6.BÖLÜM:KARA LOTO

4.8K 370 375
                                    

" Sürekli aynı yerde oturmak zordur. Katılıyorum. Ama takdir edersiniz ki size tasma takıp dolaştıramam. Güven aşılması zor bir duvardır. Yıllarca uğraşıp inşa ettiğiniz bu duvar tek bir tuğlanın zarar görmesiyle yıkılır ve eski haline gelmesi de çok olası değildir. Bizim bu güveni inşa edecek yıllarımız yok ve ben güven konusunda sizden daha endişeliyim. Sizin bana güvendiğinizden daha az size güvenmek durumundayım. Mevcut durumumuzda tersi olması zaten eşyanın tabiatına aykırı olur değil mi ? "

Gülümsedi. Siyah gözlerindeki uğursuz bakışların aksine gülümsemesi neredeyse güven uyandırıyordu. Belki de dediği doğrudur diye düşündü genç kız. Neredeyse onunla geçirdikleri 3-4 gün içinde-günden emin olamıyorlardı zira penceresi dahi olmayan bu odada zaman kavramı yitirmişti- kendisine yada yanındaki korkak kaderdaşına zarar vermeyeceğini düşünebilirdi. O derece sakin ve dost canlısı görünüyordu. Ama ne zaman o kızın yüzüne soktuğu bıçak aklına gelse ruhunun derinliklerinden bir ses onun acımasız bir katil olduğunu fısıldamakta gecikmiyordu. Kaldı ki bu adam onu kaçırmış ve bu küf kokan karanlık yerde tutsak etmişti. Daha fazla mesaja gerek yoktu sanki.

"Ne düşünüyorsun ?" Katil tamda herkesin susacağını sandığı anda sessizliği bıçak gibi kesmişti yine. Lakin sesi huzur veriyordu. Genç kız tezatlığın farkındaydı. Böyle bir adamın konuşmaya başlamasının korkularını daha da çok tetikleyeceğini düşünüyordu. Ama karşısındaki adamın ses tonu sakin ve dingindi. Şu ana kadar hiç sesini yükseltmemişti. Belkide sevgili tutsakları daha henüz o sınırı aşmamışlardı.

" Sen güzel kız. Sorum sana "

"Şey..eğer haddimi aşmıyorsam...bizi öldürüp öldürmeyeceğinizi...düşünüyorum" Katil usanç dolu bir üflemeyle koltuğunda doğruldu. Üzerindeki siyah tişört ve kot pantolonla odanın karanlık atmosferine fazlasıyla uyum sağlıyordu. Birkaç ampul dışında pek ışık yoktu

"Açıkçası bu size bağlı. Öldürmek isteseydim şimdiye kadar öldürmüştüm. O diğer kız gibi. Ve açıkçası senin bu korkak halin durumuna pekte yardımcı olmuyor."

Ayağa kalktı ve kollarını göğsünde birleştirdi. O an genç kız katilin biranda kendisine doğru yürüyüp bir hamle yapacağından şüphelendi ama o ruhunu donduran cinayet aleti ortalıkta gözükmüyordu.

" Kaç yaşındasın ? "

"Eeaa ben mi-ii ?"

Gözlüklü adam loş ışıktan olacak sorunun kendisine sorulduğunu düşündü. Katil bile şaşırmış olabilirdi.

"Sana sorar gibi bir halim mi var ?"

Ah o titreyişler. Yine geri döndü. Gözlüklü adam zangır zangır titriyordu.

"24 yaşındayım" Genç kız cevabıyla araya girip katille titrek adamın gittikçe sinirleri bozan gerginliğini bitirdi. Çünkü onun dediği gibi korkak ve zayıf davranmak onun beklediği şey değildi. Atak olmalıydı.

"Hmm o kadar genç değilmişsin. Yüzün daha genç gösteriyor. Şimdi.. muhtemelen boş zamanlarında düşünüyorsundur. Daha çok gencim,hayata doyamadım,sevdiklerime doyamadım falan. Değil mi ? Bu adamın elindeyim ve beni öldürebilir.Peki şunu hiç düşündün mü ? Belki de bu tutsaklık senin için bir çeşit..hmm..ne denir ? Testtir. Şu hayatta milyarlarca insan varken karşımda sen varsın. Bir nevi lotoyu tutturmak gibi birşey" Katil tekrar gülümsedi. Her gülümseyişi sesinin aksine insanı ürkütüyordu. Sesi ise. Evet sesi herşeye rağmen huzur veriyordu. Konuştukça insan katil olduğunu bile unutabilirdi. Ta ki o hatırlatana kadar.

"Şimdi sen bu lotoyu tutturdun. Tersten loto. Ama normalde lotoyu tutturan insanlar zengin olur hani. Onlarında farklı hikayeleri vardır. Kimisi o parayı kaldıramaz eskisinden beter hale gelir. Kimisi mayfanın eline düşer. Aslına bakarsan mutlu olanı azdır. Yani bir nevi lotoyu tutturanlar arasında da bir çekiliş yapılıyor gibidir. On zengin varsa biri mutludur. O kişide işte asıl sınavdan başarıyla geçmiştir"

-Aslında çirkin biride değil. Neden bu hale gelmiş ?- Genç kız hala karşısındaki adamın psikolojisine anlam getirmeye çalışmaktaydı.

"Biz buradaki lotoya kara loto diyelim. Sen kara lotoyu tutturdun. Şimdi de senin testin başlıyor. Düşünüyorum da ......belki de bunların hepsi bir senaryodur. Bir düşün. Yani bütün dünya hatta evren senin etrafında yaratılmıştır. Yoksa neden böyle olağanüstü bir olayla karşılaşasın ki? Bir katile rehine olmak o lotoyu tutturmaktan bile daha düşük ihtimaldir. Ama bunları sadece şansa bağlama. Belki de hepsi senin sınavındır? "

Ve o an katilin bile beklemeyeceği bir cevap geldi.

"Belki de hepsi senin sınavındır"

Genç kızın cevabı karşısında katil 3-4 saniye kadar hiçbir şey yapmadan donakaldı. Bu ve bunun gibi birçok felsefe saçması konuşma yapan adama genç kız ilk kez karşı cevap vermişti. Hemde onu maksimum ne kadar şaşırtabiliyorsa o kadar şaşırtarak. Katil gülerek yanıtladı;

"Bu güzeldi. Ama eğer benim bir sınavım varsa da sadece buradaki odadan ve sizden ibaret olduğunu düşünmüyorum. Zira öyle yüce bir güce de inancım yok. Size sordum çünkü muhtemelen siz inanıyorsunuzdur. Ki inanmalısınız. Siz inanın ki mutlu mesut yaşayan bu insanların içinde saklanan kötülüğün üzeri örtülsün. Evet inanca bu yüzden ihtiyacımız var. İçimizdeki şeytanı saklamamızı sağlıyor. Eğer tanrı korkusu olmasaydı şuan hepimiz birbirimizi boğazlıyor olurduk zaten. Şahsen benimle aynı işi yapan insanların çok olmasını istemezdim. Yoksa pek bir farkım kalmazdı değil mi?"

Katil bu sefer gerçekten titrek adama baktı. Titrek adam ise zaten korkuyla onu izliyordu.

"Sen ne diyorsun dostum? Cevap mı vereceksin yoksa bir önceki sefer gibi altına mı sıçacaksın ? Baştan uyarayım bu temizliği ikinci sefer yapmam."

"HAYIRR!! Hayır asla öyle bir şey yapmayacağım özz-özür dilerimm"

"Offfff gerçekten çok sıkıcısın. Senin için mücadele veriyorum dostum. Gerçekten uğraşıyorum. Ama bana hiç yardımcı olmuyorsun. Ölmeye bu kadar mı meraklısın anlamıyorum ki ?"

Genç kız kendine olan güvenini biraz daha arttırmıştı. Dikkatli olursa belki bu akıl oyunlarında bir şansı olabilirdi. Ama bu titrek adam için üzülüyordu. Böyle giderse bu adam bıçağını onun üzerinde kullanmaktan çekinmeyecek-Bu kadar zor mu ? İstediklerini yap gitsin işte. Korkmuyormuş gibi yap-.

-Gerçi neden uğraşayım ki ? Bırak ölsün gitsin. Adamı sinirlendirmesi kimsenin işine gelmez. Ama tek bir dezavantaj var ki oda titrek olmazsa bu katille tek başına kalırım. İşte o benim için dayanılmaz olur-

" Sohbetimize daha sonra devam edeceğiz. Dışarıda işlerim var. Sizi beslemeliyim ayrıca bir arkadaşıma telefon açmam lazım"

-Arkadaşını mı arayacak ?? Acaba yalnız değil mi? Bu kaçırma işini tek başına yapmamış olabilir mi? Gerçi iki kişilerse bunun bana ne faydası olabilir?-

"Şimdi gidiyorum. Yaramazlık yapmazsınız değil mi ?"

Hayır. Yapmazlardı.


Bir Seri Katil Hikayesi (Kitap Oldu)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin