Assalamualaikum dan selamat malam guyss.. Sorry again, saya update lewat malam -.- memang ni je masa yang saya ada untuk update.. huhuhuh..
Amil berjalan terjingkit-jingkit sambil melihat kiri kanan. Hood menutupi kepala. Manakala empat yang lain sudah menunggu di dalam kereta. Sesampainya Amil di hadapan cafe tempat Hannah berkerja, Amil mengetuk pintu kaca tersebut dan pantas bersembunyi di tepi kedai. Macam main hide and seek pun ada.
Hannah yang sedang mengelap meja terus berpaling melihat pintu masuk. Eh? Tak ada siapa-siapa pun? Hannah kembali meneruskan kerjanya. Dulang berisi cawan dihantar ke dapur cafe.
Amil terkekek-kekek ketawa. Apa yang kelakar pun, tak tahulah.. Dan sekali lagi Amil mengetuk pintu masuk lalu bersembunyi. Maccam betullah dia ni main hide and seek sorang-sorang. Empat pasang mata memerhati dari jauh sambil menggeleng perlahan. 'Kawan siapalah ni.. =.='
Hannah yang sedang menyiapkan pesanan kedua terus terhenti.
"Siapa pulak yang biul sangat ketuk pintu masuk ni... Kalau nak masuk tu, masuk je la. Ingat ni rumah ke?" bebel Hannah. Rita yang sedang menyusun kek juga ketawa mendengar bebelan Hannah.
"Han, kau pergilah tengok siapa yang sopan sangat tu. Entah-entah dia nak kau escort dia masuk kedai ni tak?" kata Rita sambil berlalu ke kaunter.
"Hai.. berdaulat sangat tu.." Nak tak nak, kaki Hannah menapak keluar kedai. Hannah melihat ke kiri dan kanan sebelum menggaru kepala yang dilapik tudung.
"Tak ada siap-" Tanpa sempat Hannah menepis, ada tangan yang menarik kuat tangannya. Hannah terdorong ke arah daya tersebut.
Hannah ditarik masuk ke dalam sebuah kereta Toyota Vellfire yang berwarna hitam.
"Korang?!!" Lima jejaka tersebut menutup telinga mendengar jeritan Hannah.
"Apa benda korang buat ni hah?" marah Hannah tanpa dapat ditahan.
"Rileks la, Han.." ujar Irwan, cuba meredakan kemarahan Hannah yang kelihatan menakutkan itu.
"Rileks kebendanya? Terkejut aku tahu tak? Ingatkan geng keparat Botak culik aku tadi."
"Geng keparat Botak? Siapa tu?" Hannah baru tersedar dia terlepas cakap.
"Err.. geng mafia.. err yang selalu lepak kat.. kat.. kat cafe tu hah.." Hannah menjuih mulut ke arah cafe tempat kerjanya.
"You're very bad at lying, Han." tutur Amil sarkastik. Yang lain menanti kata-kata yang bakal terbit dari mulut Hannah. Hannah menunduk dan mengeluh.
"Geng Botak tu.. geng along, arwah abah aku pinjam duit dulu kat dorang.." Setitik air mata Hannah jatuh. Mudah sangat rasanya air matanya jatuh apabila teringatkan arwah abah.
Syah, Amil, Irwan, Iqli dan Ariq terpaku.
"Han.." panggil Syah perlahan.
"Kenapa kau tak pernah cerita pasal benda ni kat kitorang?" sambung Syah lagi. Hannah menggeleng.
"Aku dah tak larat nak menyusahkan korang.." Hannah menyapu air matanya yang kian deras gugur.
YOU ARE READING
Han's Heroes
Teen Fiction> Hannah Zaliya. Sekali imbas, dia bagaikan gadis biasa yang ceria. Happy go lucky dan tidak mudah bersedih. Namun siapa tahu, dalam manisnya senyuman, tersirat beribu kedukaan. Membesar dalam keluarga yang kurang serba-serbi. Terpaksa menyara kelua...