18

9.3K 474 104
                                    

Dave p.o.v.

Claire is weer weg. Terug naar huis. Ik ga zo naar haar toe. Maar eerst moet ik nog wat zaken bespreken met een aantal roedelleden.

'We moeten Zwarthaar uitschakelen.' zeg ik. Claire weet het misschien niet. Maar er zijn nieuwe bedreigingen gekomen. Van hun kant. Het moet een geheim blijven, anders flipt mijn meisje. Zeker als ze ontdekt dat ik weer tegen haar heb gelogen. Als Zwarthaar in onze kerkers zit, kan Claire hem ook niet meer uitnodigen, HA. Maar nu weer serieus, we zijn voorbereidingen aan het treffen. Oorlogsvoorbereidingen, want oorlog komt er zeker. Ook moeten we de strijders van Claire's leger hier naartoe halen. In het geheim natuurlijk. Anders flipt Claire. Dan maakt ze geen ontbijt meer voor me, en dat zou de grootste straf zijn die er ooit gegeven zou kunnen worden.

Claire heeft een sterk leger, al weet ze dat zelf niet. En ze is bevriend met een hele groep Rogues.

We kunnen ze wel aan.

Hopelijk.

We weten namelijk niet van wie Zwarthaar hulp krijgt.

Wie weet wel van de vampiers.

Dan hebben we een groot probleem.

Een heeeel groot probleem.

'Jongens ik ga. Ik moet even wat mensen bellen en zorgen dat Claire niet in de problemen komt. Daar is ze de laatste tijd zeg maar heel erg goed in.' zeg ik waarna ik opsta en wegloop.

Ik moet inderdaad zorgen dat Claire niet in de problemen komt.

Want dat lijkt ze de laatste tijd nogal vaak te doen.

In de problemen komen.

~~~

'Babe?!?' roep ik vragend door het huis als ik binnen kom.

Geen antwoord.

'Babe?!?!!' roep ik nog een keer. Nu iets harder.

Weer geen antwoord.

Ze zou toch naar huis gaan?

Toch?!?

'CLAIRE!?!' roep ik nu nog harder door het huis heen.

'Jezus mina. Wat is er aan de hand. Er is toch nergens brand ofzo?' hoor ik ineens een stem achter me zeggen. Ik draai me om en zie Jamia staan.

'Het is nog veel erger. Ik ben Claire kwijt!' roep ik paniekerig. Jamia begint te lachen.

'Wat the fack denk je dat je aan het doen bent. Claire is weg!' roep ik. Jamia begint nog harder te lachen.

'Claire staat in de keuken met de muziek keihard aan voor je te koken mr. Charming.' roept ze als ze mijn boze blik ziet.

'Ohw. Euhm. Ik. Euhm ja. Ik ga even wat mensen bellen.' zeg ik waarna ik naar mijn werkkamer loop. Als ik langs de keuken loop hoor ik inderdaad keihard Chris Brown naar buiten komen.

Claire is dus echt gewoon hier.

Fantastisch.

Ik ben overbezorgd.

~~~

'Dat is fantastisch. Kunnen jullie zo snel mogelijk komen?' vraag ik aan de commandant van Claires leger.

'Jazeker Alpha.' zegt hij waarna ik ophang.

'DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!?!?!?!' hoor ik Claire van beneden roepen. Ik stop mijn mobiel in mijn broekzak en loop naar beneden. Claire staat in de gang te wachten.

'Hai babe.' zeg ik terwijl ik haar een kus geef.

'Haaiii.' antwoord ze waarna ze me meetrekt naar de eetkamer.

De eettafel staat vol met eten en aan tafel zitten verschillende mensen.

Nathan, Demi, Tanner, Jamia, Jayh, een meisje dat ik niet ken, Kay, Cody en Claire en ik zijn de laatsten.

'Emily! Wat heb ik jou lang niet meer gezien!' roept Claire blij als ze het meisje ziet. Emily dus. Jayh heeft een arm om haar heen geslagen, wat waarschijnlijk betekend dat ze zijn mate is.

'Claire. Je bent veranderd. En Luna!' roept Emily vrolijk uit.

'Ja. Maar nu eerst eten! Dan kunnen we dadelijk bijpraten Em.' zegt ze vrolijk. Nu pas zie ik wat ze aan heeft. Het is prachtig. Een lange, lichtblauw rok met een lichtroze croptop met lange mouwen.

Het staat haar geweldig.

Iedereen begint te eten en al gauw zijn we allemaal melig.

Heel erg melig.

~~~

'Oke. Dus Claire. Hoe zie e eruit als wolf?' vraagt Emily.

We zitten allemaal op de bank met onze mate.

The Lion King 2 staat op dankzij Claire.

Niemand kijkt echt.

'Ik ben sneeuwwit.' zegt Claire met een trots glimlachje.

Ik leg mijn arm om haar schouders en trek haar nog wat dichter naar me toe.

'Jullie zijn echt schattig samen, heeft iemand jullie dat ooit gezegd?' zegt Collin. Claire bloost lichtjes.

'Nee. Maar nu wel.' zegt ze waarna ze haar aandacht weer op de film richt.

'Cody? Wat is er?' hoor ik Collin ineens bezorgd roepen.
Iedereen draait zich om naar Cody.

'Cody? Wat is er aan de hand? Gaat het wel goed?' vraagt Claire bezorgt aan Cody.

'Er komt een leger aan.' zegt hij paniekerig.

Dat is snel.

'Wat!?!??!' roept Claire bezorgt uit.

'Claire.-' ik probeer uit te leggen dat het haar eigen leger is, maar ze luistert niet.

'Zorg ervoor dat iedereen in veiligheid is. Euhm we hebben strijders nodig. En snel.' ratelt Claire.

'Claire?' zeg ik. Ze negeert me.

'Claire?' vraag ik nog een keer, nu iets dwingender.

'WAT!?!' roept ze boos naar me. Een echte luna.

'Het is je eigen leger. Ik denk niet dat die heel blij zouden zijn als je ze aanvalt.' leg ik uit.

'Owh.' zegt ze waarna ze rustig ademhaalt.

'Cody. Niks aan de hand. Het is mijn eigen leger. En ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe Dave dat weet en ik niet, terwijl het mijn leger is.' zegt ze waarna ze me indringend aankijkt.

'Ik heb ze gebeld.' zeg ik. Claires ogen worden groot.

'BEN JE HELEMAAL GEK GEWORDEN!?!?' roept ze waarna ze, voor haar doen hard, op mijn arm slaat.

'Dave! Mijn leger had vrij. Wat bezielt je om ze hierheen te halen!?!' roept ze boos.

We moeten het haar vertellen.
Ze maakt er een groot deel van uit.

Ze heeft recht om het te weten.

Mijn gedachtes worden ruw onderbroken door Claire.

Ja daar heb je gelijk in. Ik heb het recht om het te weten. Dus vertel op.

Ze klinkt boos via mindlink.

'Lieverd. Je wilt dit echt liever niet weten. Echt geloof me maar.' probeer ik nog. Maar het heeft allemaal geen zin.

'Vertel. Op.' zegt ze.

Ik zucht.

'Oké dan. Er komt een oorlog aan.'


My Cute Stupid MateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu