Bab 25

12.4K 614 2
                                    

"Assalamualaikum awak, sorry sangat saya lambat. Tahukan perempuan bila bersiap?"

"Waalaikumussalam. No its okay Husna. Saya faham. Saya pun baru je sampai."

Bergetar tulang rusuk Aiman Amzar sebaik saja melihat gadis jelita di depannya dengan bauan minyak wangi yang menusuk hidung. Astagfirullohalazim Aiman. Kawal. Dosa.

"So, ada ape-ape ke ajak saya keluar makan ni?"

"Err, takdelah. Saya saja ajak keluar makan. Lagipun Syahir busy dengan assigment dia. Dia malas nak keluar." Bohong Aiman Amzar.

"Oh, samelah Sarah tuh. Busy memanjang. Lagipun kita tak berduaan kan? Ramai orang." Bohong Husna Humaira pula.

Jantung Husna Humaira berdegup kencang bila bersama Aiman Amzar. Perasaan yang tidak pernah dirasakan sebelum ini. Semakin tumbuh dan mekar.
"Takpe saya bayarkan, awak simpan duit awak Husna."

"Tapi..."

Husna Humaira menyimpan kembali duit kertas RM50 di dalam dompetnya. Mereka berjalan bersama kembali ke tempat parkir kereta.

"Awak, terima kasih belanja saya. Next time my turn to treat you. I promise."

"Hish, takde apelah awak. Hal kecik je. Lagipun saya nih lelaki, susah macam mana pun saya malu lah perempuan belanja saya."

Aiman Amzar jauh berbeza daripada Rayyan. Walaupun Rayyan anak orang kaya tapi setiap kali mereka berdua keluar, habis duit Husna Humaira dikikisnya.

Syahir perasan sejak akhir-akhir ini Aiman Amzar sering berahsia. Handphone selalu lekat di tangan. Kadang-kadang hilang, keluar rumah senyap sendiri.

*****************************

"Sarah, awak perasan tak. Husna dengan Aiman. Macam pelik kan? Jalan berdua. Asyik tinggalkan kita je. Hmm ini mesti ada ape-ape."

"Yes, i pun perasan. Paling menghairankan haritu i whatapps Maira, suddenly dia reply ada nama Aiman. Bila i tanya, dia cakap dia salah send."

Syahir dan Sarah mengikuti mereka dari belakang. Mencuri dengar perbualan mereka. Masing-masing berawak-awak, saya-saya. Percakapan menjadi semakin sopan.

"Petang ni teman saya beli kertas A4?"

"Boleh awak."

Tak syak lagi. Selama ini mereka keluar senyap-senyap tanpa pengetahuan sesiapa. Syahir dan Sarah nekad mengendap mereka petang ini.

"Bukan main lagi dating, makan aiskrim. Amboi kau Aiman. Sejak bila pandai bercinta."

"Ish jomlah balik. I takut kantoi lah. Nanti Maira mengamuk susah i. Eih ape tuh, awak,awak binatang ape tuh!"

Syahir menyambut Sarah yang hampir jatuh terlanggar batu. Mata mereka terpaku sesama sendiri. Astagfirullohalazim. Cepat-cepat Syahir melepaskan pelukan secara tidak sengaja tadi. Merah pipi Sarah. Kejadian yang tidak dirancang, namun meninggalkan kesan di dalam hati masing-masing.

"Sorry Sarah. Saya tak sengaja. Awak okay?"

"Err, takpe. Saya okay. Jom balik."

Aiman Amzar dan Husna Humaira masih menikmati aiskrim kacang yang dibeli di gerai tepi shopping mall. Awalnya dia menyangka Husna Humaira pasti menolak aiskrim murah itu, tapi tekaannya salah sama sekali.

"Awak, aiskrim... pipi... err,"

"Kenapa? Pipi saya tembam ke? Tak fahamlah awak."

Secara spontan Aiman Amzar mengelap pipi Husna Humaira yang comot terkena aiskrim. Husna Humaira menutup mukanya malu sambil tersengih.

Nerdy GuyWhere stories live. Discover now