*Iris' point of view*
Laatste uur, Nederlands. Ik zit naast Isa die met haar pen zit te spelen uit verveling. De docent geeft het huiswerk op en we mogen weg.
Ik vraag aan Isa: "zin om nog even te chillen in het dorp?" "Nee, sorry ik ga al naar Jonas." antwoord Isa. "Oke veel plezier." zeg ik en geef haar een knuffel.Als ik naar huis fiets, kom ik Annette tegen, een van mijn vriendinnen.
"Hoi!!" schreeuw ik door het blazen van de wind heen. Annette kijkt om, "Heey!" schreeuwt ze terug. "Waar kom jij zo laat vandaan?" vraagt ze aan me als ik naast haar ben komen fietsen. "Ik moest nog even wat aan Isa vragen." zeg ik terug.
Ik fiets tot haar huis mee en dan ga ik ook naar huis."Volk!!" schreeuw ik als ik de deur open doe. Ik zie dat mijn moeder op de bank zit, ze kijkt tv. "Hoi, was het leuk op school?" vraagt ze. Ik antwoord: "net zoals altijd, saai." "is Isa niet mee?" vraagt mijn moeder verbaast. "Nee" zeg ik "die ging al naar Jonas." Mijn moeder knikt goedkeurend.
Als ik evenlater aan mijn huiswerk zit krijg ik een appje van Isa
▶Isa
Hey, morgen naar Groningen toe met z'n tweetjes, shoppen?Ik vraag het aan mijn moeder.
"Hoe wil je dat gaan betalen, schat?"
"Met geld zeg ik terug." en ik trek een pruillipje
"Oke vijftig euro en niet meer!" zegt mijn moeder terug▶Iris
Ja leuk idee!! Hoelaat zal ik bij jou zijn?▶Isa
Euhm...... 11 uur dan nemen we de bus van 12 uur.▶Iris
Ja is goed, zie ik je dan! Luf joe xEn ik sluit mijn mobiel af.
*Isa's point of view*
"Zin om nog even te chillen in het dorp?" vraagt Iris me. "Nee sorry, ik ga al naar jonas." Jonas is mijn vriendje, we hebben nu al 9 maand.
"Oke veel plezier!" antwoord ze terug en geeft me een knuffel.Als ik thuis ben, loop ik naar mijn kamer zonder mijn moeder te begroeten.
Ik gooi mijn tas op mijn bed.
In mijn kamer staat een spiegel, ik ga er voor staan.
'Ik ben best wel dik' denk ik bij mezelf.
Ik trek mijn kleren uit todat ik nog in mijn BH en onderbroek sta. Ik leg mijn handen op mijn buik en trek mijn buik strak.
'Dit is gewoon perfect, als je zo dun bent' denk ik weer
Ik kijk op mijn mobiel
Fuck! al drie uur! Over een half uur moet ik al bij Jonas zijn.
Snel pak ik mijn leukste kleding uit de kast en doe wat eyeliner en mascara op.Tringgggg ik druk op de bel.
Jonas doet open.
"Heey schatje" zegt hij en geeft mij een kus op mijn mond.
We lopen naar binnen.
Ik begroet de ouders van Jonas en ga samen met hem naar boven.Als we op zijn kamer zijn ga ik op zijn bed zitten, hij komt naast me zitten.
"Wil je wat te drinken?" vraagt hij. "Jahoor" antwoord ik.
Even later komt hij naar boven met cola en een paar koekjes.
"Pak maar" zegt hij met zijn mond vol. Ik grinnik. Ik pak een koekje en begin het langzaam op te eten.
Ik denk aan vanmiddag. 'Je bent te dik' denk ik weer
Als we al even zitten te praten, komt Jonas steeds dichter op me af.
Ik voel zijn lippen op de mijne komen.
Ik zoen terug, toch denk ik weer aan toen ik voor de spiegel stond. Hij vind je niet mooi je bent lelijk, hij gebruikt je. Ik trek terug uit de zoen.
Hij kan wel denken dat ik gek ben, opeens voel ik me heel ongemakkelijk.Als ik weer thuis ben staat het eten klaar.
Ik kijk er tegen op om te eten.
Toch doe ik alsof er niks aan de hand is.Ik denk dat ik afleiding moet hebben dus ik app Iris
Morgen naar Groningen, yes!Voordat ik op bed lig kijk ik weer in de spiegel.
Je moet afvallen! Denk ik
Ik ga op bed liggen en ik probeer te slapen maar dat lukt niet.---------------
Eerste hoofdstukjee
Wat vonden jullie ervan?
Xsanne
JE LEEST
Dun, Dunner, Dunst
De TodoIsa vind zichzelf te dik, ze heeft ook anorexia. Dus eet niks, en drinkt weinig. Ze heeft 1 aller beste vriendin, Iris, Iris helpt Isa door de zware strijd tegen anorexia. Isa heeft ook een vriendje, Jonas, maar als hij iets flikt gaat het al helema...