Kap 25~ Rymma

287 25 4
                                    

•Trianas POV•
Den kyliga morgon luften slog mig som en iskall vägg, jag drog jackan tightare om mig och gick med bestämda steg mot den stora grinden. Jag blickade inte tillbaka en enda gång. Jag stannade framför grinden. Hallå där! Ropade jag högt, båda vakterna vände sig om och skulle just ta fast mig när jag lyfte mina händer och konsentrerade mig noga på vakterna. Sakta men säkert så började männen spotta vatten, och inte långt efter det så hade båda svimmat av för mycket vatten i lungorna. Jag steg över båda männens kroppar och halvsprang genom grinden och in i den mörka skogen.

•Darens POV•
Dom ledde mig ner för trappor och in i ett kyligare rum. Dom slände in mig där och låste efter sig, jag ställde mig upp försiktigt och tittade nyfiket runt mig. Det fanns en matta, en stol och ett bord. Jag satt mig ner på stolen och pustade trött ut. Var är jag egentligen? Jag satt tyst i några minuter och försökte tänka ut en plan. Mobil! Jag flög upp ur stolen och sökte genom mina fickor, Helvete! Dom måste ha insett att jag har en mobil och tagit den ifrån mig.

•Perrys POV•
Jag såg Baurs lilla syster komma springande imot mig, jag tittde frågande på henne när hon pustade anfått och försökte hämta andad. "Var är Baur?" Frågandr jag utan att tänka efter. Hon tittade ned på sina knutna händer och jag såg hur sorgsna hennes ögon var. Han är död. Jag sjönk ner på golvet, jag tappade all kraft. Jag ville bara lägga mig ner med Baur och dö med honom, han var borta, han kommer aldrig tillbaka. Jag kännde hur tårarna vällde fram, Baurs syster Hanna kramade mig hårt. Jag kom och tänka på att jag borde berätta det åt Triana, jag ställde mig trött upp och frågade Hanna om hon hade sett till Triana någonstands, hon tittade lite skamset ner i marken och mumlade "hon for" har hon rymmt?!

■O■B■S
Komentera OM ni vill ha mera!

Oregan Element HighTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang