Jag går hem och Angelica och Erik är där, han hälsar på mig och jag gör detsamma. Han och Angelica spelar något spel och ser romantiska ut tillsammans när hon sitter framför honom och hans armar runt henne.
Keira och Jass är på väg ut och jag följer med.
Vi tar en otroligt lång runda runt stan och det är redan klockan 10 på kvällen. När vi kommit hem är vi alla helt slut. Och märker att Erik är fortfarande där och kommer nog sova över.
Jag smsar Lea och hon svarar att hon har de otroligt fint och precis ätit en riktigt god middag nere vid hotellet. Hon ber mig att gå till henne imorgon så vi kan prata om allting som har hänt mig.
Jag skriver till henne att jag kommer efter skolan och lägger mig ner i sängen och tänker bara på Clay..
Idag hade jag ingen fokus alls, allting känns jobbigt och jag lyssnar inte på läraren. Mina tankar är någon helt annanstans...Dagen är slut innan jag märker det och jag kollar min mobil ifall jag kommer jobba idag. Men har inte fått något alls och skriver till Lea att jag är på väg till henne.
När jag väl tagit taxin så stannar jag vid Cafet och köper två chai latte.
Jag hoppas och ber hela vägen till hotellet att jag inte kommer träffa Clay. Jag hälsar på receptionisten och tar hissen. Innan den hinner stanna ser jag Clay öppna dörrarna innan den stängde.
Fan fan fan tänker jag.
-Prata inte med mig säger jag argt och försöker koncentrera mig på att inte kolla på honom.
-varför är du så arg Alexis? Okej jag kan förstå angående häromdagen men...han tystnar och kollar ner på golvet.
Jag går av från tredje våningen och går raka vägen till Lea.
Lea går omkring med hennes nattlinne och pratar ganska argt på telefon och börjar säga engelska ord mitt i olika meningar och det är då man vet att hon är förbannad.
Hon kollar på mig och säger att hon måste lägga på, hon ger mig en snabb kram och sitter helt utmattad på sängsoffan.
-Bråkar du med Nikko? Frågar jag
-Mhm säger hon och går upp och klär på sig en sin ytterjacka och säger att vi ska iväg någonstans.
Jag lyder Lea och vi tar en taxi, och innan jag märker det så har vi shoppat en hel del, eller rättare sagt Lea som köpte en hel del och man ser att hon gör detta för hon mår dåligt.
-Idag ska vi på en klubb Alexis, ta med keira, Angelica och Jass. Vi ska ha en tjejnatt och det behöver vi båda Alexis säger hon.
-Det är väl okej för dig säger hon frågande och visar lite hänsyn.
-Okej för din skull men jag vill inte stanna länge Lea.
Nej klart säger hon och vi går tillbaka till hotellet, jag säger till henne att jag måste hem för att fixa mig och säga till tjejerna men hon insisterar att jag stannar och kan låna något av henne och att jag kunde ringa Angelica och kompaniet.
Jag gör som hon säger och lånar från Lea svarta jeans och ett linne där det står något svart på och skinnjacka ovanpå. Jag sminkar mig lite lätt och hoppas på att det inte blir alldeles många folk och att ingen kille gör något. Jag vet ändå hur jag ska vara på klubbar. Bara sitta på sin plats och avfärda alla med mina mordblickar.
Jag ser att Lea har på sig en vit åtsittande klassisk tunika och det passar så fint med hennes blonda hår.
Vi möter Keira ,Jass och Angelica. Enligt Lea finns det en riktigt fancy klubb bredvid hotellet. Och jag hoppas inte att man ska ha otroligt snygga chic kläder för då passar jag inte in.
Vi är framme i klubben och jag ser hur rika snobbiga folk är. Jass och Kiera kollar på varandra och mig , Lea ser så belåten ut. Hon har alltid velat tillhöra sådan klass.
-Alexis säger Lea och jag kollar på vad det är hon kollar på.
Jag ser Clay prata med Jane. Vad fan gör dem här tänker jag. Hon går ifrån honom ganska upprörd och han möter min blick.
Jag vänder mig om och beställer en Cola
Bartender tittar på mig lite konstigt men häller upp en Cola.
-Alexis, Clay pratade med mig i hotellet häromdagen. Vi får prata mer om vad som hände med er, jag vill veta. Och han verkar vara en snäll kille. Jag kollar på henne argt och hon förstår att hon ska backa undan.
Clay kommer inte fram till mig en enda gång på hela kvällen. Jag börjar bli frustrerad samtidigt är jag lättad....men på något vis känner jag lite skuldkänslor...hur ska han veta varför jag är på de sättet.
Jag säger till Lea , Keira och jass att jag ska hem.
På vägen till en taxi står det några killar vid sidan om. Dem kommer förbi o visslar och säger en hel del "komplimanger" och raggningsrepliker.
Jag börjar få panik...en av dem tafsar på mig och jag börjar skrika och kryper ihop mig.
En av killarna försöker dra upp mig och frågar vad de är med slisk i sin blick. Jag säger till honom att släppa mig och jag hör hur Clay skriker åt dem att lämna mig ifred. Jag kollar upp och ser hur den ena killen står framför Clay så nära, Snart kommer dem bråka...snart kommer allting vara mitt fel. Jag blundar och tårarna rinner för fullt..Jag öppnar ögonen och ser Clays skor framför mig. Han kommer på knä o försöker möta min blick.
Jag möter hans blick och hoppar på hans famn. Han är nära på att trilla och av chock omfamnar han mig långsamt. Jag kan känna honom, sist gjorde han mig knäsvag. Denna gången... Han får mig att känna mig trygg.
-Tack utbrister jag, Han stryker över mitt hår och har sina händer på mina kinder.
-Vad som helst för dig Alexis, vad som helst..Säger han och vi kollar på varandra intensivt. Nu...nu vill jag kyssa honom...
Lea kommer ut och undrar var som pågår. Vi släpper varandra och Clay försäkrar Lea att inget speciellt hade hänt.
Lea kramar mig och ber om ursäkt för att ha lämnat mig ensam.
Clay insisterar att han ska köra oss, Lea bestämmer att jag ska med henne till hotellet.
När vi väl är framme lämnar Clay oss vid ingången av hissen.
Jag ser hur hissen stängs igen och han försvinner bort.
När jag och Lea ligger på sängen ,berättar jag allting. Hon kramar mig och stryker över min kind och säger att hon inte visste att jag fortfarande hade problem.
Lea somnar efter ett tag och jag tar fram min mobil
"Hej Clay...vill du träffas? "
"Nu?" Smsar han.
ESTÁS LEYENDO
Våga älska..igen - Alexis & Mr Clay
RomanceAlexis är en ung tjej som bor i New York ,efter att ha flyttat från Sverige för att slippa hennes mörka förflutna som hon vill gärna förtränga. När hon en dag går runt i New Yorks stan mitt ute på natten, går hon till ett Café som konstigt nog är ö...