Bab 21

11.7K 654 1
                                    

I cant believe. Sarah my the only bestfriend jealous dengan i. What the... Hurgh! Husna Humaira mendengus marah. Ego mengatasi dirinya.

"Hey dear, what's wrong? Muka masam mengalahkan cuka. Tell me," tegur Encik Raziq.

"Nothing, i'm tired. Raziq can please fine me a new PA? PA yang ada pun dah berambus!"

"Sure dear. Saya akan carikan the best PA. Thats normal, manusia bila kita dah berjaya ramailah yang dengki."

Mont Kiara

"Papa bangga dengan Maira. Semua kenalan papa puji anak papa."

"Well. Anak siapa kan."

"Tapi Maira kena ingat dalam dunia hiburan akan ada banyak cabaran akan datang. Maira kena bersedia especially dari segi emosi."

"Whats wrong dengan mama? Mama pun jealous dengan apa yang Maira capai?! Tak boleh ke mama support Maira?! Mama dengan Sarah sama je!"

Husna Humaira berlari ke biliknya dan menghempas pintu. Semua orang nak sakitkan hati aku. Tak faham betul lah!

"Hello Maira, saya dah aturkan photoshoot you dengan Majalah Remaja. Please on time yee. Oh ya one more! I dah jumpa someone yang nak jadi PA you."

Husna Humaira mematikan panggilan telefon daripada Encik Raziq.

"Morning sayang, awalnya bangun,"

"Maira ada photoshoot papa. Lagipun Maira kena drive sendiri kan."

"Goodluck sweetheart!"

*************************

Aiman Amzar POV

"Apa kena dengan kamu ni Aiman? Nak beli kereta saga. Ayah dah ikutkan. Sekarang nak ikut Syahir pindah rumah sewa? Tak, ayah tak izinkan."

"Alaa pleaselah ayah. Aiman nak belajar hidup sendiri. Syahir boleh je hidup jauh dari keluarga pulak tuh,"

"Betul lah abang, apa salahnya benarkan anak kita duduk dengan Syahir. Kesian budak tuh duduk sendiri."

"Tapi Mariah, abang..."

"Sudahlah tuh abang. Mariah tahu abang sebenarnya risaukan Aiman kan? Mariah tahu abang sayangkan Aiman tapi kita kena bersyukur abang, tak semua anak muda tambah anak orang berada nak belajar hidup sendiri. Bersederhana. Lagipun kat office nanti abang selalu jumpa Aiman kan. Seminggu sekali dia boleh balik tidur sini kan,"

Berat hati Datuk Amran melepaskan anaknya keluar dari rumah. Anak yang selama ini tidak pernah berpisah. Kasih sayang Datuk Amran tidak ditunjukkan secara terangan. Dalam diam dia sangat sayangkan satu-satunya anak lelakinya.

"Woi khusyuk kau tengok tv eh?"

"Ish kau nih terkejut aku. Nih aku nak tanya, ayah kau tak marah pulak kau duduk dengan aku."

"Normal lah mula-mula marah, tapi sekejap je dia marah. Dia tuh ayah yang penyayang tapi susah nak tunjuk cara dia sayang anak dia."

"Mana ada bapak tak sayang anak. Abah aku pun mula-mula aku cakap nak kerja kat KL, keras dia membantah."

Hari cuti mereka diisi dengan duduk di sofa sambil ditemani makanan ringan. Televisyen terpasang agak lama.

"Eh! Tuh bukan awek kelas kau ke? Yang lawa and sombong tuh? Hish gilalah makin cantik, tambah hot."

Aiman Amzar menoleh pandangannya kepada televisyen yang menyiarkan rancangan hiburan.

"Biasalah orang cantik. Memang sesuai pun dia jadi model."

Nerdy GuyWhere stories live. Discover now