"Come in,"
"Thanks Encik..."
"Encik Raziq. Nama saya Encik Raziq."
"Ohh Encik Raziq. Sorry. Papa suruh saya datang sini."
"Yaa i know. Datuk Hamzah dah inform dia ada anak gadis yang minat modelling. Berdasarkan apa yang saya tengok, you have a great body. Beautiful face. I'm sure 100 percent, you akan terkenal."
Husna Humaira berpelukan dengan Sarah. Gembira tidak terkata. Dia akan jadi model terkenal tidak lama lagi. Semua ini berkat pertolongan papa. Maira, you're going to be a superstar. Are you ready? Yes i'm ready!
Aiman Amzar POV
"Aiman, sini sekejap. Ayah nak cakap sikit."
"Ada apa ayah?"
"Sampai bila nak duduk goyang kaki ni? Taknak kerja?"
"Kerja apa ayah? Keputusan SPM pun belum keluar lagi."
"Ayah ada rancangan. Ayah nak Aiman ikut ayah pergi kerja esok. Mula dari bawah. Ayah nak Aiman mewarisi syarikat ayah."
"Ayah... ayah tahu kan cita-cita Aiman nak jadi seorang dokter?"
"Yaa ayah tahu, tapi syarikat ayah perlukan pemimpin yang muda. Ayah dah tua Aiman. Lambat laun Aiman jugak akan jadi pemilik syarikat ayah."
"Tapi ayah... Aiman..."
"Takde tapi-tapi! Lupakan cita-cita Aiman. Jadi dokter? Nak buat apa? Aiman ada syarikat sendiri. Jadi uruskan syarikat sendiri. Lepas dapat keputusan SPM, ayah nak Aiman ambik course bussiness. Belajar semua tentang bussiness. Esok bersiap! Ikut ayah pergi office. Dengar cakap ayah!"
Aiman Amzar berlari naik ke bilik. Dia protes dengan keputusan ayahnya. Penat dia belajar, berusaha untuk menjadi seorang dokter. Ayah melampau!
"Abang ni kenapa? Berkeras sangat dengan anak. Tak boleh tolak ansur ke abang?""Hmm Mariah tolong faham keadaan abang. Abang nak jugak pewaris syarikat. Abang ni dah tua. Abang nak ada kat rumah, luangkan masa dengan Mariah. Selama ni abang dah kerja keras membangunkan syarikat. Takkan abang nak bagi orang lain uruskan? Sedangkan abang ada anak."
Datin Mariah mengangguk faham. Dia tahu keputusan suaminya ada betulnya juga. Perasaan seorang anak juga perlu dijaga. Dia tak mahu anak terunanya menberontak suatu hari nanti.
"Assalamualaikum Syahir. Dah lama aku call kau tak dapat. Kau pergi mana?"
"Ipad aku rosaklah. Aku betulkan. Lama jugak. Kau sihat? Asal muka layu je. Badmood je?"
"Oh ingatkan kau dah lupakan aku. Hmm... cita-cita aku dah musnah."
"Musnah?! Maksud kau?"
"Ayah aku tak bagi aku jadi dokter. Dia nak aku jaga syarikat dia. Aku taknaklah... cita-cita aku tu..."
"Lah yeke? Ish. Rumit masalah kau ni bro. Aku tak tahu nak cakap macam mana. Kau buat solat istikharah. InShaaAllah, Allah bantu kau pilih jalan mana yang kau kena ikut."
"Ya Allah... kenapa aku tak terfikir. InShaaAllah... nanti aku try buat solat istikharah."
Irdina menguak pintu bilik abangnya sedikit. Dia kembali menutup pintu bilik Aiman Amzar setelah melihat abangnya duduk bersimpuh di atas sejadah.
"Abang mana?"
"Abang solat ibu,"
Datin Mariah kembali membuka pintu bilik Aiman Amzar setelah setengah jam. Bau minyak wangi menusuk hidung.
YOU ARE READING
Nerdy Guy
Teen FictionHusna Humaira begitu membenci Aiman Amzar, budak baru yang sangat Nerd dan berlagak alim padanya. Aiman Amzar seorang lelaki yang pada luaran nampak gagah sedangkan dia sering sawan pengsan bila stress atau terkejut. Dalam diam dia menyimpan perasa...