Hoofdstuk 25

193 29 7
                                    

Na de afwas was het dan echt tijd om weer terug te gaan.
Bij de auto wilde Mace de deur voor me open doen maar ik pakte zijn gezicht vast en duwde mijn lippen op die van hem. Ik gaf hem een kus waar hij een week op moest teren want op de academie kon dit niet. Toen ik de kus verbrak glimlachte Mace naar mij en daarna reden wij weg.
"Is het niet slim als je mij ergens afzet zodat het niet opvalt?"
"Doe niet zo raar. Ik zeg gewoon dat je broer mij gevraagd om jou terug te brengen. We zijn vrienden dus kan makkelijk."
Ik moest vragen of Mace mij wilde helpen met de situatie met Ky. Hij zou het niet leuk vinden maar ik moest het vragen.
"Mace?", vroeg ik voorzichtig.
"Ja."
"Kan je misschien Joel aansporen om mijn 'vriendje te spelen?"
"Waarom?"
"Ik hoop dat Ky dan ophoud als ik mijn "vriendje" kan laten zien."
"Waarom Joel?"
"Waarom niet?"
"Ik weet heus wel dat hij aantrekkelijk is", zei Mace.
"Hij is vooral erg groot. Ik hoop dat het hem afschrikt."
"Ik vind het maar niks. Als je denkt dat het helpt vooruit dan maar."
"Dank je wel lieverd", zei ik nadat ik was bijgekomen van het lachen.
"Waarvoor?"
"Dat je Joel stuurt om mij te helpen. Ik weet dat je het liever zelf oplost."
"Ik zie je liever niet in de armen van een andere man. Maar als het dan toch moet dan maar met iemand die ik kan vertrouwen."
Ik gaf hem een kus.

Bij mijn kamer stonden weer een bos rozen, doos chocola en doos met lingerie. Ik zette het neer op mijn kamer en keek er hoofdschuddend naar.
Ik moet de pakketjes elke week maar weg brengen naar een of ander goed doel. Het zou wel raar zijn om elke keer alleen maar dure lingerie weg te brengen maar ja het is niet anders.
Ik maakte mijn huiswerk nam een douche en viel daarna als een blok in slaap.
Ik werd wakker van mijn wakker en sprong uit mijn bed op naar de training met Mace. Zoals elke morgen beulde hij me af. Ik moest ik alles op alles zetten om op tijd te komen voor mijn lessen. Ik vond het niet eens raar om hem als docent te zien. Ik kon niet uit zijn gedrag opmerken dat hij dat het wel moeilijk vond.

De dag vloog voorbij en het was tijd voor mijn hoeder training. Normaal zou ik met Anna trainen maar om Ky wat duidelijk te maken ging ik gewoon naar de les.
Net toen het mijn beurt was zag ik Joel aan komen lopen. Het was echt een mooie jongen en dat zagen de andere meiden ook.
De jongen tegen wie ik moest vechten was groot maar ook had hij nog nooit een wedstrijd verloren. De jongen was sterk maar langzaam. Ik maakte hem moe en toen hij struikelde maakte ik er gebruik van. Ik trapte hem in zijn rug net hard genoeg dat hij viel en daarna pakte ik zijn handen en drukte ze op zijn rug.
Toen de docent aangaf dat ik gewonnen had zag ik Mace naast Joel staan. De klas moest aangeven waar onze zwakke punten waren. Ik kreeg te horen dat ik mijn bewegingen wat meer moest afmaken voor ik de volgende zou maken. De jongen kreeg de wind van voren want hij deed heel veel fout voor een tweede jaars.
Ik kon duidelijk zien dat hij het niet fijn vond om ingemaakt te worden door een eerste jaars en ook nog eens een meisje.
Na ons kwam nog een vechtpartij en Ilisa kwam naast mij staan.
"Is dat je vriendje?", vroeg ze expres hardop zodat zij de aandacht van Ky trok.
"Ja dat is hem."
"Wat een lekkerding", zei Ilisa.
"Dat vind ik ook", zei ik met een knipoog.
"Is Mace gek geworden?", fluisterde zij in mijn oor.
Ik knikte en begon te lachen.

Na de les sprintte naar Joel en vloog in zijn armen.
"Wat een welkom", zei Joel met een glimlach en daarna gaf mij een kus op mijn wang.
"Wat doe je hier?", vroeg ik speels aan Joel.
"Mijn meisje opzoeken. Ik heb je gemist", zei hij met een glimlach.
"Ik jou ook."
"Wie ben jij wel niet?!", vroeg Ky boos.
"Ik ben joel de vriend van Rey en jij bent?", vroeg Joel met een opgetrokken wenkbrauw.
"De toekomstige man van Rey", zei Ky ontzettend serieus.
"Je hebt mij niet verteld dat ik concurrentie heb lieverd", zei Joel.
"Dat heb je ook niet alleen hij wil dat niet snappen."
"Is dat die jongen die jou die pakketjes stuurt?", vroeg Joel.
Ik knikte.
"Mag ik jou bedanken", zei Joel tegen Ky.
"waarom?", vroeg Ky verbaasd.
"De lingerie heeft zij aan bij mij in bed en het staat erg sexy", zei Joel met een glimlach.
"Klootzak blijf met jouw poten van haar af!", schreeuwde Ky boos.
"Jongen laat ik jou een ding nu even heel duidelijk maken. Volgens mij heeft Rey nu wel duidelijk gemaakt dat ze niet is geïnteresseerd in jou.
Daarnaast is Rey mijn vriendin en die hofmakerij van jou stopt onmiddellijk. Want ik ben er totaal niet van gediend dat jij achter mijn vriendin aan zit. Als ik er achter kom dat dit door gaat heb ik een appeltje met jou te schillen vriend", zei Joel heel autoritair.
Ik hield Ky in de gaten en ik zag hem wel even slikken. Hij keek Joel een keer vies aan en liep daarna weg.
"Ik weet niet of het geholpen heeft schat", zei Joel toen Ky uit het zicht was.
"Ik weet het ook niet. Bedankt in ieder geval voor je hulp."
Joel sloeg een arm om mij heen.
"Kom ik breng je naar Mace voor hij jaloers word", fluisterde Joel in mijn oor.
"Wat moet ik doen als hij niet stopt?", vroeg ik Joel.
"Dan laat je Mace contact met mij opnemen. Ik kom dan even het boze vriendje spelen", zei hij met een glimlach.
Ik knikte.
"Kom eens even hier zitten", zei Joel terwijl hij naar een bankje wees.
Ik ging naast hem op een bankje zitten.
"Mace is echt gek op jou. Hoe zit dat met jou gevoelens voor hem?"
"Het zelfde."
"Als Mace ergens voor gaat dan doet hij dat ook goed."
"Waar doel je op?"
"Hij kan zijn baan kwijt raken door dit wat er nu gaande is tussen jullie."
"Dat weet ik maar al te goed. Daarom was ik er op tegen in het begin."
"Waarom heb je dat niet door gezet?"
"Wat wil je nou zeggen?"
"Dat jij je relatie met Mace moet stop zetten. Als jullie echt bij elkaar horen vinden jullie elkaar wel weer", zei Joel echt serieus.
"Ik kan dat niet meer. Ik wil dat ook niet meer."
"Het is echt beter voor jullie beiden."
"Wat is beter voor ons?", vroeg Mace.
"Dat jullie uit elkaar gaan", zei Joel.
Mace keek hem verbaasd aan.
"Ben jij echt bereid om alles wat je bereikt op het spel te zetten voor deze verliefdheid? Als ik het verkeerd zie hoor ik het ook graag. Ik wil alleen het beste voor jou vriend", zei Joel tegen Mace.
"Zij is het beste voor mij. Zij is de ware, zij is mijn mate", zei Mace zo zachtjes dat alleen wij dat konden horen.
"Dan snap ik het wel. Ik wilde alleen zeker weten of jullie je wel echt bewust waren van de consequenties", zei Joel.
Mace keek hem boos aan.
"Ik vind het goed dat jij om Mace geeft en op hem let. Ik heb Mace ongeveer ander halve maand op afstand gehouden. Toen Mace voor de zoveelste keer een poging deed kon ik mijn gevoelens voor hem niet meer onder drukken.
Ik was zo opgelucht toen ik eindelijk had toegegeven."
"Ik weet wel dat hij klaagde dat hij weer verliefd was geworden op een volhardend eigenwijs meisje", zei Joel.
"De reden waarom ik het deed was voor alle dingen die jij net op noemde."
"En jezelf dan?", vroeg Joel
"Ik heb nog niks opgebouwd. Ik kan nog het roer omgooien en ander werk zoeken."
Joel knikte en kerk mij lang aan.
"Je broer heeft vast het praatje wel gedaan al?", vroeg hij mij.
Ik knikte.
"Dan is het goed", zei Joel.
"Jij hoort aan mijn kant te staan", zei Mace.
Hij haalde zijn schouders op; "zij is nu ook mijn vriendin dus neem ik het voor haar op", zei Joel met een knipoog.
Ik begon te lachen en bij Mace kon er gelukkig ook een glimlach vanaf.
"Die jongen, Ky die gaat nog een hoop problemen veroorzaken. Hij is niet van plan jou te laten gaan", zei Joel.
"Ik had gehoopt dat jij meer indruk zou maken", zei ik.
Joel legde zijn hand op zijn hart; "die doet pijn."
"Sorry zo bedoelde ik het niet. Ik hoopte dat als mijn vriendje hier zou zijn er misschien een lampje ging branden bij hem. Ik ben bang dat het juist averechts gewerkt heeft."
"Dat weet ik wel bijna zeker", zei Joel.
"Misschien moet ik hem maar een flinke klap verkopen", zei ik zachtjes.
"Daar kan je voor geschorst worden", zei Mace.
"Ik heb dat er voor over."
"Laten wij eerst maar kijken wat er nu gaat gebeuren. Dan zien wij wel verder", zei Mace.
Ik gaf Joel en Mace een knuffel en liep richting mijn slaap kamer.

Het was raar om te zien dat er dit keer geen pakketjes voor mijn deur stonden. Ik deed mijn deur open en ik gilde het uit toen ik mijn kamer zag.
Ilisa kwam haar kamer uit en sloeg een hand voor haar mond toen ze het zag.
"Ik ga Mace halen", fluisterde zij in mijn oor.

wolvenacademie, on holdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu