part 43

104 7 0
                                    

Luhan pov

Aku duduk dekat bangku..sementara aku tengok kyun ha macam budak budak..die makan aiskrim sambil berjalan menikmati cuaca...then..die terlanggar seorang lelaki yang pakai kot doktor..

Kyun ha pov

Kyun ha :eh..mianhae!!
Taehyung :tak pe..erm..kyun ha kan?
Kyun ha :nae..
Taehyung :saye kim taehyung doktor baru awak..erm..saye nak bagi tau ni..esok awak dah boleh keluar hospital..
Kyun ha :oh..erm..

Aku keluar sapu tangan aku..aku lap baju taehyung..

Taehyung senyum...

Taehyung :you can call me v...if ade ape ape..panggil je saye..thanks sapu tangan..nanti saye pulangkan..

Die usap kepala aku...luhan datang ke arah aku..

Luhan :kyun ha!kau ni..jangan lah cakap dengan orang tak kenal macam tu..
Kyun ha :biarlah..and..i think..i like him..die doktor baru saye..
Luhan :whatever..jomlah masuk...

Kiteorang masuk dalam balik..

Kyun ha :luhan...belikan saye air dekat bawah!
Luhan :laa..tadi kenape tak cakap?
Kyun ha :mian..tak pelah kalau awak taknak belikan...
Luhan :tak cakap pon tak nak belikan..tunggu kejap..

Lepas luhan pergi..aku call v...
V masuk wad aku..

V:wei..sampai bile kau nak berlakon ni...balik cepat!
Kyun ha :rileks lah...huh..pandai kite berlakon..hehe...v..thanks...walaupun aku baru kenal kau...
V :rileks lah..memang tugas aku jage kau..aku kan...
Kyun ha :kau ni..tak payah cakap pasal kau tu bodyguard aku...mane ade bodyguard ber aku kau dengan tuan die..
V :ye lah..aku chinggu kau...
Kyun ha :yup..

Flashback

Sehari sebelum hari garduasi....

Kyun ha pov

Eh..ape yang oppa aku buat dalam bilik ni??dah lah bilik ni selalu berkunci...
Aku intai sikit..

D.O :hurgh..nak kemas semua barang barang kingdom ni...hah..portal ni baik aku gulung..kang tertinggal pulak..macam mane aku nak balik kingdom aku...

Mwo?!!owh..tu ke care nak balik kingdom aku..heheh..mianhae oppa..
Aku naik bilik...bike aku dah pasti oppa aku dah masuk bilik..aku masuk bilik tu..

Assa!tak kunci..aku pasang balik portal tu..then aku bace kata kunci nye..angel kingdom...aku masuk portal tu...

Wow..lawanya...eh..kene bertukar dulu..lepas bertukar..aku terus jalan ke depan..then ade orang tegur..

V:kyun ha?
Kyun ha :argh!

Huh..terkejut aku..sape ni??hensemnye..wait..macam mane die tau name aku..

V :yes!!

Die terus peluk aku...aku tolak die sekuatnya..alamak!!!jauh betul aku tolak die..mesti sakit..ish kau ni...lupeke yang kau dah bertukar??aku terus lari ke arah lelaki tadi..

Kyun ha :omo...mianhae!!!gwencanhayo??
V :tak pe...dah biase...mian..terlebih pulak..saye ni bodyguard awak..saye lupe yang mereka hilangkan memori korang...
Kyun ha :erm....jongmal mianhae!!
V :mane D.O??
Kyun ha :heheh...actually..saye curi curi datang sini...
V :mwo??!!
Kyun ha :erm..
V :kim taehyung..but..korang panggil v...
Kyun ha :ok..tak payah bodyguard sangatlah..neon nan chingguya..
V :haish..yelah..
Kyun ha :erm..nak jumpa omma saye lah..
V :gaja!

Kiteorang masuk rumah agam yang agak besar...woah..ni ke rumah aku??alahai..cute nye oppa aku dulu..hehe...

Mrs do :kyun ha??
Kyun ha :omma??

Aku terus peluk omma aku!!omma aku pon peluk aku...

Lepas berbual panjang..baru aku teringat hajat aku datang sini...

Kyun ha :omma...oppa cakap yang omma boleh hilangkan kawal orang punye kuase..sebenarnye...kyun ha ade masalah...
Mrs do :owh..die ade cakap ek...erm...masalah ape ni??
Kyun ha :saye suke seseorang...tapi...kiteorang ade buat perjanjian(tak tunjuk dalam cerite)selagi die boleh baca fikiran saye...saye takkan pernah cintakan die..tapi..saye dah tersuke die..
Mrs do :kamu ni..keras kepala sangat...
Kyun ha :boleh tak omma buat die tak boleh baca fikiran saye??sebab saye tak suke orang tau ape yang saye fikir..lagi lagi..dari orang yang saye suke..
Mrs do :haih..yelah...
Kyun ha :gomawo omma!!annyeong!!

Aku berjalan ke arah v..

Kyun ha :v...boleh tolong something tak??
V :mwoya??
Kyun ha :erm..berlakon dengan saye..pura pura je..tolong support saye..saye hanya nak luahkan perasaan saya...
V :kalau kene tolak..
Kyun ha :tak pelah..asalkan..saye dah luahkan...
V :hurm..yelah..
Kyun ha :gomawo v yahh....

Aku terus peluk die..

Our Complicated Love (Exo FF)Where stories live. Discover now