1. Bölüm

174 19 3
                                    

Şu minibüslerden nefret ediyorum. Tıklım tıklım oluyor. Hayır abi görüyosun dolu binme işte ama yok illaki sıkış tepiş gidicez. "Aryaaa." Beni düşüncelerimden koparan kişi Defne'ydi defneyle hemen hemen doğduğumuzdan beri yan yanayız ve tek kardeşimdir kendileri. Defne'ye dönüp kafamı 'ne var?' Derecesinde salladım o da bana kafasıyla kapının olduğu yönü gösterdi. Allah'ım yine o çocuklar. Dünyanın son güzelliğini gördüm artık ölebilirim. Kim mi bunlar? Bunlar sene başından beni Defneyle bakışlarımızla yiyip bitirdiğimiz ikizler ve kuzenleri. Çoğu zaman aynı minibüste denk geliyorduk. Defne'ye baktığımda bana "İkizlere mi bakıyım yoksa kuzenlerine bakıyım." diye fısıldayınca kıkırdadım. Ve defnenin kolunu dürtüp "para verişine kurban olurum senin." dedim kulağına eğilerek. Bu lafımı duyan

Defne kahkaha atmıştı ve her zaman ki gibi tabiki de bizi rezil etmişti "Defne senin gülüşünü-" lafımı bitiremeden arkadan birinin bana çarpmasıyla bende defneye yapıştım. "Ya yavaş yavaş."

Arkama baktığımda ikizlerden uzun boylu olanıyla yan yanaydım demek isterdim ama malesef 50-60 yaşlarında bir teyze vardı. "Efendim yavrucum bana mı dedin?" Defne'nin attığı kahkaha sayesinde şoför bey amca arabayı durdurup arkaya seslenmeye başladı "Dedikodu yapıyosunuz madem kahkaha atmayın lan. Memleket sizi dinliyo yok teyze yok o yok bu. Hayır madem kahkaha atıyosun be güzel kardeşim niye amazon kaçkını gibi gülüyorsun.?" Defne'ye baktığımda hala sırıtıyodu adama dönüp "Haklısın şoför bey abiciğim arkadaş biraz sorunluda." diye açıklama yaptım. Defneye tekrar döndüğümde hala gülüyodu al işte manyak kız ya kimin kardeşi. Sonunda okula geldiğimizde kendimi minibüsten zar zor dışarıya atıp rahat bir nefes aldım.

iner inmez defne koluma girip "Kız Arya sabah sabah çocuklarıda gördük ya üst üste kimya,matematik ve dil anlatımı sınavına da girsem gam yemem." Defne'nin yaptığı espiriye içimden 'süzme salak' desem de sonuçta kardeşimdi gülüp geçtim.

"Defne bakkala girelim mi?" dediğimde Defnenin bana yavşakça bir bakışı karşısında kahkaha atmıştım " Ne alıcan?" dediğinde ona 'gel pezevenk gel' bakışımı atıp bakkala girdim. Bakkala girince Defneyi mi tutayım yoksa kendim için alış veriş mi yapıyım bilemedim. En sonunda onu kendi haline bırakıp kendimi çikolata reyonuna attım. ALLAHIM YÜCE SEZARR!! Kendime bir şeyler aldıktan sonra sarışın malımız napıyor diye Defneyi aradığımda bu manzarayı beklemiyordum büyük bir çikolatalı süt yığının altındaki Defne. Ordan kurtulmak için debeleniyordu.

Defneyi o halde görünce kendimi tutamayıp kahkaha atmaya başladım. Bakkaldaki herkes ona bakıp kahkaha atmaya başlamıştı onu tanımıyormuş gibi yapıp kasaya aldıklarımın parasını ödemek için yönelmiştim.

Bakkalın kapısına baktığımda ikizler ve kuzenini gördüm onlarda benim salak arkadaşıma bakıp gülüyorlardı.

"Lan bu reyonu buraya koyanın da , bu sütleri sağanın da , bu sütleri çıkartan ineğinde hormonlarını-"
Defneye şaşkın gözlerle bakıyordum.
Yeni küfürler buluyor aklını yediğim ikizleri ve kuzenini görünce azını kapatıp küçük bir küfür savurdu. Yani galiba küfürdü.

Defne yerden kalkıp hiçbir şey olmamış gibi aline bir tane süt alarak kasanın yanına geldi ve aldığı sütün parasını ödedi.

Çıkışına yöneldiğinde beni beklememişti arkasından "Defne beklesene." diye bağırdım. Defne ikizlerin önünde durmuştu hemen yanına gittim.

"Ne var lan ilk defa mı süt reyonunda düşmüş kız gördünüz.?"

Sesi baya yüksek çıkmıştı sinirlenmiş olmalıydı. Ama onu takmadılar bile "Lan kime diyorum sırık,deve,öküz,manda yav-"
Defne'nin küfürlerine kahkaha atmıştım çocuklarda kahkaha atmıştı.

"Lan şerefsizlik yapmayın kızın üstüne gitmeyin,ayağı takılmış düşmüş herkesin başına gelebilir. Herkesin kafasına süt düşebilir."

Kuzen başta iyiydi ama sonlarda içine ettin be gülüm.

"Sanane lan kızdan." diyen ikizlere baktığımda onlarda kuzenlerine bakıyorlardı.

"Defne de haydi gidelim ya." diyip koluna girdim ve bakkaldan çıkıp ilerlemeye başladık çok gitmemiştik ki arkadan bağırma sesleri geldi arkamı döndüğümde bu manzarayı beklemiyodum. Bizim 3'lüyle okuldan bir kaç çocuk kavga ediyorlardı. Şaşkınca onlara bakarken "Gidelim mi?" diye sordu Defne kafamı ona çevirip onaylarcasına başımı salladım.

Koşar adımlarla yanlarına gittiğimizde ikizlerden uzun olanı ve kuzeni iki çocukla kavga ediyordu ikizlerin teki de garibim bir ona koşuyo dur yapma diye bir de ötekine hemen koşup uzun beyi tuttum "Dursana napıyosun?" dedim ama beni yavaşça arka tarafa ittirip uzak dur dedi. Defne de kuzenlerinin yanına gitmişti. Kafamı kaldırıp yardım istercesine etrafıma baktığımda müdürümüzü ve onun müthiş kelini görmeyi beklemiyordum 'işte şimdi sıçtık.'

diye geçirdim içimden.

Üç MaymunHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin