24

7.5K 404 33
                                    

Claire p.o.v.

Ik zit rustig aan mijn bureau. We zijn bezig met plannen voor de oorlog. Want die komt er zeker. Een oorlog tegen hem.

Een oorlog tegen Dave.

Ik schud de gedachte uit mijn hoofd en ga verder met het strijdplan te tekenen. Zonder Jayh en Emily is het moeilijker om dit te doen dan gewoonlijk, ze hielpen me altijd overal mee. Het is nu al zo 'n anderhalve week nadat ik terug ben gegaan naar Spanje, en ik moet een manier verzinnen om mijn gebied terug te krijgen. Ik voel me met de dag baggerder. Ik kan niet zonder Dave. Het is officieel. 

Maar Dave heeft nu Camilla. Ze zijn gelukkig samen. 

Denk ik. 

'Dave.' hoor ik ineens iemand voor me zeggen. Ik kijk geschrokken op. De naam Dave, valt nu eenmaal niet zo vaak. Iedereen vind hem een verrader. En ik ook. Cody en Collin staan voor me, Collin duidelijk geschokt. Hij heeft grote wallen onder zijn ogen en ziet er verwaarloosd uit. 

Hij leeft nog! Gelukkig. We dachten allemaal dat Collin dood zou gaan. Maar Cody voelde zijn levensenergie nog. 

'Wat?!' zeg ik terwijl ik opsta en naar Collin toe loop.

'Cody vergat Dave. Hij zat in de cel naast me. We waren al bijna een week bezig met een ontsnappingsplan. Hij zit in de kerkers onder jullie huis.' zegt Collin snel.

'Dat is onmogelijk, Dave is zijn bruiloft met Camilla aan het plannen. En we hebben helemaal geen kerkers onder ons huis.' zeg ik nijdig. Een steek gaat door mijn hart. Een bruiloft met iemand anders dan zijn Mate... En ik weet dat het waar is. Ik heb foto's gezien dat ze samen taart aan het proeven waren, en van Camilla in haar jurk. 

'Nee, dat is wat ze willen dat je denkt. Hij is gevangen genomen. De Dave die jij hebt gezien is Zwarthaar. Niet Dave. Claire. Je moet me geloven! En Dave heeft die kerkers laten bouwen zonder dat jij het wist. Om Zwarthaar in gevangen te nemen, en andere grote criminelen.' zegt Collin.

Zwarthaar. 

Ik had het kunnen weten. 

'Ik wist het.' mompel ik zachtjes.

'Wat wist je?' vraagt Collin verbaast. Hij had natuurlijk eerst tegenspraak verwacht. Ik bedoel, hij kent me wel. Ik ben eigenwijs en geloof niet snel mensen. En dan zeg ik ineens "ik wist het". Ik zou dat ook raar hebben gevonden als ik in Collins schoenen stond. 

Ieuwl nee. Ik hoef Collins schoenen niet aan. 

Dat zou pas raar zijn.  

'Dat het Dave nooit kon zijn, ik ken Dave. Hij zou zoiets nooit doen.' zeg ik. Collin glimlacht als overwinning.

'Dan moeten we nu dus een plan gaan bedenken, om Dave te bevrijden, en je land terug te krijgen.' zegt Cody.

'Ja. Ja dat klopt.' antwoord ik.

'Kan je niet naar de gevangenis terug teleporteren en Dave hierheen halen?' stel ik voor. Hij lacht zenuwachtig. 'Nee,' antwoord hij. Mijn glimlach verdwijnt. 

'Wat?!' komt er verbaasd uit mijn mond.

'Nou, ik kan niet terug naar de gevangenis,' alle hoop die ik nog had om Dave terug te krijgen, verdwijnt als sneeuw voor de zon. Hij kan niet terug.

'Hoezo niet?!' roep ik verbaast uit.

'Ze hebben nu onderhand wel door dat Collin weg is. Ze zullen wel extra veiligheidsmaatregelen nemen. Extra bewakers, anti Teleporteerstraling en nog veel meer.' zegt Cody zachtjes. Ik trek een grimas.

'Sorry Claire. Als ik had geweten dat hij daar was had ik hem meegenomen.' zegt Cody. De schuld is in zijn ogen te zien. En ik heb medelijden. 

'Het is al goed. Je had het niet kunnen weten. Kun je Nathan en Demi sturen?' vraag ik terwijl ik weer plaats neem achter mijn bureau.

Dave. Het komt allemaal wel goed.

'Claire? Wat is er?' vraagt Demi bezorgt als ze binnen loopt met Nathan. Nathan is nu de béta en Demi zijn vrouw, Tanner is de Gamma geworden en Jamia zijn vrouw.

'Dave zit gevangen.' zeg ik terwijl ik mijn papieren op een stapeltje leg en mijn handen op de tafel vouw. 

'Fijn voor hem. Verdient hij, zijn Mate verraden!' antwoord Demi zonder haar woede te verbergen. Demi kon het ook niet geloven. 

Hoe durft ze zo te praten over onze Mate! snauwt June duidelijk beledigt, maar ook boos.

Nee! Ze heeft het over Zwarthaar, weet je wel, nep Dave! zeg ik snel tegen haar, bang dat ze mijn lichaam over neemt en Demi iets aan doet. Een rilling loopt over mijn rug, het is moeilijk te leven met het idee dat als je de controle verliest je iemand pijn kan doen zonder dat je er iets tegen kan doen.

Of ja, je kan proberen - in mijn geval - June te kalmeren, zodat je je lichaam weer terugkrijgt en kan besturen. Maar ja. Ik heb het probleem dat ik niet goed ben in het overnemen van mijn lichaam als June boos is. 

June is een heethoofd. Een heethoofd op hoog niveau. 

Ik kijk naar Demi met zo 'n blik van Are you kidding me. 

'De Dave die jij bedoelt, is Zwarthaar,' vertelt Collin voor ik het kan.

'Oh...' Demi kijkt beschaamt naar de grond,

'Maar dan moeten we Dave bevrijden!' roept ze verschrikt. Ik rol met mijn ogen en wil nog de sarcastische opmerking: Nee, we wachten twee maanden tot hij zichzelf bevrijd, maken, maar besluit dat niet te doen. Dat zou wel heel erg gemeen zijn. 

'We moeten een plan bedenken, en een verdomd goede ook. Want ik kan het weten, ontsnappen bij Zwarthaar doe je niet zomaar één, twee, drie.' zeg ik. 

'Ja. Zullen we er morgen aan beginnen, het is al laat Claire. En jij kan ook wel wat rust gebruiken.' zegt Demi, doelend op mijn buik. 

'Ja. Ik weet het Demi. Ik ga wel slapen. Regelen jullie nog wat je moet regelen en ga dan ook slapen. Ik ben niet de enige die slaap kan gebruiken.' 

Dave, het komt allemaal wel weer goed. Geloof me. We komen je halen. En Zwarthaar zal het licht nooit meer zien, daar zal ik persoonlijk voor zorgen. 

-----------------------------------------------------

Wat denken jullie van een Q&A? Vertel het ons! De meeste stemmen gelden!









My Cute Stupid MateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu