' Ben jij een hoeder?' vroeg ik om een praatje te maken. Ik had hem nu voor mezelf en ik wilde kennis met hem te maken. ' Nee ik ben een tweede jaars. Ik kwam net van training met hoeder Elles. Toen zagen wij dat het licht uit was. De lichten gaan rond een bepaald tijdstip tegelijk uit, daarom wisten dat er iets niet klopte' vertelde Ky. ' Die mevrouw Elles, is zij wel een hoeder?' vroeg ik hem. ' Ja zij is één van de weinige vrouwelijke hoeders op de academie. Hoe ben jij in deze problemen verzeild geraakt? als ik mag vragen'. ‘Eén van de jongens vond nodig om een vriendin van mij een gebroken neus te bezorgen' zei ik tegen hem. ' Oh, jij bent dus voor Anna opgekomen?' vroeg Ky. ' Ja, dat was ik'. ' Eindelijk heeft iemand het opgenomen voor haar' zei Ky.
' Waarom heb jij dat nooit gedaan?' vroeg ik vol verbazing. ' Ik eet nooit in de eetzaal. Ik haal mijn eten en daarna ga ik naar buiten om te eten. Ik vind het maar niks om met zoveel mensen in een ruimte te zijn. Daarnaast hou ik niet zo van dat populaire gedoe' zei Ky. ' Waarom gaat zij nog in de eetzaal zitten elke dag, terwijl zij weet dat zij er problemen mee krijgt' vroeg ik hem.
' Misschien hoopt zij ooit geaccepteerd te worden' zei Ky. ‘Weet jij misschien waarom zij haar pesten?’ vroeg ik hem. Hij haalde zijn schouders op. ‘Ik denk dat zij te lief is en niet voor zich zelf op komt’ zei Ky. ' Nou als zij zo verlegen blijft dan gaat het nooit veranderen. Ik ga haar wel helpen' zei ik tegen hem. ' Waar heb jij leren vechten?' vroeg Ky. ' Ik heb les gehad van mijn broer'. ' Ik heb jou vanavond zien vechten, jij bent goed. Jij hebt deze jongens ook flink aangepakt. Jij hebt flink wat ervaring' zei Ky. ' Mijn broer was hard met trainen door hem ben ik zo geworden'. ' Is jou broer een hoeder?' vroeg Ky. ' Dat klopt'. ' Wat is jou achternaam dan?' vroeg Ky ' Ik wilde die eigenlijk voor mij houden'. ' Ben jij bang dat jij anders behandeld gaan worden?' vroeg Ky. ' Juist'. ' Jij kan het mij wel vertellen, morgen komt iedereen er toch wel achter. In de lessen word jou aanwezigheid gecontroleerd. De docent roept jou achternaam op ter controle' vertelde Ky. ' Dat is nou flink balen. Mijn achternaam is Mainfield' zei ik met een diepe zucht. ' Dat verklaard een hoop. Zij gaan hoge verwachtingen van jou hebben' zei Ky. ' Ik weet het. Hoe trots ik ook op mijn familie ben, soms baal ik van hun reputatie. Ik wil mijn eigen reputatie maken en niet op die van hem mee liften'. ' Ik denk dat jij vandaag een goede stap in de richting gemaakt hebt' zei Ky met een glimlach. ' Misschien niet een hele slimme maar ik heb er geen spijt van'.
Toen wij de medische dienst in liepen kwam er meteen een arts naar ons toe.
' Ky, wie heb jij bij je?' vroeg de dokter. ' Dit is Rey, zij heeft drie gekneusde ribben' zei hij tegen de dokter. ' Breng haar maar bij Abe, hij zal haar verbinden'. ' Ik kan het ook doen als jullie druk zijn' zei Ky. ' Neem mijn kamer maar de rest is bezet' zei de dokter. Ky bracht mij naar een kantoor en zette mij in een stoel. ' Ik pak de spullen even' zei Ky. Ik ging staan want zitten deed aardig zeer. De kamer was niet groot er stonden wel wat foto's van de dokter en zijn kinderen. De dokter had vier zonen allemaal aantrekkelijk maar één sprong eruit. Hij was de langste van de vier, grote bruine ogen krullend haar en gespierde armen. Ik moest mijn best doen om mijn mond gesloten te houden.
' Zijn zonen hebben hem allemaal opgevolgd en werken hier. Behalve Jessy, hij zit bij mij in de klas' zei Ky. ' Welke van de vier is Jessy?' vroeg ik Ky. ' Hij is de jongste en de langste. Hij is erg aardig voor iemand die alleen maar met populaire mensen om gaat. Ik weet zeker dat zij jou ook gevraagd zouden hebben als jij Mitchell niet kwaad gemaakt had'. ' Ik doe niet aan die onzin. Ik ga om met wie ik wil'. ' Kan jij jouw shirt even uit doen?' vroeg Ky. ' Trouwens waarom laat de dokter jou mij verbinden?' vroeg ik Ky. ' Ik ben aardig wat gewond geweest dus ik weet mijn weg hier. Meestal verzorg ik mezelf'. ' Dus ik ben in goede handen?' vroeg ik speels. ' Zeker weten' zei hij met een glimlach. Ik trok mijn shirt uit en stond daar in mijn bh, gelukkig had ik een mooie aan gedaan. Ky vond dat blijkbaar ook want hij kreeg een kleur op zijn wangen. ' Kan jij dit even vast houden?' vroeg Ky. Ik hield het verband vast op mijn buik en Ky deed zijn ding. Het verband was pijnlijk maar ergens verlichtte die ook de pijn. ' Ik denk dat jij deze drie dagen om moet houden' zei Ky. ' Dus niet douchen?' vroeg ik met een heel vies gezicht.
' Misschien laat Mitchell jouw dan wel met rust als jij stinkt' zei Ky met een knipoog.
Ik moest lachen. ' Iemand moet jouw weer inbinden na de douche' zei Ky.' Dank je wel'.
Daarna vloog de deur van de kamer open. ' Ik hoorde al van mijn vader dat een prutser in zijn kamer was maar ik wist niet dat die prutser mooi gezelschap had' zei Jessy die binnen kwam. ' Daarom heeft jou vader jou geleerd dat jij altijd moet kloppen' zei Ky een beetje geïrriteerd. Jessy negeerde hem verder en stapte op mij af en stak zijn hand uit. ' Ik ben Jessy'. ' Ik ben Rey'. ' Ik moest jouw even checken van mijn vader' zei hij tegen Ky. ' Laat mij jouw verband eens zien' zei Jessy tegen mij. Daar stond ik dan in mijn eerste week met twee prachtige jongens in een kamer met een bh en broek aan. Het ergste was nog wel dat ik onder de blauwe plekken en bloed zat. ' Netjes gedaan' zei hij tegen Ky. Beide jongens bekeken mij met iets te grote ogen aan, ik werd er nerveus van. ' Als jullie het niet erg vinden ga ik er vandoor'. Ik pakte mijn shirt en bedankte de jongens met een rood hoofd. Ik wilde de zaal uitlopen en zo snel mogelijk weg wezen maar de dokter hield mij tegen voor pijnstillers. Gelukkig kwam hoeder Elles aangelopen en nam mij mee naar de kantine om mijn verhaal aan te horen. ' Zo vertel eerst eens even jouw naam'. ' Reyne Mainfield'. Hoeder Elles glimlachte.
' Leuk om kennis te maken. Ik heb nog les gegeven aan jouw broer. Vertel maar wat er gebeurd is'. Ik vertelde haar alles en zij schreef alles op. ' Dat is een heel ander verhaal als ik gehoord heb' zei hoeder Elles geïrriteerd. ' Als u mij niet geloofd , kunt u informatie op halen bij de medische dienst'.
' Dat ga ik zeker doen. Dank je wel voor jouw verhaal. Mocht ik nog vragen hebben zoek ik jouw even op' zei hoeder Elles.' Mag ik nog wat vragen?' vroeg ik hoeder Elles. ' Ja hoor' zei hoeder Elles vriendelijk. ' Na mijn trainingen in de avond kan ik dan gebruik maken van een ruimte?' ' wat ben je van plan te doen?' vroeg hoeder Elles nieuwsgierig. ' Ik wil Anna gaan trainen. Zij moet meer voor zich zelf opkomen'.
Hoeder Elles keek mij een lange tijd aan en knikte. ' Wist jij dat Anna koninklijk is' zei hoeder Elles. ' Nee ik heb haar pas ontmoet. Om eerlijk te zijn doet het mij weinig. Ik zie een meisje dat hulp nodig heeft. Zij lijkt mij een aardige meid, als ik haar zo kan helpen doe ik dat'. ' Het is goed dat jij er zo in staat, ik vind dat dat jou siert. Niemand weet het van Anna dus hou het voor jou' zei hoeder Elles serieus. ' Dat is geen probleem. Heb ik toestemming om haar te trainen?' vroeg ik aan hoeder Elles.
' Ik vind het goed maar Anna moet er achter staan. Als zij dat goed vind. Dan heb ik geen bezwaar' zei hoeder Elles. ' Dat regel ik wel'. ' Goed dan is dat geregeld. Kom ik loop even met jou mee terug. Ik moet nog even naar Anna' zei hoeder Elles.
Bij mijn deur aangekomen hing er weer een briefje op.Dit was niet de laatste keer dat wij elkaar ontmoeten
Ik maakte van het briefje een propje en gooide het weg. Ik wist van wie dat briefje was en dat het gemeend was. Ik duwde mijn bureaustoel voor de deur en ging op bed liggen. Binnen een paar minuten viel ik in slaap. De wekker ging vroeg en ik maakte mezelf klaar en pakte mijn spullen. Ilisa stond al voor mijn deur en keek mij nieuwsgierig aan en wees naar mijn deur. Weer een briefje, dit ging vervelend worden al die briefjes.
Als je niet in de kantine wilt eten zit ik buiten
Je bent meer als welkomXxx Ky
' Wie is Ky?' vroeg Ilisa. Ik schrok van haar en deinsde een beetje achteruit waardoor zij moest lachen. ' Ik moet eerst koffie'. ' Jij snapt wel dat wij vandaag buiten eten' zei Ilisa. ' Ik had niet anders verwacht'. In de kantine pakte ik een grote cappuccino en yoghurt met muesli en daarna gingen wij naar buiten. Aan een grote picknick tafel zat Ky met drie andere vrienden. ' Zo dan, jij hebt kennis gemaakt met die jongen van de kantine. Ga jij nou niet meer staren naar hem?' vroeg Ilisa. Ik knikte.
' Ik heb inderdaad kennis gemaakt, ik kan alleen niet beloven om niet meer te staren' zei ik met een glimlach. ' Hij heet dus Ky' vroeg Ilisa. ' Yep'. ' Ik hoor later alles neem ik aan' zei Ilisa toen wij er bijna waren. Ik moest lachen 'Natuurlijk'. Ky kreeg een glimlach op zijn gezicht en de jongens keken daarna mijn kant op. ' Wij vroegen ons al af of Ky jou verzonnen had' zei een stevige jongen. ' Ik ben heel erg echt' zei ik met een glimlach. ' En heel mooi' zei een jongen met lichte acne. Ik kreeg er een blos op mijn wangen van. ' Ik ben Rey en dit is Ilisa'. ' Joeri, Rico en Tanner' zei Ky. Wij gingen zitten en ik zat tegen over Ky. ' Goede plek dit' zei Ilisa. ' Jullie zijn altijd welkom' zei Tanner. Mijn gedachten gingen naar Anna, ik dacht nu pas aan haar. Ik wilde weten hoe het met haar ging en hoe zij haar nacht was door gekomen. Ik at snel mijn eten op en excuseerde mij. Ik rende naar de medische dienst en vond Anna slapend in bed. Zij zag er vredig uit en zij was een mooi meisje om te zien. Zij moest alleen uit haar schulp kruipen en een kleine make over krijgen met kleding en de bril moest weg. ' Het gaat goed met haar' zei de dokter. ' Gelukkig maar, wanneer mag zij weg?' vroeg ik aan de dokter. ' Ik denk vanavond al' zei de dokter. ' Kunt u wachten met haar te ontslaan tot ik haar kom ophalen?' vroeg ik de dokter. ' Jij wilt haar beschermen?' vroeg de dokter. Ik knikte. ' Zij mag blij zijn met een hoeder als jou' zei de dokter. ' Dat valt nog maar te bezien'. ' Jij gaat ver komen dat zie ik aan jou. Als jij haar na jou training ophaalt ontsla ik haar' zei de dokter. ' Dank u wel'. ' Mijn zoon was onder de indruk van jou' zei de dokter met een knipoog. ' Dat is knap want ik heb niks gedaan'. ' Wat jij gedaan hebt is niet niks' zei de dokter. Ik haalde mijn schouders op voor mij was het normaal. Ik was opgevoed om te doen wat goed was en wat ik gedaan had was goed. ' Ik moet gaan, ik moet naar de les'. ' Ik zie je vanavond' zei de dokter. ' Tot vanavond'.
Ik rende de zaal uit en knalde keihard tegen iemand op. ' Oh sorry. Heb ik u bezeerd?' vroeg ik aan degene waar ik tegen aan knalde. De jongeman keek mij verbaasd aan. ' Nee, ik had uit moeten kijken' zei de jongeman. ' U mankeert niks?' vroeg ik hem. 'Alleen een deuk in mijn ego als jij u blijft zeggen. Ik ben hoeder Mace'. ' ik ben Rey. Sorry dat wij zo kennis moeten maken. Het spijt mij van de botsing, ik ben blij dat jij niks mankeert. Ik moet rennen voor ik echt te laat ben voor mijn les'. Ik zwaaide naar de meest indrukwekkende en knappe jongeman die ik ooit gezien had, naast Ky dan.
JE LEEST
wolvenacademie, on hold
Hombres LoboLang geleden leefden alle wolven in vrede, tot ongeveer 100 jaar geleden. Er ontstond een ruzie tussen de packs die leidde tot een oorlog. Deze oorlog heeft heel wat te weeg gebracht binnen de packs. Alle toekomstige alpha's moesten beschermd wor...