst op de muur, die heeft mij angst in gezaaid.
Mace, ik wist niet of het van woedde was of dat hij geschrokken was van mijn reactie maar hij was heel stil, te stil.

Nadat mijn thee op was keek ik hem aan en streelde zijn wang.
"Het is nog niet te laat om het advies van Joel op te volgen", zei ik zachtjes.
Die woorden haalde hem uit zijn trance en eindelijk keek hij mij echt aan.
"Dat was het domste advies wat ik ooit uit zijn mond heb horen komen", zei Mace.
Ik moest zachtjes lachen en bleef hem aan kijken.
"Ik heb heel erg veel moeite om niet naar hem toe te gaan en hem flink onder handen te nemen", zei Mace zachtjes.
Ik kon in zijn ogen zien dat hij elk woord meende.
"Ik baal dat ik niet er eerlijk voor uit kan komen dat jij mijn vriendin bent maar ik zal nooit het advies van Joel opvolgen. Ik heb liever gestolen en stiekeme momenten als geen enkele momenten. Ik zit ook niet te wachten op een gebroken hart", zei Mace.
"Ik ook niet. Moet ik echt in de kamer hier naast slapen?"
Mace schudde zijn hoofd.
"Gelukkig want ik wil echt niet alleen zijn."
"Ik blijf bij jou."

wolvenacademie, on holdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu