Hoofdstuk 27

200 20 1
                                    

Ik werd wakker van de bel en ik maakte Mace wakker.
We trokken allebei een joggingbroek en trui aan en gaan richting de voordeur. Voor de deur stonden mijn broer en hoeder Elles.
Mace liet ze binnen terwijl ik naar de keuken liep om koffie en een ontbijt te maken.
Na een paar minuten kwam de rest ook binnen. Mijn broer gaf mij een knuffel en pikte mijn brood met ei in. Nadat ik de tafel gedekt had en het ontbijt op tafel gezet had gingen wij zitten.
"U heeft vast een hoop vragen", zeg ik tegen hoeder Elles.
"Mace heeft al heel veel verteld maar ik wil ook graag jouw kant horen", zei hoeder Elles.
"Mijn eerste ontmoeting met Mace was in een botsing. Ik kwam net terug van Anna en had haast om naar de les te gaan. Ik was meteen verkocht maar ik stopte het weg omdat hij een docent is.
Ik kwam hem daarna nog diverse keren tegen en ik voelde de aantrekkingskracht tussen ons. Ik bleef het maar weg stoppen en probeerde onze ontmoetingen kort en zakelijk te houden.
Ik was aardig trots dat het mij lukte tot wij naar het bal gingen. Mijn fijne broer had het zo geregeld dat Mace mijn date was in plaats van Ky.
De avond verliep goed tot ik het ineens echt te warm kreeg en naar buiten moest. Mace ging met mij mee en bracht mij naar een bankje. Daar vertelde hij mij dat hij verliefd op mij was. Ik kon niet terug reageren want daarna hoorden wij glas rinkelen. Na de vechtpartij verzorgde Mace mij en na nog een preek van mijn broer hoe leuk Mace wel niet was hakte ik de knoop door en vertelde ik Mace dat wij niet samen konden zijn.
Hoe leuk ik hem ook vond en verliefd ik ook was, het kon niet. Daarnaast was ik als de dood voor de consequenties voor hem. Mijn plan om hem zo min mogelijk te zien werd mooi in het water gegooid toen hij mijn mentor werd en mij ook nog eens bijles ging geven ik de politiek.
Heel even dacht ik dat hij het had op gegeven maar hij bleef flirten en zijn best doen voor mij. Na een date met Ky kwam ik er na een kus achter dat ik met Ky op date was gegaan om Mace te vergeten. Dat was echt een domme reden om met iemand uit te gaan.
Ik vertelde Ky een dag later dat ik verliefd was op iemand anders en volgens mij pakte hij het aardig op. Mace deed nog een poging en toen kon ik mijn gevoelens voor hem niet meer tegen houden en gaf mij over. Kort daarna begon Ky met het versturen van rode rozen en bonbons. Er zat altijd een kaartje bij met daarop de woorden;

Voor altijd de jouwe

Xx je man Ky

Ik gaf alles aan Ilisa omdat zij verzot is op allebei. Na een tijdje gingen de bonbons over naar sexy lingerie setjes. Ik heb Ky drie keer verteld dat ik geen gevoelens heb voor hem en dat ik een vriendje heb. Toen dit niet werkte vroeg Mace de hulp van Joel.
Hij zou mijn vriendje spelen en Ky duidelijk maken dat dit moet stoppen maar ik ben bang dat het averechts geholpen heeft. Daarna trof ik mijn slaapkamer zo aan."
"Mace is jou mate. Hoe ben je daar achter gekomen?", vroeg hoeder Elles.
"Ik ben afgelopen weekend voor het eerst volledig veranderd in mijn wolf. Mijn wolf vertelde mij dat Mace mijn mate was. Mace heeft er nooit wat over gezegd."
"Je bent al volledig veranderd?", vroeg mijn broer verbaasd.
Ik knikte en keek naar mijn handen die op tafel lagen.
"Waarom ben je weg gelopen?"
"De dag na het gebeuren met Joel dacht ik dat Mace mij bijles zou geven. Toen ik hem zocht bedacht ik me dat hij les had en ging terug richting de bibliotheek. Bij de bibliotheek werd ik vast gegrepen en werd er een mes op mijn keel gezet.
Ky bedreigde mij en mijn vriend. Als ik het niet zou uit maken en hem als vriendje zou nemen zou ons het zelfde lot te wachten staan als het hert op mijn bed. Zijn woorden, zijn houding, zijn ogen, mijn slaapkamer, de tekst op de muur veroorzaakten een enorme angst bij mij.
Ik ben normaal niet het type wat zich laat afschrikken maar ik zag aan alles dat hij het meende, hij was bloed serieus. Ik wilde dat Mace en zijn familie niet aan doen.
Ik hoopte dat als ik weg zou zijn ik vergeten zou worden en iedereen door zou kunnen gaan met hun leven."
Hoeder Elles knikte en schreef van alles op.
"Wat gaat er nu met ons gebeuren?", vroeg ik hoeder Elles.
"We gaan een goed verhaal in elkaar zetten en daarna gaan jullie mee naar de academie", zei hoeder Elles.
"Gaat u ons uit elkaar halen?", vroeg ik angstig.
"Ik hoor juist hele goede berichten over de bijles en de vechtlessen. Ik had het niet gezien wat er speelt tussen jullie dus denk ik niet dat anderen dat wel zullen zien.
Blijf wel voorzichtig en ga door zoals jullie daarvoor ook deden. Gefeliciteerd dat jullie elkaar gevonden hebben", zei ze met een glimlach.
"Oh maar merk elkaar niet want dan word het zichtbaar", zei ze nog snel.
Ik keek haar verward aan en hoeder Elles begon te lachen.
"Ik heb twee jaar geleden mijn mate ontmoet. Ik weet dat we jullie niet uit elkaar kunnen houden. Daarvoor worden jullie te veel naar elkaar toegetrokken. Ik hou mijn mond zolang je prestaties er maar niet onder lijden."
"Daar zorg ik wel voor."
"Je zal af en toe wel met Joel op moeten komen draven zodat mensen het nog geloven. Ik weet alleen niet of je elk afscheid er met een knuffel vanaf komt", zei hoeder Elles.
"Ik verzin er wel wat op. Wat gaat er met Ky gebeuren?"
"We maken een waterdicht verhaal en vertellen dit aan het bestuur en dan is het aan hun. Weet wel dat de familie van Ky erg machtig is en waarschijnlijk er met en lichte straf vanaf komt."
"Hij zal dus op de academie blijven?," vroeg ik hoeder Elles.
"Waarschijnlijk wel."
Ik knikte en zag er nu al tegen op om hem weer te zien.
"Mag ik even met mijn zusje praten?", vroeg mijn broer.

wolvenacademie, on holdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu