Hij keek mij aan toen hij zag dat ik naar mijn ribben greep. Wij liepen een lokaal in en daarna knipoogde Woo naar mij. Vroeger was ik altijd een beetje verliefd op hem maar dat is nu niet meer zo. Woo was iets kleiner als mijn broer en helemaal afgetraind. Zijn ogen waren diep bruin van kleur en glinsterden altijd. Hij had lang zwart haar dat altijd in een staart zat. ‘Ga zitten’ zei mijn broer.
Toen zij zaten begon Woo.'
Ten eerste, kijk je degene aan die tegen jou spreekt. Ten tweede toon jij totaal geen respect voor jouw mede mens. Ten derde is het een erg kwalijke zaak voor een toekomstige hoeder dat zij haar eigen boontjes niet kan of wilt doppen. Ik vraag mij af of jij wel geschikt bent als hoeder' zei hij tegen de vriendin van Mitchell. Daarna wende hij zich tot Mitchell.
' Hoe jij jou gedraagt is schandalig. Niet alleen deze vertoning in de eetzaal, de pesterijen naar Anna, de hinderlaag waar jij mijn zusje in hebt laten lopen waardoor zij gewond is geraakt en zo zijn er nog veel meer dingen die ik kan opnoemen' zei Woo. ' Aan alles zitten consequenties verbonden. Ook aan jullie daden' zei mijn broer. Ik zag hun ogen groot worden van verbazing, hier hadden zij geen rekening mee gehouden.
' Alles wat jullie doen word vermeld in een rapport. Dat rapport beïnvloed straks niet alleen of jullie slagen maar ook bij wie jullie te werk gaan. Denk dus goed na over alles wat jij doet' zei mijn broer. Ze knikten allebei. ' Nu bieden jullie een wel gemeend excuus aan. Dat geld voor Anna en mijn zusje' zei Woo. Ik was helemaal trots dat hij mij zusje noemde. Die twee mompelden een excuus en renden daarna zowat weg. Toen de deur dicht viel keken de twee jongens mij aan. ' Jij hebt het wel druk gehad hoor ik' zei mijn broer. Ik wilde van wal steken maar ik werd tegen gehouden door Woo. ' Wij zeggen het niet om jou te bekritiseren. Wij zijn trots op jou'. ' Jij doet wat jou geleerd is. Dat er van die bekrompen zielen hier rond lopen is een ander verhaal. Daar kan jij niks aan kan doen' zei mijn broer. ' Hoe weten jullie alles?' vroeg ik verbaasd. ' Dat is ons geheim' zei mijn broer lachend. ' Jij gaat met Ky om zie ik' zei Woo. ' Ja dat klopt, wat is er met hem?' Hij schudde zijn hoofd, ' dat moet hij zelf vertellen als hij er klaar voor is'. ' Is het iets ergs?' vroeg ik voorzichtig. ' Als ik jou een beetje ken dan denk ik dat jij het niet erg zal vinden om te horen' zei Woo. ' Nou bedankt voor het nieuwsgierig maken'. Hij begon te lachen.
' Ik was hier eigenlijk gekomen om een gunst te vragen' zei Woo. ' Van mij?' vroeg ik verbaasd. ' Mijn werkgever gaat naar een bal zaterdag en ik hoorde vanmorgen dat er verwacht word van mij dat ik een date mee neem' zei Woo. ' Vrouwen genoeg die mee willen toch?' zei ik tegen hem. ' Het gaat ook niet om mij. Ik heb mij werkgever zover gekregen om vier extra hoeders mee te nemen. Ik mag ze meenemen onder het mom van stage’. ‘ Wie wil je meenemen?' vroeg ik hem. ' Ik zat aan jou en je vriendin te denken. Kunnen jullie een date regelen voor zaterdag?' vroeg hij. ' Dat moet wel lukken'. ' Hier is de uitnodiging, hou er wel rekening mee dat jullie op dienst zijn en jullie je dus professioneel moeten gedragen. Kies jullie dates zorgvuldig en verstandig. Ik verwacht narigheid' zei Woo heel serieus. ' Daarnaast zullen jullie ook hierop beoordeeld worden' zei mijn broer. ' Gaat helemaal goed komen'. ' Heb jij enig idee wie jij mee gaat nemen?' vroeg mijn broer. ' Ik denk Tanner en Ky'. ' Daar kan ik mee leven. Het zijn goede 2de jaars' zei mijn broer. ' Wij regelen een hotel en vervoer. Pak dus wat spullen in voor het weekend. Wij regelen het ook verder met de school' zei mijn broer. ' Ik zal ze vanavond informeren' zei ik tegen mijn broers.
' Oh voor ik het vergeet. De auto staat op jullie te wachten om 14.00 uur om 15.00 uur gaan wij vliegen. Aankomst 17.00 uur vertrek naar het bal 19.00 uur' zei Woo. ' Ik ga het door geven' zei ik tegen de jongens. ' Nu brengen wij jou naar de les voor het geval jij problemen krijgt' zei mijn broer.
In de klas kregen wij onverwachts een test over politiek en ik zakte enorm ervoor. De docent sprak mij aan erover en ik moest zorgen dat ik bij bleef. Ik wist al de perfecte kandidaat, Anna. Tijdens het eten sprak ik Anna er over en zij vond het geen probleem. Ilisa, Tanner en Ky nam ik apart en bracht hun naar een leeg lokaal.
' Jongens hebben jullie plannen dit weekend?' vroeg ik. ' Huiswerk maken' zei Tanner. 'Nope' zei Ky.
' Ik ook niet' zei Ilisa. ' Dan krijgen jullie nu een druk weekend. Mijn broer Woo heeft dit weekend een klus voor zijn werkgever en hij mag vier stagiaires meenemen. Mijn broers dachten aan ons vier'.
' Vet cool!' zei Tanner. ' Niet te enthousiast zijn nog. Je heb de opdracht nog niet gehoord. De werkgever van Woo moet naar een bal. Het bal word niet beveiligd door hoeders, waardoor Woo denkt dat er iets niet aan de haak is. Tanner en Ilisa jullie gaan als koppel en Ky jij zit opgescheept met mij. Wij worden op deze opdracht ook beoordeeld dus ik verwacht dat jullie het wel serieus nemen' zei ik tegen hun. ' Heb jij wat meer details?' vroeg Ky. ' Het is een gemaskerd bal voor de mensen in de politiek. Er word van ons verwacht dat wij ons aan het thema houden maar wel zo dat als er iets gebeurd wij kunnen inspringen. Geen ingewikkelde jurken dus Ilisa. Wij worden zaterdag om 14.00 uur op gehaald, dan vliegen wij om 15.00 uur en om 17.00 uur landen wij. Daarna worden wij naar het hotel gebracht waar wij overnachten en om 19.00 uur worden wij opgehaald voor het bal. Pak dus ook een tas voor een overnachting'. ' Gaat goed komen' zei Tanner. ' Dit is wel echt serieus hoor jongens. Ik heb jullie gekozen omdat ik denk dat jullie goed zijn. Laten wij ervoor zorgen dat wij mijn broers hun naam hoog houden' zei ik tegen hun. ' Wij zullen het heel serieus nemen. Wij laten jou en je broers niet vallen' zei Ky. ' Dat klopt' beaamden Tanner en Ilisa.
Na het avond eten liep ik naar Anna voor onze training. Ik liet haar haar rondjes lopen eerst vier om op te warmen en daarna vijf met sit en push ups. Zij wilde protesteren tegen het extra rondje maar toen zij mijn hoofd zag hield zij haar mond. Toen zij al haar rondjes af had liet ik haar afkoelen en stelde ik vragen over de krav maga. Zij had twee dingen fout en daarom moest zij sit en push ups doen. Ik liet haar oefeningen doen om haar spieren te versterken en vroeg haar daarna nog één keer naar de regels. Weer had ze alles gedaan en ik vroeg haar weer naar de regels en weer maakte zij een fout. Na twee uur lag zij voor dood naast mij. Ik hielp haar op staan en het moment dat ik mij omdraaide liep ik zo de armen in van Ky die mij automatisch vast pakte zodat ik niet zou vallen. Zijn armen om mij heen, zijn lichaam tegen de mijne het was heerlijk en er ging een teleurstelling door mij heen toen hij los liet. Anna stond te glimlachen naar ons en zei ons snel gedag. Ik keek Ky aan met een lichte rode blos op mijn wangen en hij glimlachte naar mij. Wat was hij toch ontzettend knap.
' Zullen wij ergens koffie halen en mijn schema bespreken?' vroeg ik hem. ' Nou ik moet zo weer weg dus ik kan geen koffie drinken' zei Ky. ' Ik wil jou nergens van op houden als jij geen tijd hebt moet jij gaan'. 'Ky!' Een prachtige blondine rende naar Ky en een steek jaloezie kwam naar boven. ' Ga maar naar haar toe. Ik spreek jou later' zei ik tegen hem. Snel draaide ik mij om en liep snel weg. De tranen stonden in mijn ogen om dit soort dingen wilde ik dus niet verliefd worden, verkeerde signalen. Ik kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik Ilisa geloofde. Het zou een zwaar weekend worden. Niet dat ik spijt had van mijn keuze maar ik moest de gevoelens die ik aan het ontwikkelen was voor hem aan de kant schuiven.
In mijn kamer controleerde ik mijn schema en die zag er goed uit naar mijn gevoel.
De volgende morgen stond Anna al op mij te wachten, wij gingen zwemmen. Ik liet haar beginnen met een paar banen zwemmen. Daarna pakte ik gewichten voor in het water en liet ik haar daarmee oefeningen doen. Ik stopte eerder vandaag omdat ik naar de medische dienst moest voor het weekend. De dokter vertelde dat ik de goede kant op ga en het mocht proberen zonder verband. Hij was erg verbaasd dat ik zo snel opknapte. Ik mocht nog niet intensief sporten maar hij hoopte dat ik een week later weer mee kon doen aan de trainingen. Toen ik Ky in de eetzaal zag wilde ik het liefst omdraaien en weg rennen maar dat deed ik niet. Ik pakte een kom deed er yoghurt en muesli in en liep naar mijn vrienden. Halverwege werd er op mijn schouders getikt.
Ik schrok toen ik zag dat het Mitchell was. ' Ik wil graag mijn excuus aan Anna aanbieden maar zij rent elke keer weg als ik in de buurt kom'. Ik pakte zijn hand en trok hem mee. Anna wilde al opstaan maar ik liet haar weten dat ze moest blijven zitten. ' Mitchell hier wil wat zeggen' zei ik tegen Anna.
' Het spijt mij van alles wat ik jou heb aangedaan. Kan jij mij vergeven?' zei Mitchell tegen Anna. ' Is er een reden waarom jij dat deed?' vroeg zij hem. Hij schudde zijn hoofd. ' Ik vergeef het jou maar ik zal het nooit vergeten' zei Anna.' Dat is niet meer als redelijk. Dank je wel' zei Mitchell. Al die tijd hadden wij elkaars handen vast gehouden en ik zag Ky er naar kijken. ' Wil jij hier misschien ontbijten?' vroeg ik hem. ' Dat is goed hoor' zei hij zonder na te denken. Anna en overhoorde mij over mijn politieke kennis en Mitchell had er blijkbaar ook veel verstand van want hij corrigeerde mij ook als ik het fout had. De vrienden van Mitchell kwamen hem halen maar hij bleef zitten. Ik vertrouwde dit voor geen meter maar ze zeggen hou jou vrienden dicht bij maar hou jou vijanden nog dichterbij. Terwijl ik met Mitchell aan het praten was voelde ik Ky ons aan kijken. Hij kon de boom in met zijn gedrag, ik snapte er niks van maar mijn hart was ik aan het sluiten voor alle jongens.
Toen de bel ging zei Mitchell ons gedag en vervolgde zijn weg. Ik ging nog snel naar het toilet en toen ik er vanaf kwam stond Jessy op mij te wachten. ' Dus hij is wel goed genoeg voor jou?!' zei hij boos. ' Waar heb jij het over?' vroeg ik erg verbaasd. ' Mitchell, hij is wel goed genoeg voor jou?!' vroeg hij boos. ' Denk jij nou echt dat ik zou vallen voor iemand die mij in elkaar geslagen heeft? Jij bent echt gek' zei ik boos. Ik wilde weg lopen maar hij pakte mij vast en duwde mij een hoek in. ' Ik ben gek op jou! Wanneer ga jij dat eens in zien' zei Jessy. ' Nooit van mijn leven'. Daarna hoorde wij iemand hoesten en draaide Jessy zich om. Hoeder Mace stond achter ons.
' Jessy volgens mij was de dame duidelijk. Kan jij naar jou les gaan' zei hoeder Mace op een dwingende toon. ' Ja hoeder Mace’. Daarna rende hij weg en bleef ik achter met de prachtige hoeder Mace. ' Loop jij even met mij mee?' vroeg hij mij. ' Maar mijn les dan?' vroeg ik verbaasd.
' Dat regel ik wel' zei hoeder Mace. Wij verlieten het gebouw en liepen naar de tuin waar wij op een bankje gingen zitten. ' Ik hoor van jou broer dat jij dit weekend naar het bal gaat' zei hoeder Mace.
' Dat klopt'. ' Jij hebt een goede keus gemaakt met de mensen wie jij meeneemt. Het zijn drie goede vechters' zei hoeder Mace. ' Dank u wel. Hoe kent u mijn broer?' vroeg ik hem. ' Ik heb jou broer hier leren kennen. Wij zaten in dezelfde klas'. ' Waarom bent u niet op missies gegaan?' vroeg ik hem.
' Dat heb ik ook gedaan. Na wat ik allemaal meegemaakt heb besloot ik dat ik mijn ervaringen wilde delen. Ik wilde de toekomstige hoeders leren hoe het daar buiten werkelijk is. Daarom ben ik onder andere les gaan geven'. ' Heb jij er geen spijt van?' vroeg ik hem. ' Nee, absoluut niet'. ' Gaat u ook naar het bal?' ' Ja mijn zusje heeft gevraagd of ik met haar mee kon gaan'. ' Zij vertrouwd het ook niet?' vroeg ik hem. ' Niemand vertrouwd het daarom nemen de hoeders allemaal hoeders mee op een ‘date’ ' zei hoeder Mace. ' Waarom mogen wij dan komen?' vroeg ik verbaasd. ' Het is een goede kans om ervaring op te doen. Jullie zijn goede vechters dus jullie staan je mannetje wel als er iets gebeurd' zei hoeder Mace. Ik knikte en dacht er over na. ' Wat als het een valstrik is?' vroeg ik hem.
' Dan lossen wij het op' zei hoeder Mace. ' Ik ben nog nooit getransformeerd' floepte ik eruit. Hoeder Mace gaf mij een pakje aan. ' Dit is voor jou en Ilisa. Eigenlijk krijgen jullie dit pas volgend jaar maar door jullie missie word het wat vervroegd. Maak die van jou maar open' zei hij met glinsterende ogen. Ik haalde de deksel ervan af en daar lagen vier messen en een zwaard in. Het blad glinsterde en de kling was precies dezelfde kleur als mijn ogen.
' Ze zijn prachtig dank je wel'. Ik omhelsde hem en hij beantwoorde hem gretig terug. Zijn handen gleden over mijn rug en mijn hart klopte er sneller door. De omhelzing duurde lang, echt te lang voor een bedankje maar je hoort mij niet klagen over een omhelzing met een lekkere man.
Ik verbrak uiteindelijk het contact en gaf hem mijn trainingsschema. ' Krav Maga?' vroeg hij verbaasd. ' Ja, ik besloot dat het beter was als kickboksen. Vind u het geen goed idee?' vroeg ik hem. ' Ik had er zelf niet opgekomen, het is perfect voor haar. Eerste twee weken alleen conditie training?' vroeg hij.
' Haar conditie is echt belabberd en zij moet kunnen vluchten als ze zich zelf niet meer kan verdedigen'. Terwijl hij mijn schema door nam bekeek ik hem nog eens. Als ik toch geen leerling was en hij geen docent had ik echt mijn best echt voor hem gedaan. Hij was dan wel zeven jaar ouder maar dat maakt niet uit hij was echt prachtig.
' Jou schema ziet er goed uit. Zwaar maar dat is niet erg'. ' Dank je wel. Zijn er dingen die anders moeten?' vroeg ik voorzichtig. 'Nee het is goed zo. Mocht zij het niet aan kunnen dan kan je het altijd nog aanpassen. ' Mag ik vragen wat voor les geeft u hier eigenlijk. Ik kan het wel aardig invullen maar ik wil het wel zeker weten. Is het onbeschoft dat ik het vraag?' ratelde ik. Hoeder Mace moest lachen, hij had echt een prachtige glimlach en een volle lach. ' Ik geef de hoeders gevecht training en de vierde jaars train ik. ' Oh sorry, dat wist ik echt niet' zei ik met rode wangen. ' Dat maakt niet uit. Ik hoorde van jou incidenten in de trainingszaal' zei hoeder Mace.
' Ja, dat zal inderdaad wel' zei ik met een zucht. Dit zou mij dus altijd achtervolgen. ' Jouw broer heef jou goed getraind. Jij hebt het er netjes van afgebracht, jij hebt ze nog lelijk verwond ook' zei hoeder Mace. ' Ik hoop het voor ze, anders ben ik de enige die pijn leid'. ' Nou zij hebben wel pijn gehad hoor. Daar voor wilde ik jou ook spreken. Zij hebben eindelijk de daders gevonden en worden vandaag aangepakt'. ' Hoe bedoelt u gevonden?' vroeg ik verbaasd. ' Hoeder Elles bracht de daders weg na het incident maar werd tegen gehouden door vijftien man'. ' Zij mankeert niks toch?' vroeg ik bezorgd. ' Nee hoor alleen een deuk in haar ego' zei hoeder Mace. ' Wat gaat er gebeuren met hun?' 'Zij zijn voor twee weken geschorst en hebben een taakstraf gekregen voor die twee weken'. ' Wie waren het?' vroeg ik hem. ' Ik weet niet of ik jouw dat mag vertellen'. Als het leerlingen waren kwam ik er toch wel achter. ' Dat begrijp ik'. ' Mag ik jou wat vragen' vroeg hoeder Mace. ' Natuurlijk'.
' Hoe sta jij er tegen over om extra te trainen?' vroeg hoeder Mace. ' Wie gaat mij extra trainen dan?' vroeg ik een beetje verbaasd. ' Ik wil jou graag onder mijn hoede nemen' zei hoeder Mace. ' U?' vroeg ik zwaar verbaasd. Oh shit! Als dat maar goed zou gaan met mijn gevoelens. ' Wil jij dat niet?' vroeg hij mij. ' Ja heel graag zelfs'. ' Dat gaan wij samen trainen. Zullen wij van 6.30 t.m. 7.30 trainen? Dan heb jij nog even om jou op te frissen voor jou lessen' zei hoeder Mace. ' Dat is goed. Maar pas als de twee weken met Anna voorbij zijn en mijn ribben niet meer gekneusd zijn'. ' Dat is goed. Het zijn lange en zware dagen'. ' Dat maakt niet uit. Ik wil de beste worden' zei ik tegen hem. 'Wij kunnen ook op zondag trainen' zei hoeder Mace. ' Als u het niet erg vind wil ik zondag gebruiken om huiswerk te maken en mijn spieren tot rust te laten komen'. ' Dat is begrijpelijk. Wanneer mag jij weer trainen van de dokter?' vroeg hoeder Mace. ' Dat heeft de dokter niet gezegd. Zij hopen komende week'. ' Ga na het weekend nog even langs voor een controle dan kunnen wij aan de hand daarvan een datum prikken' zei hoeder Mace. ' Dat is goed. Ik zal u op de hoogte houden'. ' Ik wil ook af en toe langs komen bij de training van jou en Anna om te zien hoe jullie vorderen' zei hoeder Mace. ' Dat is goed. U bent altijd welkom'. 'Nog een ding voor de bel gaat. Hou een gaatje voor mij vrij in je dansboekje zaterdag' zei hij met een betoverende glimlach en daarna ging de bel. ' Komt goed' zei ik met een veel te grote glimlach.
Ik was een beetje van slag door het geflirt van hoeder Mace. Ilisa vond mij en daarna gingen wij naar de eetzaal. ' Waar was jij eigenlijk?' vroeg Ilisa. ' Ik had een gesprek met hoeder Mace'. ' Ja ja gesprek' zei zij lachend. Mijn wangen werden rood toen moest zij nog harder lachen. ' Wat is er gebeurd?' vroeg zij terwijl wij in de rij voor het eten stonden. ' Er is niks gebeurd'. ' Jij liegt' zei ze fluisterend. ' Het is vast niks' fluisterde ik terug. ' Vertel het dan' fluisterde Ilisa. ' Niet hier. Vanavond kom jij dan langs?' vroeg ik haar. ' Nu zeker weten'. Ik lachte en wij schoven aan bij de rest. Ik vroeg aan Joeri en Rico of zij het weekend met Anna konden gaan hardlopen omdat ik er niet zou zijn. Dat vonden zij geen probleem. Ik ging naar de medische dienst om mij te laten controleren. Ik wilde graag weten hoe het met mijn ribben was omdat wij zaterdag een opdracht hadden. Toen ik op de gang weer tegen iemand op liep besefte ik mij dat ik niet meer zoveel moest nadenken tijdens het lopen. ' Sorry' zei ik snel en liep door.
' Rey wacht even' het was hoeder Mace. ' Gaat het wel?' vroeg hoeder Mace. ' Ik was ingedachte verzonken daarom zag ik u niet'. ' Dat geeft niet. Ben jij onderweg naar de medische dienst?' Ik knikte. ' Ik wil mij nog een keer laten controleren voor de opdracht zaterdag en uw lessen'. ' Wanneer ga jij eens stoppen met u zeggen?' vroeg hoeder Mace. ' Ik zal het proberen'. ' Kom ik loop met jou mee naar de medische dienst. Dan hoor ik de uitslag meteen' zei hoeder Mace. ' Dat is prima'. Als ik dit had geweten hadden wij net zo goed tijdens ons gesprek naar de medische dienst kunnen gaan. Ik vond het helemaal niet erg om hoeder Mace als gezelschap te hebben. Hij was ontzettend aardig en liet mij in mijn waarde.
Op de medische dienst kreeg ik te horen dat mijn ribben bijna genezen waren op magische wijze. Ik was nog niet zo lang geleden naar de medische dienst geweest en stond zelf ook een beetje verbaasd te kijken toen ik hoorde wat de dokter vertelde. Ik mocht ook weer trainen van de dokter en ik kon zonder problemen mee doen aan de opdracht van zaterdag.
Hoeder Mace en ik spraken de volgende ochtend af om te trainen. Ik zocht die avond nog naar Ilisa maar toen ik haar niet kon vinden ging ik naar bed.
Mijn wekker ging en snel trok ik mijn korte broek en shirtje aan en rende naar het oefenveld waar hoeder Mace op mij stond te wachten. ' Ren gelijk maar een rondje om het veld, dan ben jij opgewarmd'. Ik knikte en maakte zo snel als ik kon mijn rondje. ' Ik wil graag zien wat jij allemaal kan. Dus wij gaan een oefen vechtpartij doen, zodat ik weet waar wij aan moeten werken' zei hoeder Mace. ' Dat is goed'.' Schoenen en sieraden af, wij gaan elkaar niet extra verwonden' zei hoeder Mace. Ik deed wat hij aangaf en terwijl ik mijn schoenen uit deed viel hij mij aan, de valsspeler. Ik liet mij niet verassen dus ik hield zijn aanval met gemak tegen. Ik trok mijn schoenen uit terwijl ik zijn aanvallen tegen hield. Nu mijn schoenen uit waren kon ik eindelijk mijn ding doen. Hoeder Mace was ontzettend snel maar ik wist hem een aantal keer flink te raken. Onze vechtpartij trok de aandacht van mensen en al snel hadden wij een flinke groep pottenkijkers. Ky zag ik er ook tussen staan en hij glimlachte naar mij. Ik liet mij daar door niet afleiden en rende op hoeder Mace af en tegelijk sprongen wij in de lucht voor een zijwaartse trap ik had het op tijd door en op een of andere manier wist ik mij af te zetten op zijn lichaam en een salto naar achter te maken om zijn trap te ontwijken. Ik was blij dat ik capoeira gedaan had. Zodat ik hier mee kon improviseren. Ik kwam achter hoeder Mace terecht en hij keek mij met een prachtige glimlach aan. ' Dit was genoeg voor vandaag.
Ga nu maar snel voor je te laat komt' zei hoeder Mace. Als er niet zoveel mensen waren had ik hem een knuffel geven maar nu knikte ik en rende ik naar mijn kamer. Ik sprong onder de douche en pakte mijn spullen en rende naar de les. Die avond wilde ik net met Anna haar training beginnen toen Ilisa aangerend kwam. ' Ik weet een andere soort training' zei Ilisa. ' Wat dan?' vroeg ik verbaasd.
' Winkelen. Volgens mij moeten wij iets kopen voor over morgen'. ' Oh shit je hebt gelijk. De week is voorbij gevlogen. Kom Anna wij gaan jou op een andere manier testen' zei ik met een glimlach. Na twee uur winkelen bleek Anna hier wel een geschikte conditie voor te hebben. Wij kochten allebei een mooie jumpsuit en prachtige hakken voor er onder. Daarnaast kochten wij nog mooie lingerie en nog wat jurkjes. Zaterdag ochtend pakte ik mijn tas in en samen met Ilisa deden wij een dubbel check en toen ik alles had was het tijd voor haar cadeautje. ' Ga eens even zitten' zei ik tegen haar. Zij ging zitten en ik gaf haar het pakketje wat ik voor haar gekregen had van hoeder Mace. ' Van wie is dit?' vroeg ze verbaasd. ' Hoeder Mace'. Ilisa maakte snel het pakketje van hoede Mace open en haar mond viel open van verbazing. ' Woh! Dit is heftig. Waarom hebben wij dit gekregen?' vroeg zij vol verbazing. ' Wij zijn nog niet getransformeerd mochten wij aangevallen worden dan kunnen wij ons verdedigen'. ' Deze wapens horen wij pas volgend jaar te krijgen toch?' vroeg Ilisa. ' Dat klopt'. ' Echt zo vet'. ' Bedank hoeder Mace maar'. ' Dat laat ik aan jou over' zei zij met een glimlach. Toen er geklopt op de deur werd verborgen wij ons cadeautje en deed ik daarna open. ' Zijn jullie er klaar voor?' vroeg Tanner die Ilisa een kus gaf. ' Yep'. ' Volgens mij moet jij mij bij praten' fluisterde ik tegen Ilisa. ' Waarom? Dat van jou is veel leuker' zei ze met een knipoog. ' Zijn jullie officieel nu?' vroeg ik haar. Ilisa knikte. ' Gefeliciteerd, echt leuk. Wij delen geen kamer zeker?' vroeg ik haar. ' Nou dat weet ik zo net nog niet. Wij zijn pas samen'. ' Je moet geen dingen doen waar je geen zin in hebt of niet achter staat' zei ik tegen haar. ' Dat was ik ook niet van plan' zei ze met een glimlach.
Wij liepen maar de ingang van de academie waar hoeder Mace al stond te wachten. De jongens laadde onze koffers in en hoeder Mace nam ons nog even apart. 'Deze hoort nog bij jullie pakketjes. Het zijn been en arm houders. Ik heb dubbele been houders gezet omdat ik niet wist wat jullie zouden aan doen'. Wij vlogen hem beide om de nek als bedankje, hoeder Mace was even verbaasd maar beantwoorde onze knuffel. ' Jouw broers zijn daar al' zei hoeder Mace tegen mij. ' Ik had niet anders verwacht'. Wij stapten in een grote auto en daarna reed onze chauffeur weg. Ik zat tussen hoeder Mace en Ky in. Hoe ik dit voor elkaar kreeg wist ik niet maar het zij zo. Ik was echt moe en ik voelde mijn ogen zakken en ik viel langzaam in slaap. Toen iemand zachtjes mijn wang streelde werd ik wakker. Ik lag in de armen van hoeder Mace. ' Sorry, dit was niet de bedoeling' zei ik met rode wangen. ' Het maakt niet uit. Jij mag altijd mijn schouders gebruiken om in slaap op te vallen' zei hij met een glimlach. Ik voelde mezelf nog roder worden. ' Jij bent mooi als je slaapt' fluisterde hij in mijn oor. Ik was met stomheid geslagen en werd gered door Ilisa.
' Kom schone slaper het vliegtuig vertrekt'. Zij trok mij de auto uit en mee het vliegtuigje in. Het was geen groot vliegtuig maar genoeg plekken voor ons allemaal. Wij konden zelfs twee plekken in beslag nemen. Ik plofte achterin neer en pakte mijn huiswerk. De hele vlucht werd ik met gelukkig rust gelaten. Mijn iPod draaide mijn favoriete muziek en zo haalde ik mijn huiswerk in. Ik maakte zelfs een nieuw trainingsschema voor Anna die ik aan hoeder Mace gaf en daarna weer terug ging naar mijn plek. Ik las mijn boek en merkte pas op dat hoeder Mace naast mij zat toen hij mijn been aan raakte.
' Kunnen wij over jou schema praten?' vroeg hoeder Mace. 'Natuurlijk'. Ik hoopte alsof ik kon doen dat zijn opmerking mij niet geraakt had maar inwendig lagen al mijn gevoelens over hoop. Wij hadden het de rest van de vlucht over mijn schema en wat ik het beste kon gebruiken. Wanneer ik haar wapens zou leren hanteren en haar eerste gevecht enz.
Nadat wij geland waren stonden mijn broers op mij of natuurlijk ons te wachten. Ik vloog hun in de armen en al pratend liepen wij naar de grote limousine. ' Jullie hebben 1 uur om je klaar te maken daarna komen wij langs voor een briefing. Zorg dat jullie op tijd klaar zijn. Dan doel ik eigenlijk op jullie dames' zei Woo met een knipoog. De rest van de rit was ontspannen en ik voelde af en toe de hand van hoeder Mace langs mijn arm gaan. Toen wij er waren nam mijn broer mij apart.
' Kijk jij goed uit vanavond?' zei hij bezorgd. ' Dat doe ik toch altijd'. Hij gaf mij een kus op mij voorhoofd en daarna wenkte hij de rest bij elkaar.
' Allemaal bedankt voor het komen. Door onze ‘stagiaires’ was ik genoodzaakt om het roer een beetje om te gooien. Ik heb partner ruil gedaan zodat jullie vier allemaal gaan met een ervaren hoeder. Als er dan iets gebeurd kunnen zij jullie er door heen loodsen. Tanner jij gaat met Hoeder Elles, zij kan elk moment komen. Ky jij gaat met hoeder Alexis zij komt met hoeder Elles. Ilisa jij gaat met Hoeder Woo en zusje jij met hoeder Mace' zei mijn broer. ' Dames jullie hebben een kamer samen en jullie drie mannen delen een kamer. Over een uur verzamelen bij de dames' zei mijn broer terwijl hij ons de sleutels gaf. In de kamer schoten wij om de beurt onder de douche en kleden wij ons om. Wij probeerden de beenhouders om te doen maar dat lukte niet. Wij deden onze haren en make up en toen waren wij klaar. Niet veel later werd er geklopt en kwamen mijn broers binnen. Zij floten allebei wat een teken was dat wij er goed uitzagen. Zij hielpen ons met de beenhouders en daarna kwam de rest binnen. De mannen bekeken ons met open mond en wij hun. Zij zagen er fantastisch uit in pak. ' Het is de bedoeling dat jullie doen alsof jullie op een afspraakje zijn. Wees alert maar niet overdreven. Ga op in de menigte dans, eet en drink alles behalve alcohol. Jouw date zal een klein apparaatje bij jouw plaatsen. Dit is een portofoon. Jullie krijgen een klein microfoontje en een oorstukje zo staan wij met elkaar in verbinding' zei mijn broer. Toen er twee dames binnen gelopen kwamen moesten dat de dates zij van de jongens. Het waren knappe vrouwen en ik zag de opluchting bij de jongens. Hoeder Mace kwam achter mij staan en met mijn pumps aan was hij zeker nog een kop groter als ik. Zijn handen gleden over mijn rug en maakte de mini portofoon vast. Mijn microfoon was verborgen in een prachtige broche die hij op mij spelde. Het oorstukje kon ik zelf in doen en toen iedereen klaar was konden wij gaan. Ik moest erg wennen aan de beenhouders en liep onwennig. ' Doe gewoon alsof ze er iets zitten' zei hoeder Mace. Wij kregen allemaal een aparte auto en reden achter elkaar aan. ' Heb jij wel eens auto gereden?' vroeg hoeder Mace. ' Nog nooit'. ' Dan krijg je een kleine cursus van mij. Dit voertuig is heel simpel, let goed op wat ik zeg mocht mij wat overkomen bouw ik op jou' zei hoeder Mace bloed serieus. ' Oké' . ' Deze auto is een automaat dus jij hoeft niet te schakelen. Als jij de auto start moet jij de auto in de D van drive zetten. Als jij achteruit gaat moet jij de R van reverse nemen. Onder het stuur zitten twee pedalen. De linker is jou rem de rechter gas. Wat heb ik jou verteld?' vroeg hoeder Mace. Ik herhaalde alles tot vervelends toe en daarna waren wij er. ' Denk erom, heb plezier en vertrouw mij zoals ik vertrouwen in jou heb' zei hoeder Mace. Daarna gingen de portieren open en stapten wij uit. Iemand pakte de sleutel van hoeder Mace aan en reed de auto weg. Ik nam gelijk alles in mij op zoals ik geleerd had. Hoeder Mace pakte mij vast bij mijn middel en daar na liepen wij naar binnen. Onderweg vroeg hij naar mijn observaties en in de zaal liepen wij een rondje als verkenning.
Weer kreeg ik een kruisverhoor over alles wat ik gezien had. Ik had alles goed gezien volgens hem.
' Jij ziet er oogverblindend uit' fluisterde hij. ' U ook hoeder Mace'. ' Nu is het gewoon Mace'. Ik knikte. Mace verliet ons plekje om wat te drinken te halen.' Goedenavond' zei een jongen van Mace zijn leeftijd. ' Goedenavond' zei ik beleefd terug. ' Uw vriend heeft lef dat hij u alleen achter laat' zei de jongen. ' Waarom?' vroeg ik een beetje verbaas.
' Zo een schoonheid zou ik nooit alleen laten' zei hij. ' Daarom is zij ook niet alleen' zei Mace en gaf mij een zoen op de wang. ' Uw vriendin is een schoonheid. Ik wens u sterkte met de kapers weg jagen'. Daarna gaf hij een hoofdknikje en liep weg. ' Hij heeft gelijk' zei Mace. ' Jullie zijn gek'. Ky en zijn date kwamen aangelopen en zijn date keek smachtend naar Mace. Ky zijn lippen mimede help en ik moest lachen. ' Zullen wij dansen' vroeg ik Ky toen hij naast mij stond. ' Heel graag'. Dansen was een ramp voor mij want ik kon dat niet. Hier dansten ze nog ouderwetst ook maar toen wij door hadden hoe het werkte was het erg leuk.' Hoe is jou date?' vroeg ik aan Ky. ' Die is helemaal verliefd op die van jou. Zij praat alleen maar over hem, om gek van te worden' zei hij zwaar geërgerd. In mijn ooghoek zag ik iets gebeuren en dwong Ky er naar toe. Twee mannen waren heftig aan het ruzie maken en toen de eerste zijn vuist hief pakte ik hem beet en nam hem mee naar de ander kant van de zaal. Ik maakte hem weer rustig met mijn charmes en daarna zocht ik Ky of Mace. Toen een arm om mijn middel gleed wist ik dat het Mace was.
' Dat heb jij netjes afgehandeld' fluisterde hij in mijn oor. Ik keek de zaal af op verdere dingen en mijn oog viel op iemand in een kelners uniform. Iets aan hoe hij liep en hoe snel om zich heen keek was anders als de rest. Zijn dienblad was de hele tijd al leeg en zijn hand op zijn rug. ' Loop jij even mee?' zei ik tegen Mace. Ik pakte zijn hand en leidde hem dichter naar de jongen toe. Hij liep naar een hoge piet waarvan ik de foto in mijn boek over de politiek had gezien maar niet interessant vond om te onthouden. Ineens zag ik wat glinsteren in zijn hand en trok Mace mee. Zijn oog was er ook opgevallen en wij splitsten ons op. Ik ging naar de jongen en hij naar de hoge piet. Ik trapte de jongen ' per ongeluk' op zijn teen en toen hij bukte om naar zijn tenen te gaan pakte ik zijn mes af en nam hem in de houdgreep. Ik bracht hem naar de daar voor bestemde plek. Mijn broer nam de onruststokers in gevang en later zouden zij afgevoerd worden. Ky kwam na mij met een man aan gelopen. Ik kwam net naar buiten toen Mace de hoek om kwam. ' Heb jij een plek in jouw dansboekje voor mij?' vroeg hoeder Mace. ' Nou over vijf minuten' zei ik terwijl ik naar de dames toilet wees. Ik draaide mijn rug om naar Mace en hij haalde de portofoon er on opvallend uit. Op de wc haalde ik diep adem en ik hoorde wat meiden kletsen.
' Dat meisje die met Mace mee is denkt dat zij een kans maakt bij hem. Echt zo sneu'. Een hard gelach kwam uit de mond van de ander. ' Jij weet toch dat hij straks met jou mee gaat’. ' Mace heeft jou nog nooit wat geweigerd'. ' Dat komt omdat hij weet wat hij krijgt' zei de ander met een valse lach. ' Als dat meisje haar benen spreid krijgt zij ook alles voor elkaar'. Toen ging de deur weer open en kwam er iemand binnen. ' Zo even de dames wat zichtbaarder maken en dan op naar Mace'. Ik was verbaasd over wat ik hoorde en ergens wilde ik het niet geloven. Ik waste mijn handen en liep naar Mace de twee meiden stonden met hem te praten maar zodra hij mij zag waren zijn ogen op mij gericht en ging hij weg bij de dames. Mace deed zwijgend mijn portofoon goed en bracht mijn richting de dansvloer. Natuurlijk net een langzaam nummer, ik wist niet wat ik moest denken of doen maar ik probeerde normaal mogelijk te doen. 'Wat is er?' vroeg Mace. ' Er is niks'. ' Wat is er gebeurd op de toilet?' vroeg Mace verder. Hoe kon het dat hij mij zo goed kon lezen? Ik begreep er echt niks van. ' Er is echt niks'. Hij dwong mij om hem aan te kijken en die ogen waren prachtig en kon hem bijna niks weigeren. Ik nam een diepe zucht en begon te praten. ' Ik hoorde twee meiden die bij jou stonden praten over jou' zei ik voorzichtig. ' Wat jij gehoord hebt was negatief over mij?'
' Niet perse negatief maar het is niet zoals ik jou had ingeschat' zei ik tegen hem. Zijn handen streelden mijn rug en mijn lichaam of beter gezegd mijn hormonen reageerden erop. ' Wat is er gezegd over mij?' vroeg Mace. ' Het is vast niet waar. Dus laten wij het er niet over hebben'. Mace streelde met zijn hand mijn gezicht. Deze jongen wist mij te raken zonder dat ik hem ook maar goed kende. Shit dit was echt niet goed! Waarom maakte die woorden van die meiden mij boos of jaloers. Ik moest echt afstand van Mace gaan nemen want dit kon problemen met zich mee brengen. Ik kon echt niet verliefd op hem worden. Ik kon echt geen gevoelens voor hem krijgen.'Lieverd' zei Mace.
Ik keek hem aan en al mijn voornemens waren weg bij één blik in zijn ogen. Shit ik was een hopeloos geval! ' Er werd door hun gezegd dat u met meiden naar bed gaat om dingen voor elkaar te krijgen. Dat u dat bij mij ook van plan bent en dat u al een sex relatie heeft' en dat zei ik met een rood hoofd. ' Ik ben nog al wat van plan zo te horen' zei Mace met een glimlach. Ik knikte en keek snel een andere kant op. Mace liet mij los en pakte mijn hand vast.
' Kom wij gaan een rondje lopen' zei Mace. Wij verlieten de zaal en kwamen uit in de tuin. Achterin verstopt achter wat bomen stond een bankje. ' Wij kennen elkaar natuurlijk niet goed maar ik wil jou mee geven dat jij mij goed ingeschat hebt. Wat die meisjes gezegd hebben is puur uit jaloezie. Ik ben al zeker vier jaar vrijgezel en aan sex relaties daar doe ik niet aan' zei Mace. ' Ik snap het niet, waarom zijn zij dan jaloers? Als u vrijgezel bent kunnen zij u toch gewoon versieren?' Mace kreeg een glimlach op zijn gezicht. ' Is het niet duidelijk?' vroeg hij aan mij. Ik keek hem vragend aan want ik had geen idee waar deze jongen het over had. ' De dag dat wij elkaar tegen het lijf liepen is in geslagen als een bom. Ik keek in jou prachtige ogen en ik was gelijk verkocht. Ik vind jou echt ontzettend leuk en ik weet dat wij elkaar niet goed kennen en dat het raar klinkt maar ik meen het wel. Ik was opslag verliefd op jou en ik weet ook dat het niet kan en niet mag'. Wat een klap in mijn gezicht was dat. Ik wilde het niet zien of ik wilde het niet weten en ik verklaarde Ilisa voor gek. Ik keek hem aan wetende dat ik hem ook leuk vond maar het zo echt zo verkeerd is. ' Dit kan niet' zei ik zachtjes. Ik wilde opstaan maar Mace trok mij dichter naar hem toe. Zijn gezicht kwam dichterbij die van mij en ik wist dat ik het zou toe laten wat er zou gebeuren. Ik wilde ook weten hoe het was om zijn lippen op de mijne te hebben, zijn handen die mijn lichaam streelden. Abrupt werd ik uit mijn gedachten gehaald door een gerinkel van glas geluiden.
Ik trok mijn pumps uit en trok Mace mee. Gewapend met mijn pumps liepen wij op het gerinkel af. Na een paar minuten zagen wij zes mannen gekleed in kelner uniformen vier mannen naar buiten slepen. De ontvoerders hielden een papiertje voor de mond van de gegijzelde, wat inhield dat zij bedwelmd waren. Ik ging achter Mace staan en ik liet mijn handen onder zijn bloes verdwijnen. Mijn handen verkenden zijn rug op zoek naar de portofoon. Ik vond hem uiteindelijk en langzaam liet ik mijn handen terug gaan en ik kon het niet laten om zijn huid te strelen. Ik kwam per ongeluk langs zijn ruggengraat en voelde zeker tien tatoeages. De reputatie van Mace was nog groter als die van mijn broer. Ik schakelde om naar een ander kanaal en plakte mezelf tegen Mace aan. Als wij nu gesnapt zouden worden was het alsof wij naar buiten waren gegaan om te vozen. Ik pakte zijn spreeksleutel en klikte er vier keer in. Mijn broer had mij dit ooit geleerd. Ik kreeg reactie terug maar ik moest nadenken wat het betekende. ' Hij komt eraan' fluisterde Mace. Zijn hand streelde mijn gezicht en ik kon een glimlach niet onderdrukken. Binnen een paar minuten was mijn broer er en hij keek niet verbaasd toen hij ons zo zag staan. Wij zagen de kelners nog vijf mensen brengen en daarna werden er auto's voor gereden. Een klein lichtje aan de overkant knipperde naar ons. Mijn hart maakte een sprong Woo was er ook. Zachtjes slopen wij dichterbij en omsingelden de kelners. Toen wij het teken kregen stormden wij er op af. Ik kreeg te maken met een jongen zo groot en breed als Mace en hij was ontzettend snel. Na een paar rake klappen gebruikte ik de auto om mij af te zetten en sprong de lucht in en gaf hem een trap op zijn slaap. Ik had geen tijd voor een vreugde dans want de volgende stond al klaar. Ik schakelde de ene uit na de ander en er waren dus meer kelner slechteriken als wij dachten. Ik werd omsingeld door vijf jongens één voor een vielen zij mij aan en god zij dank had ik dit spelletje al vaker gespeeld. Ik had er twee uitgeschakeld en ineens transformeerden zij in wolven. Wat een kutzooi! Ik pakte zo snel mogelijk mijn messen maar een eerste klap met een poot kon ik niet ontwijken. Zijn nagels krapte mijn been en dat deed zeer. De eerste kwam op mij afgesprongen en ik plantte mijn ene mes in zijn oog en de ander stak ik in zijn hart. De tweede viel snel aan en hapte naar mijn gezicht. Ik stak mijn mes in zijn onderkaak waardoor ik mijn ander weer in zijn hart kon steken. De derde die over viel mij en ik schrok. Hij beet mij in de zijkant van mijn buik. Ik haalde zijn zijkant ook open zoals hij dat bij mij deed. Ik draaide hem zover als dat kon van mij af en stak mijn mes in zijn hart. Ik kon het wel uit schreeuwen van de pijn maar er kwam een man op mij afgerend. Ik gooide een mes recht in zijn hart maar hij rende gewoon door. Hij sprong de lucht in en ik dook onder hem door ik stak mijn mes in zijn lies. Hij stond weer op en ik trapte mijn mes dieper in zijn hart en pakte een ander mes op wat op de grond lag. Ik sneed zijn keel door en het bloed spoot alle kanten op en eindelijk was hij dood.
Ik keek om mij heen en bijna alle hoeders stonden nog en de mannen die op de grond lagen werden opgelapt. Ik liep naar de hoeders toe en kreeg allemaal complimenten. Ik had vijftien man uitgeschakeld dat was inclusief de wolven. Ik hielp twee mannen overeind en maakte hun verwondingen schoon. De laatste man bekeek mij goed en dwong mij om te gaan zitten. Hij wenkte Mace dat hij moest komen. ' Het word tijd dat mijn heldin verzorgd word' zei de man serieus tegen Mace. ' Dat zal ik doen. Ik waarschuw haar broer even’. Toen Mace weg liep zag ik de overeenkomsten. ' Bent u de vader van Mace?' vroeg ik nieuwsgierig aan de man.' Ik ben de broer van zijn vader. Wie ben jij?' zei hij geamuseerd. ' Ik ben Rey'. ' Nou Rey ik ben jou ontzettend dankbaar. Dit is de tweede keer dat jij mij geholpen hebt vandaag'. Ik bekeek hem nog een keer en herkende hem. Hij had eerder op de avond een woordenwisseling gehad. ' Vertel mij hoe kan ik jou bedanken?' vroeg de man. ' Door uit de problemen te blijven'. De man keek mij verbaasd aan. ' Is dat echt alles?' vroeg de man. ' Ja eigenlijk wel'. ' Jij bent veel belovend, ik ga jou in de gaten houden. Ik zou jou graag als één van mijn hoeders willen hebben' zei de man. ' Dat is erg aardig van u'. ' Wil jij iets voor mij doen?' vroeg de man. ' Wat kan ik voor u doen?' vroeg ik hem. ' Breek zijn hart niet' fluisterde hij toen Mace aan gelopen kwam. Voor ik iets kon zeggen was Mace er al.
------------------------------------------------------------------------Lieve mensen,
Het een groot hoofdstuk geworden anders zou het maar een saai hoofdstuk zijn.
Ik hoop dat jullie er van genoten hebben!
Laat mij weten wat jullie er van vinden
JE LEEST
wolvenacademie, on hold
WerewolfLang geleden leefden alle wolven in vrede, tot ongeveer 100 jaar geleden. Er ontstond een ruzie tussen de packs die leidde tot een oorlog. Deze oorlog heeft heel wat te weeg gebracht binnen de packs. Alle toekomstige alpha's moesten beschermd wor...