Jag såg nyss Natalie...hur kan jag någonsin glömma det hon gjorde mot mig..mina tårar rinner och jag kramar Clay hårt. Första gången på länge så känns kramen så bra. Så passande då jag vill bara bryta ihop här och nu. Jag lutar mig bakåt och han tar tag i mig. Han kollar på mig och jag torkar bort mina tårar då jag ser honom knappt.
-Alexis, är allt okej? Frågar han bekymrad.
Jag nickar lite och han håller om mig igen och sedan går vi samma håll vi kom ifrån. Vi sitter ner i en park. Vi är tysta ett tag tills Clay bryter det.
-Om du vill jag ska förstå, kan du snälla berätta för mig så jag kan hjälpa dig eller vara där för dig. Säger han och kollar på mig.
Jag nickar tyst och vet inte vad jag ska säga.
En del av mig vill berätta allting men den andra delen känner inte för det. Det finns mycket ingen vet om..för ingen kommer förstå.
Vi kommer hem och Clay pratar med Lea en hel del medan jag går upp till rummet och kollar igenom mina grejer i resväskan. Ser att jag inte tagit med mig så mycket. Mamma knackar på dörren.
-hej gumman, känns inte som jag har hunnit prata med dig, allt bra med dig? Jag förstår om du känner skuld över det som hände Lea, men det ska du inte göra. Säger hon och lutar sig fram till mig som sitter på golvet. Jag kramar henne och säger tack tyst.
-Nå , kan du berätta om Clay? Säger hon nyfiket.
-mamma det är ingenting. Vi är bara vänner. Säger jag förvånade.
-Jaha ? bara vänner? Inte med den blicken han ger dig, han är förälskad i dig gumman. Ge honom en chans. Säger hon och fnittrar.
Jag bara ler tillbaka för att avsluta konversationen.
-Så ...hur har det varit här efter jag stack? Frågar jag nyfiket.
-inte så mycket, bara det att jag och din pappa jobbar mycket. Lea är allt för sig själv. Oroar mig ibland och efter det som hänt i Usa, det får mig bara att tänka på att hennes beteende är konstig. Förstår inte riktigt. Efter du stack så behövde hon någon att vara med. Hon hittadE den här killen Nikko, jag och din pappa gillade inte honom. Men hon var lycklig i början ...nu det känns som alla problem är skapta pga honom. Säger hon och reser sig upp.
-Något mer du undrar över? Frågar hon.
-nej mamma,det var allt. Jag bara tänker på allt som hänt den senaste tiden. Vad är det som pågår med Lea? Jag går ner och försöker hitta henne och Clay. Hittar dem inte...vad är det som pågår? Var är Lea och Clay?
-Pappa! Ropar jag medan jag går runt i huset.
Pappa svarar mig och jag går ut i trädgården. Han dricker sitt te och surfar på sin ipad.
-pappa , var är Lea och Clay? Säger jag oroligt.
-Dem skulle göra något, hade ett ärende..jag frågade inte eftersom trodde du skulle med. Säger han förvånande.
Vi sitter alla oroliga i en timme i vardagsrummet. Ingen förstår vad som pågår. Vi hör hur dörren öppnar och jag rusar fram till ytterdörren. Ser hur Lea kommer in, samt Clay. Mamma kramar Lea och undrar var hon varit. Jag står nära Clay.
och är förbannad. I detta fall vill jag bara slå till honom. Vill så gärna slå till honom. Vad fan håller han på med? Hon har precis gått igenom något fruktansvärt sedan rövar han bort henne i mer än en timme utan att säga något? Vad fan tror han att han är. Och hur ansvarslös är hon ?
-vad fan har ni varit och varför stack ni utan att säga till. Säger jag argt och stirrar fortfarande på Clay.
Clay kollar upp mot min pappa och ignonerar mina blickar.
-Kanske du ska berätta Lea..säger han tyst.
Han tar tag i min hand hårt och jag försöker dra mig undan men det går inte. Hans ådror syns på hans arm...han spänner sig för mycket. Vad är det som pågår. Jag släpper taget om min envishet och vi alla sitter i vardagsrummet.
-jo jag eh...säger Lea och börjar gråta..Vi förstår ingenting. Vi kollar på Clay. Pappa är förbannad och mamma förvirrad.
-vad är det som pågår utbrister mamma i panik.
-Vet inte hur jag ska säga detta, men er dotter har varit inblandad i problem med Nikko och hans gäng..säger han och pausar.
-Hans gäng? Frågar pappa och höjer rösten en aning. Jag ser hur Lea hoppar till lite. Jag kollar helt förvånad på alla.
-Lea har bara tagit pengar som hon inte kan ge tillbaka och jag fixade det. Och vi avbröt all kontakt med dem. Det är allt. Säger han och kollar på oss alla.
-Pengar?!! Skriker mamma upprörd och i tårar.
Jag sitter fastfrusen. Clay håller fortfarande min hand, men hans grepp har svalnat. Jag tar inte bort den , jag känner mig bara så snurrig att jag inte kan tänka på något annat.
-Hur mycket? Och varför gjorde du det Lea?! Skriker pappa medan han går upp och går fram och tillbaka.
-Förlåt , hör man Lea säga tyst.
-hur kan du göra så mot oss? Det känns inte som ni berättar hela storyn. Säg Clay, vad mer har vår dotter gjort? Utbrister hon i gråt.
Clay reser sig upp och släpper min hand.
-Ta det lugnt, hon har inte gjot något. Dem har bara missuppfattat varandra, det var som ett lån men Nikko hade inte förstått att det var ett lån. Men allt är löst nu.
Pappa lägger sin hand på Clays axel.
-Vad vi är tacksamma. Vad hade vi gjort utan dig..Hur mycket behöver vi ge tillbaka till dig?
-Nej nej , ni ska inte ge något till mig. Det enda jag vill är att ni är lite mer förståeliga för Lea, hon behöver er. Säger han och kollar åt mitt håll.
Jag bara stirrar chockat på honom. Han ger mig ett tecken att följa med honom. Vi går upp till mitt rum. Vi sitter i min gamla säng..ingen kille hade gjort det..aldrig..
-Det är mer till storyn och jag tänkte berätta för dig så du vet om ifall hon är med Nikko och dem igen. Jag sa inte till dina föräldrar för jag tycker att det är svårt att höra något sånt här och inte riktigt en passande tid utan en sak i taget.
-Vadå Clay..frågar jag och känner hur gråtet fastnar i halsen.
-Din syster..säger han och tystnar.
-Din syster har varit med en hel del suger daddys, och tog pengar från Nikkos kassaskåp. Hon har inte haft det bra alls..Och hon behöver dig som syster.
-vadå suger daddys? Vad snackar du om? Frågar jag och förstår ingenting.
-Dem betalar henne för att gå på dejt med dem, göra saker med dem osv. Behöver inte vara sex relaterad dock.
Han tar tag i min hand och håller om den.
-Jag måste gå nu Alexis. Säger han och reser sig upp.
Han är påväg mot dörren. Jag går fram och kramar honom. Efter allt han gjort för min syster..han förtjänar en kram från mig.
Det börjar dunka i hjärtat ännu mer..känner mig för första gången på länge..kär.
Hoppas ni tycker om denna kapitel. Vill säga tack för 1.1 K!!! Betyder mycket. Kommentera gärna era åsikter och rösta <3 Kram <3
VOCÊ ESTÁ LENDO
Våga älska..igen - Alexis & Mr Clay
RomanceAlexis är en ung tjej som bor i New York ,efter att ha flyttat från Sverige för att slippa hennes mörka förflutna som hon vill gärna förtränga. När hon en dag går runt i New Yorks stan mitt ute på natten, går hon till ett Café som konstigt nog är ö...