Claire
'Hier is wel een kledingmaker', zegt Reese, terwijl hij wijst naar een klein winkeltje. Ik knik en we lopen erheen.
Een wat ouder vrouwtje komt meteen naar ons toegewaggeld. 'Wat kan ik voor u doen?'
'Mijn vriendin heeft kleding nodig.' De oude vrouw knikt begrijpend en scant mijn lichaam.
Ik zend Reese een blik en hij grinnikt zacht. 'Ik zal uw maten opmeten en dan kunt u stoffen uitzoeken. Wat voor kleding heeft u nodig?'
'Alles', antwoord Reese voor me. 'Maakt u ook lingerie?' De oude vrouw kijkt hem aan en schudt haar hoofd.
'Nee, dan moet u een paar straten verderop wezen. Daar hebben ze lingerie te koop.' Ze kijkt weer naar mij. 'Wat is uw stijl?'
Ik haal mijn schouders op. 'Vaak draag ik losse dingen. Of skinny jeans.'
'Doe maar een paar jurkjes en broeken. Voor t-shirts gaan we wel naar een andere winkel', zegt Reese. Hij begint me een beetje te irriteren. Een heel klein beetje veel, om eerlijk te zijn.
Jurkjes? Com on, dude! Are you serious?!
'Als u mij wilt volgen?' Ik knik naar de vrouw en loop haar achterna. 'Ik zal eerst uw maten opmeten en noteren, en daarna kunt u een mooie stof uitzoeken die u aanstaat.' Ik knik en de vrouw wijst een soort plateau aan. 'Ga daar maar even opstaan.'
Ik doe wat de vrouw zegt en ze pakt een meetlint. 'Blijf stilstaan en ontspan, anders zijn de maten niet goed.' Ik knik en ze begint met lichaamsdelen opmeten. Reese staat soms smeulend toe te kijken en dan rol ik met mijn ogen.
'Goed dan, nu mag u stoffen uitzoeken. Dus broeken en jurkjes?' Reese knikt. Ik blijf wel stil. Uiteindelijk zal Reese toch winnen, hij heeft het geld.
Mijn hand strijkt over een aantal spijkerstofjes en ik pak er een donkere uit. 'Deze voor de broeken.' Ik zie een aantal gekleurde stoffen en loop erheen. Ik strijk de stof en voel uiteindelijk dé stof voor een jurk. 'Heeft u deze stof ook in het mintgroen, turquase en oceaanblauw?'
'Goede smaak! Maar ja, die heb ik wel.' De vrouw noteert het. 'Was dat het?' Ik kijk Reese aan en knik.
'Goed dan. Hoeveel wilt u van elk?' Ik kijk Reese vragend aan. Hier mag hij wel over beslissen.
'5 broeken en 5 jurken? Oh, en kunt u ook een nachtjapon maken?' De vrouw schudt haar hoofd.
'Hiernaast is een winkel met nachtjaponnen en andere soorten pyjama's.' Reese knikt en geeft de vrouw een hand.
'Het was goed zaken met u te doen.' De vrouw glimlacht tevreden.
'Geen probleem. De kledingstukken kunt u over drie dagen ophalen, als het goed is. Misschien dat dan nog niet alles klaar is, maar dat zien we dan wel.' We knikken en zeggen de vrouw gedag.
VOUS LISEZ
me and you against the dark side *2
Fantasyde avonturen van Claire en André zijn nog niet afgelopen. net als van Gabriël en Mandy. wat voor verrassingen komen ze nog tegen? is hun liefde sterk genoeg om te overwinnen? - deel 2. het vervolg op my big secret. ik raadt je aan eerst deel 1 te le...