-Du gillar verkligen rummet säger Clay och ligger bredvid mig på sängen. Jag kollar på honom och beundrar hans fina ansikte. Hans gyllenebruna tjocka hår och hans grönbruna ögon får hans andra delar på ansiktet att glömmas bort även om hans käkben. Allting är perfekt.
Jag reser mig upp och han säger att vi ska ut och äta något. Han lämnar mig själv i rummet och jag sitter framför sminkbordet som finns i rummet. Kan inte tro att jag är här..alltså helt sjukt!
När jag lagt lite smink på ögonen och läpparna så bestämmer jag för att släppa ut min tjocka vågiga hår. Tar på mig mina jeans som har hål i och en t-shirt och en kofta på som finns i garderoben som någon har fixat till mig, helt sjukt att han kan min storlek. Det har iaf redan börjat känna som vår och det är skönt att ha på sig lite lättare kläder.
Jag går ut till vardagsrummet och möter honom, han är stilig som vanlig med hans svarta kappa som han hade när vi för första gången träffades. Han ler och tar tag i min hand.-Vad fin du är, säger han och jag säger att han är det också.
-Vad är det för ställe, alltså restaurangen? Frågar jag nyfiket.-Överraskning, säger han och jag godkänner det även fast jag är kontrollfreak så har jag vant mig över Clays överraskningar som han hittar på dagligen och restaurang är inte så farligt.
Vi anländer och det ser ut att vara en 5 stjärnig restaurang. Vi bemöts av en servitörs och han verkar känna igen Clay ganska bra. Vi anländer till bordet och servitrisen tar min kappa och jag kollar frågande på Clay han nickar att jag ska ge honom den. Han går iväg och ger oss senare var sin meny.
Vi bestämmer oss för vad vi har och jag försökte ta de billiga för att inte vara en belastning men det billigaste var över 600kr...
-Clay..varför tar du mig till dyra ställen? Frågar jag
-Vem har sagt att det är till dig? Jag är ju väl här också. Säger han och fnittrar.Aha så han vill köra det spelet med mig okej, han ska se.
Servitrisen kommer tillbaka och jag väljer det dyraste vinet som finns och Clay verkar gilla utmaningen jag håller på med.Efter vi ätit upp vår mat så dyker en kvinna som hälsar på Clay. Hon kramar han hårt och pussar han på kinderna.
-Alexis, det här är min syster, Rayna. Säger han och jag hälsar på henne. Hon kollar på mig konstigt och hälsar kyligt. Hon ignorerar mig och fortsätter att prata med Clay som att jag inte finns.
-Vill du sitta här med oss? Säger Clay
-Nej, jag sitter med Mr. M , men vi hälsar på en dag kanske..eller rättare sagt jag behöver dig imorgon så kom du förbi. Säger hon i hård ton och kollar ner på mig.
-Trevligt att träffas...vad var det du hette? Säger hon kaxigt.
-Hon heter Alexis..säger Clay frustrerad.
-Aha..svårt att hålla koll på minnet hehe. Säger hon och fnittrar och går iväg.Jag himlar med ögonen och kollar ner på maten.
-Förlåt för det där, vill du dra? Säger clay.
Jag nickar och vi går iväg, han vinkar hejdå till Rayna och Mr M men jag kan inte se honom och skiter i det.
-Har en till överraskning till dig, säger Clay.-Åh Clay inga fler överraskningar. Jag har typ inga för dig och hur länge ska jag stanna här egentligen? Och kommer på att han har full kontroll på mig just nu och det gör ont i magen bara av att tänka att jag inte vet vad som kommer härnäst.
-Du kan åka när du vill, men jag tänkte att vi går och shoppar lite grejer för dig, även om min stylist redan gjort det så kanske du vill köpa något ,sedan vill jag ta dig på ett litet kort äventyr. Vad säger du? Frågar Clay och hoppas på att jag ska säga ja.
Jag nickar och vi går in i hans bil och chauffören kör oss. Jag köper några tjejsaker och annat och efter det åker vi till där han vill överraska mig.
Han täcker mina ögon med hans händer och jag märker att det är kallare här än det var inne i stan.
Han släpper hans händer och det jag ser är en båt framför mig.
-Va? Säger jag och kollar på Clay.
-Vi ska stanna här övernatten , ifall det är okej?
-Ja...jag har aldrig varit på en båt förut, herregud...säger jag helt överlycklig och känner mig som 15 igen , och som att inget av de dåliga hänt. Jag hoppar upp på Clay och ger honom en kram. Han blir förvånad men glad.
Vi är så nära varandra och jag kan känna hans andetag, håret kommer på mina ögon och jag rättar till dem, han släpper ner mig och vi går in till båten.
Det enda jag ser är paradis..allting är perfekt. Det är en liten båt men det ser inte ut så inombords.
-Det är dock bara en säng, men jag kan sova på soffan . säger Clay och lägger undan sin kappa på soffan. Jag står fortfarande kvar och kollar mig runt och försöker nypa mig själv för att se ifall det inte bara är en dröm. Men det är verkligt.-Kom med mig, säger clay och tar tag i min hand. Vi går till bakdelen av båten och jag ser ett att han eller någon har gjort det mysigt utanför med bord till två och ljus, rosor överallt.
Han försöker dra mig fram men jag bara stannar kvar.
-Clay det är bara för mycket..jag är inte redo för att..ha dejter eller liksom få dig att tro att det kanske kan bli något mellan oss. Visst jag gillar dig och tycker du är attraktiv och så men jag vågar bara inte...inte igen. Säger jag och tystnar.
Han kommer till mig och säger bara att han förstår.
Känner bara ångest..varför kan jag bara inte hålla käften och bara njuta? Men jag vill inte han ska göra allt detta när jag ändå inte kan ge honom något tillbaka..det känns som jag utnyttjar honom.
-Låtsas då att vi bara är vänner, eller att vi är i en film och bara ska äta den här goda desserten och det är allt.
Jag ler och vill inte såra honom ännu mer och sitter ner. Under hela kvällen berättar vi om saker om vår förflutna..dem bra delarna.
Han berättar om Rayna, att hon egentligen äger hela företaget. Jag blir förvånad och han berättar också att dem inte alltid haft den bästa relationen.
-Så..Clay, har du aldrig haft flickvänner då? Frågar jag från ingenstans utan att tänka på att han kanske frågar mig.
-Jodå, har haft några stycken men det var inga seriösa. Det skulle bli seriöst med en av dem men hon var otrogen med min bästa vän. Säger Clay helt utan känslor eller ansiktsuttryck.
-Du då, Mystiska Alexis. Har ingen haft äran att få ditt hjärta i det förflutna att klappa? Säger han och tittar på mig intensivt.
Jag vet inte hur jag ska göra...vad ska jag säga?
-Jo..säger jag och tystnar.
-Berätta om du vill, men det känns väl lite orättvist att jag berättar hela mitt liv och du är fortfarande ett mysterium, eller vad tycker du? Säger Clay.
-Ja..men alltså jag och han..var tillsammans när jag var ung och det funkade inte med varandra. Vi träffades faktiskt här i london..säger jag och bestämmer mig för att inte prata om det mer.
-Jasså, en engelskman. Två engelskmän blir förälskade i dig Alexis, är det något du gör med oss engelskmännen? Säger Clay och är sarkastisk i sin ton.
Jag bara fnittrar och jag bara känner hur jag kommer gråta och hur ångesten dyker fram.
Jag går upp från matbordet och ställer mig upp vid båtens utkant och kollar ner.-Vad gör du? Frågar Clay.
-Vet du hur kallt det är där på havet? Frågar jag och vill bara ha något som kan få mig att tänka på annat. Jag kommer göra det..
-vad är det du tänker göra Alexis?? Säger clay oroligt och kommer fram vid mig.
-Låt oss ta ett dopp. Säger jag helt hyper och exalterad för att trigga igång adrenalinet och göra något nytt och modigt för en gång skull och inte låta tårarna och ångesten vinna.
-Va?! Säger Clay förvånad.
Jag tar av mina kläder och är bara i mina underkläder, märker att Clay är förvånad och börjar ta av sig också.
Jag dyker in och känner hur kallt det är men det försvinner och bara stannar där nere i havet som är svart för att det är mörkt.
Jag märker att två händer runt min midja och vänder mig om och ser Clay. Han drar upp mig.
-Är du galen?! Frågar Clay försträckt.
hiihi, hoppas ni gillar, glöm inte att rösta på denna kapitel och kommentera ifall ni vill ha mer :D
YOU ARE READING
Våga älska..igen - Alexis & Mr Clay
RomanceAlexis är en ung tjej som bor i New York ,efter att ha flyttat från Sverige för att slippa hennes mörka förflutna som hon vill gärna förtränga. När hon en dag går runt i New Yorks stan mitt ute på natten, går hon till ett Café som konstigt nog är ö...