Kapitel 15 - Sverige

348 12 2
                                    

Jag vaknar efter ett tag och ser mig omkring. Ligger i en säng, det är inte i sjukhuset. Jag är förvirrad för att förstå. Det enda jag ser är Clay komma in med vatten i handen och något mer. Är jag hos honom? Tänker jag. Han ser att jag vaknat till och sitter på sängen bredvid mig.

-Hej, hur är det? Säger han och kollar på mig.

Jag reser mig sakta upp och han hjälper till. Jag kollar konstigt på honom och undrar vad vi gör här.

-vad gör jag här Clay? Vad händer med Lea? Jag vill tillbaka. Jag reser mig upp snabbt och han tar tag i mig.

-Lea mår bra. Angelica är där. Hon har vaknat till och allt är bra. Hon kommer släppas om några timmar. Och du lilla fröken, du svimmade..så jag bad dem ta dig hit när dem kollade att allt var okej.

Jag kollar på honom helt förvirrat. Han räcker fram vatten till mig och jag tar emot det.

-Clay jag måste tillbaka till sjukhuset..Jag kan inte bara gå därifrån. Jag svek henne redan när jag gick hem efter vi hade bråkat..Säger jag och kollar ner.

Han släpper sin spändhet han har haft under hela den perioden och håller om mig. Jag tar bort honom från mig.

-Alexis, låt mig förklara.

-Nej, Clay jag vill inte höra. Jag har huvudvärk, och är orolig för min syster och vet inte varför hon gjorde sådär. Så det sista jag vill höra är din förklaring. Säger jag argt och lämnar rummet. Han följer med mig utan att säga ett ord.

-Låt mig köra dig säger han och öppnar ytterdörren.

Jag protesterar inte. Han kör mig till sjukhuset och ser Lea och Angelica vid parkeringen. Jag går fram och kramar Lea. Hon kramar inte mig tillbaka.

-Hur är det, Lea?? Säger jag frågandet på henne och kramar om henne igen. Denna gången lägger hon sin hand om min rygg.

Vi åker hem till mig och jag följer Lea till mitt sovrum. Clay kommer in och stannar vid dörren. Han kollar runt och pratar lite smått med Angelica.  Han stänger dörren och går iväg. Lea ligger på min säng och försöker undvika min blick.

-Oavsett vad Lea, så kan du berätta allt för mig. Säger jag och stryker hennes panna. Hon blundar och jag går därifrån. Jag stänger igen och ser Clay prata med Eric. Är Eric här? Han hälsar på mig och jag hälsar tillbaka. Clay och Eric verkar trivas i varandras sällskap. Pratar för fullt. Keira och Jass kommer till mig och kramar mig. Frågar hur det är med mig och sådant. Angelica kommer från köket med te och kakor.

-Jag måste dra, jag har möte om 2 timmar. Måste vara där. Säger Clay och tar på sig sin kavaj.

Jag kollar på honom, han möter min blick.

-Clay..säger jag när han står vid hallen mot dörren.

-Ja? Säger han undrande medan han tar på sig sin halsduk.

-Jag måste till Leas hotell och packa hennes saker. Hon ska åka om 2 dagar. Och det hade varit bäst om hon är här vid mig. Säger jag, han nickar och förstår.

-Jag ber någon hämta grejerna hit säger han.

Jag tar tag i hans arm innan han försöker gå ut från dörren. Han vänder sig om. Och för första gången på länge får jag pirrande känsla i magen som förr. Men fortfarande kan jag inte glömma det han har gjort...lurat mig..

-Tack för du hjälpte Lea och mig. Säger jag och kollar på honom och ler lite.

Han ler tillbaka och säger att jag inte behöver tacka.

Han går iväg och jag går till fönstret för att se hans mercedes köra iväg.

Jag går till Lea och Angelica är där och pratar med henne medan hon äter sin soppa.

Känner mig så utanför på något sätt. Varför vill Lea inte prata med mig? Vad har hon att dölja?

Efter en dag så kommer det en man och säger att Leas saker är i hans bil. Jag och Jass hjälps åt och tar in grejerna. Jag försökte hitta biljett för att åka med Lea till Sverige men hittar inget billigt. Tenta är även om några dagar och har ingen aning hur jag ska göra. Jag suckar högt och inser efter att ha sett spegelbild från datorn att det är Clay bakom mig.

-Vad gör du här? Säger jag chockad.

-Ville bara hälsa på, vad gör du. Säger han och kommer närmare för att kolla.

-Letar du efter biljetter till Sverige?

-Mm säger jag och stänger sidan. Jag går upp därifrån och sitter på soffan.

Han pratar med Eric en hel del som också är här. Han pratar en hel del med Lea men hon är bara tyst och nickar. Undrar vad dem pratar om?

När Clay har gått och Eric. Så går jag in till Leas rum.

-kan du snälla berätta vad som har hänt Lea? Säger jag plågandet.

-Alexis, jag vill inte...säger hon och kollar skamset ner.

-Snälla..säger jag och börjar bli skit arg för är så orolig över henne..

-varför ville du ta ditt liv? Frågar jag

-Det ville jag inte Alexis, det som är problemet...jag bara tog några piller för att lugna mig och drack en hel del, hade några till som du inte hann slänga. Säger hon och vänder sig om och försöker sova.

Det enda jag känner är ångest. Jag vet inte hur jag kommer leva med mig själv, hur jag som syster och människa bara lämnade Lea där helt ensam...Varför?! Varför gjorde jag något sånt...

Nästa dag vaknar jag av att någon klingar på. Jag går upp på soffan som jag sovit på i 2 dagar. Det är dagen då Lea ska åka iväg och jag kan inte följa med. Mamma och pappa är så oroliga och vill jag ska med men jag kan inte..Dem kan inte heller hjälpa med pengar och jag vill inte fråga Lea då vi knappt pratar.

Jag öppnar dörren när jag tagit på mig min baddrock. Jag ser att det är Clay. Vad fan gör han här? Lea är redan vaken och fixar sig i ordning.

Jass och Keira vaknar och kollar vem det är. Dem ser att det är Clay och tycker det är konstigt att han är här.

Han ler och är så glad som aldrig förr. Han kommer in och hälsar på alla.

-Nå Alexis, varför gör du dig inte i ordning? Säger han sarkastiskt.

-Vad menar du? Säger jag undrande. Jass och keira kollar frågande på honom också.

-Vi ska till Sverige, köpte biljett till oss två. Vi ska till Sverige med Lea. Säger han glatt.

Vad sa han nyss? Att vi ska till Sverige? HAN SKA MED??!?!?!

Våga älska..igen - Alexis & Mr ClayDonde viven las historias. Descúbrelo ahora