part 1

447 12 2
                                    

Kyun Ha P.O.V

Seoul,rumah nenek Kyun Ha

Kyun Ha :Nek..Kyun Ha pergi dulu..bye..
Nenek :Belajar elok-elok...
Kyun Ha :Okey nek..

Selepas 10 minit berjalan kaki dari rumah ..Kyun Ha sampai di Seoul High School...Die terserempak dengan Do Kyungsoo..

Kyun Ha :oh..annyeong Kyungsoo sunbaniem...
Kyungsoo :Annyeong...

'Huish...hari ni pon die nampak cool macam biase...baik nye die..kalau lah die tu abang aku...haish..tak payah beranganlah kyun ha..'

Kyungsoo P.O.V

Kai :Kyungsoo-ahh...kau kenal ke budak tu??tak silap aku...die bawah kite kann...
Kyungsoo :erm..Do Kyun Ha..
Chen :Do Kyun Ha??..don't tell us that she's your long lost sister..
Kyungsoo:yup...she is.
Kai :Patut lah kau sapa die..kalau tak susah kau nak sapa perempuan kan..
Kyungsoo :Hehehe...
Chen :So...bile kau nak bagitau die??
Kyungsoo :Her birthday is coming up soon...so..I will tell her on her birthday..
Kai :Kau yakin die boleh terima??
Chen :.mesti boleh punye...nampak macam die minat si kyungsoo ni jerr..
Kyungsoo :merepeklah kau...Hope so..

Chanyeol :korang!!!
Chen :o'...Chanyeolie...
Chanyeol :Jom masuk kelas...I think yang lain dah datang..lagipon aku dengar mrs.Lee tak datang..bolehlah kite buat kerja club kita...
Kyungsoo :Tapi kite kene minta izin dulu..
Chen,Kai :Baekkie!!
Chanyeol :yup..die mesti boleh pujuk cikgu tu dengan muke die...
Kai :Hahahaha...jomlah masuk kelas..nak je aku teleport kan kite terus ke kelas..
Chen : kau giler ke???nanti bocorlah rahsia kite..*bisik
Kyungsoo :Dah..dah..jom masuk kelas..

aku menolak chanyeol,chen and kai supaya mereka berjalan lebih laju..

'Hope Kyun Ha terima aku...'

Baekhyun P.O.V

selepas 5 minit kiteorang berbual...Chanyeol,Chen,Kai dan Kyungsoo masuk ke kelas...aku melihat Chen sedang menolak Kai...sperti biase..Kyungsoo hanya tersenyum..

Chen :Annyeong guys...
Suho :Annyeong!!..yah...korang pergi mane??lambatnye masuk kelas..
Chanyeol :Hehehe..
Kai :Yah...Kyungsoo dah jumpa adik die..
Baekhyun :Jinja??
Kyungsoo :Ermm..dah lama dah sebenarnye aku jumpa die..tapi aku baru bagitau korang..sorry..
Suho :Sejak bile??
Kyungsoo :Sejak first time die masuk sini..
Baekhyun :Die tahun berapa??
Kai :bawah kite..
Baekhyun :So..it's been 5 years since then..
Suho :So..what's next??
Chen :He will tell her on her birthday..her birthday is coming soon....
Baekhyun :So..who's the lucky girl??
Kai :Do Kyun Ha..
Suho :ah..the girl who's always greet you right??she's also our sisters chingu..
Kyungsoo :Yup..
Chanyeol :hah!!There's something i..no..no..we want you to do Baekkie..
Baekhyun :Don't call me with that name..so..what's it??
Chen :Tolong pujuk saem supaya bagi kite kebenaran untuk buat aktiviti club..
Baekhyun :Why me??Suho kan ade..
Suho :Sebab..kau pandai gune muke kau tu untuk pujuk orang..lagipon..kau memang selalu jadi wakil kalau bab bab ni..
Chanyeol :Ha..kan dah kene bebel..
Baekhyun :Kau nak aku pergi ke tak ni??
Chen :Eh..nak nak..Chanyeol ni main main jer..jangan ambik hati..now..go..

Aku mengeluh...aku terus keluar dari kelas menuju ke bilik guru yang berada di bangunan lain...sampai je depan bilik guru..pintu terbuka sendiri..aku hampir nak terlanggar seorang perempuan yang bergegas keluar..

Hera :ops..sorry..eh..abang Rita kan??
Baekhyun :Erm...what's wrong??
Hera :Err..nothing..okay..bye sunbae..
Baekhyun :Oh..okay..bye..

aku memandang Hera yang berlari disepanjang koridor..tetapi die segera berhenti apabila dimarahi oleh Kang sosaemniem..aku tergelak kecil melihat gelagat Hera yang sedikit kelam kabut..

Mrs.Song :Baekhyun-sshi....kamu kenape gelak sorang sorang kat luar tu??
Baekhyun :eh..hehehe..takde ape..kenape dengan Hera tu saem??
Mrs.Song :oh..kamu kenal die ke??
Baekhyun :Erm..
Mrs.Song :Die lemah dalam beberapa mata pelajaran..test minggu ni pon die antara yang terendah..tapi die aktif sukan..sayangnye die lemah dalam akademik..
Baekhyun :owh..

Our Complicated Love (Exo FF)Where stories live. Discover now