Kap 27~ Broder

259 22 1
                                    

•Darens POV•
Dörren öppnades med ett knarrande och in kom 4 stycken Mortum som hade någon emellan sig, Erick?! Jag stannade direkt när jag såg vem det var, min bror Erick. Han hade rymmt från skolan för några år sedan, hand mörkbruna hår stog åt alla håll. Han hade ett snett leende på läpparna och sa "tjena brorsan" jag svalde hårt. "Hej" svarade jag förvånat, Mortumen slämgde in honom i samma rum som jag var i och smälde fast dörren efter sig, det blev tyst. Jag stog bara framför honom och studerade varie detalj i hans ansikte. Jag öppnade munnen flera gånger men kom inte på någonting att säga, "sätt dig ner så berättar jag allt" sa han och pekade på det kalla fuktiga stengolvet. Jag satt mig ner och han började berätta.

•Trianas POV•
Saefire berättade mycket om hennes äventyrliga liv, hur hon hade nästan dött när hon hade dejtan en Mortum och hur hon hade slagits mot monster jag inte änns visste fanns. "Vart ska du då?" Frågade hon nonchalant. Jag skrattade lite ironiskt och svarade "jag ska rädda min kille". Det blev tyst i några sekunder innan hon fortsatte, "vet du var han finns?" Jag skakade på huvudet. Hon klistrade på en tänkande min och efter ett tag sa hon "kan jag göra dig sälskap?" Jag log och svarade "det är klart!"

Oregan Element HighWhere stories live. Discover now