(Bilden som ni ser , det är hur jag föreställer Angelica ^^ )
Jag vaknar av massa springande i lägenheten och högljudda snack. Jag inser att jag somnat med mina kläder från igår.
Jag går ut ur rummet och ser Erik och några till. Vad gör Erik här..ah säg inte att han var med Angelica.
Angelica kommer ut från dörren och skrattar till. Varför är det kaos frågar jag.
Sean och Jason letar efter sina mobiler men hittar inte så dem letar för fullt och hoppas att någon tagit dem.
Jag går till badrumet och ser två mobiler i vasken. Hur letar dem egentligen? Fnissar när jag tänker på hur klumpiga alla är.
-Jag har hittat dem säger jag och Angelica kommer in och tar dem och ler. Jag stänger igen och kollar på mig själv.Vad fan hände igår...
Jag går ut från toan efter att tagit en snabb dusch.
Erik och dem andra har stuckit.
Jass och Keira har var sitt te och har kudde över huvudet och tittar på tv.
Ah baksmällan, jobbigaste som finns.
-Vad hände med dig Alex? Var gick du igår... jag trodde att du och Erik skulle hänga med varandra sa hon och kollade nyfiktet på mig.
-haha nej jag gillar inte Erik, och jag gick bara ut för en sväng typ.
-Är du säker säger Angelica, jag kollar på henne undrande.
Angelica har inte förstått efter att ha delat lägenhet i mer än 1 år att jag inte är intresserad över att ha en kille eller one night stands. Angelica är en skön tjej, vi hade lite kontakt från London där jag var i semester med pappa för två år sen, och efter det mejla vi så mycket tillsammans. Hon ville dela lägenhet med några stycken och jag blev en av dem. Angelica, 23 år gammal. Alltid glad och har en bubblig personlighet. Otroligt söt med hennes bruna hår och ögon, charmar dem flesta. Men än idag förstår hon inte att jag inte vill ha någon kille. Speciellt inte efter Michael Connor...mitt X. Men ingen vet om honom, ingen vet något..om mig.
Keira säger högt att Angelica legat med honom och jag skrattar. Angelica blir sur på Keira.
-Jag bryr mig inte tro mig. Glad för dig typ haha..säger jag och gör en macka till mig.
Jag tänker på inatt och undrar om den där kvinnan med pälsjacka gick till honom senare,om jag hade varit Alex som var 15 år hade jag nog sovit där, och inte i soffan utan vid hans säng och försökt med honom...usch tänker jag...och blir avbryten när jag får syn på tidningen och där står det ''Mrs Jane Astryn fotograferad vid hotellet Jean Clayne''. Jag ser en bild på henne och kan inte sluta titta på henne med lite avund. Vem är hon och varför skriver den här tidningen om henne. Jag bläddrar mer och läser ''Jane som är den mest kända kvinnan inom hotellbranschen gick inte till sitt hotell utan anlände Jean Clayne, vem är den lyckliga mannen som hon går till vid tre tiden...'' jag kastar tidningen och går därifrån. Keira och Jass tittar på mig lite frågande och bryr sig inte och kollar på tvn igen.
Jag tar min kappa och inser att det är dags för en riktig god chai latte...och denna gången laktosfritt.
Jag går till det närmaste cafét och tar fram några sedlar från fickan och inser att det står något där och innan kvinnan i kassan tar sedeln så tittar jag på den. Ett nummer...kan det vara Clay..
Jag stoppar ner den och ger henne ett annat. Och tar emot chai latten och går ut.
Vad är det här? Hur kan han ge mig sitt nummer via detta sätt?...vad är det för stil, som om jag skulle vilja vara intresserad eller gå till honom igen. Jag är inte så fancy som Jane och blir arg. Varför blir jag arg ens? Vem fan är han där Clay. Vem bryr sig.
Jag går och går och inser att jag gått förbi min lägenhet och vänder mig om när en man putar mig så jag nästan trillar.
-Se dig för! Säger jag förbannat och mannen bara går och går... vilken idiot. Nej nu är jag förbannad.
Jag går till min lägenhet och visar tjejerna min mobil och dem skrattar och undrar hur jag lyckades. Jag undrade om jag kunde låna en av deras gamla mobiler och jag lägger in simkortet där och ser att jag fått sms av mamma. Jag svarar henne och mina känslor hettar upp när jag ser dollarn vid min sängkant. Jag knappar in numret och väntar på att han ska svara.
-Hej det här är Clay, jag kan inte svara just nu. Skicka meddelande efter tonen.
Gaaahhh varför måste det vara så, jag känner hur jag inte kan hantera det mer och hör tonen.
''du ska veta att du inte kan ragga på mig sådär, jag är inte någon tjej som du bara kan ligga med eller få hur lätt som helst och dessutom jag tycker du är respektlös på det sättet, tex att du försökte lura mig att sova hos dig sedan kom du på din bil, tror fan inte på den lögnen! Och vet du vad som hände idag...någon jävel var nära på att välta min latte på mig...chai latte börjar jag hata tack vare dig! Hejdå!'' säger jag och stänger luren. Vad gjorde jag nyss?....
Vill säga stort tack till alla ni som läser, tack tack tack <3
ESTÁS LEYENDO
Våga älska..igen - Alexis & Mr Clay
RomanceAlexis är en ung tjej som bor i New York ,efter att ha flyttat från Sverige för att slippa hennes mörka förflutna som hon vill gärna förtränga. När hon en dag går runt i New Yorks stan mitt ute på natten, går hon till ett Café som konstigt nog är ö...