part 2

237 10 0
                                    

Mrs.Song :Eh..kamu datang sini..ade ape ape hal ke??
Baekhyun : Hehehe..kami nak minta izin buat aktiviti kelab boleh??lagipon Mrs.Lee tak datang hari ni..and..die punye kelas sampai habis waktu sekolah..Please!!!jebalchyuseyo...puttake imnida song sosamniem..

aku membuat muke secomel yang boleh untuk mendapatkan belas kasihan song sosamniem..

Mrs.song :hurgh..okey okey..but stop doing that face..
Baekhyun :Thanks saem!!you are the best saem!!

Aku keluar sambil tersenyum..haish..nasib baiklah Exo ade ahli yang comel macam aku..hmp..aku terus bergerak ke kelas semula..aku terhenti apabila ternampak Rita..

Baekhyun :Rita-yahh..
Rita :o'..oppa..
Baekhyun :kamu buat ape ni??
Rita :ahh..tengah tunggu Eun Hee dengan Soohyul..kiteorang nak fikirkan hadiah yang sesuai untuk birthday Kyun Ha..oppa kenalkan Kyun Ha??
Baekhyun :Ermm...so..Rita nak bagi ape??
Rita :Rita ingat nak bagi bunga Ros ni...Rita tanam minggu lepas..tapi macam tak cukup cahayalah..

Aku memandang wajah Rita yang nampak muram...aku mengalih sedikit cahaya matahari kearah bunga tersebut..wajah Rita bertukar ceria..

Rita :Oppa..dah kene cahayalah...
Baekhyun :Tu mesti sebab Rita yang cakap..
Soohyul :O'..Sunbae...annyeonghaseyo...
Baekhyun :Annyeong..okeylah Rita..oppa pergi dulu..

Aku terus meninggalkan tiga orang pelajar itu..aku masuk ke kelas yang agak bising itu..memandangkan Mrs Lee tak datang...Exo memandang aku dengan penuh harapan...aku mengeluh..

Lay :kenape??tak dapat ke??
Baekhyun :huh...
Chanyeol :Dapat tak??

Aku bangun ingin berlalu tetapi Sehun menghalang..

Lu Han :Kau nak pergi mane??
Baekhyun :Bilik club lah..
Suho :haish..die ni...
Chen :Kau sini....

Chen menolak aku..aku tergelak suka...

Hyorin P.O.V

Hyorin :Wei..Kyun Ha dah pergi kelab die...jom kite rancang birthday die..
Hyemin :Ape kate kite buat kumpulan..Rita,Soohyul and Eun Hee cari hadiah..aku and Sujin bincang nak buat majlis macam mane..Han Yu,Hera and Hyorin pergi beli barang untuk deco..and kalau rahsia kite dah nak terbongkar..kite semua kene pandai pandai cover..
Semua :Call!!

'hrmmm..aku boleh ajak dorang lepas kelas ni..lagipon birthday Kyun Ha lagi 3 hari jerr..'

Sujin :Ape kate hari nie..kite fikir lagu ape nak buat time birthday die nanti...
Han Yu :lagu ape??
Hyorin :kalau lagu ni??

Aku mengeluarkan fon aku...lagu Lucky kedengaran...

Soohyul :Lagu ape tu??
Hyorin :Entah lah..aku tak ingat sape yang nyanyi tpi tajuknye Lucky..
Eun Hee :Boleh jugak...just tukar liriks sikit sikitlah...
Rita :Jom Eun Hee,Soohyul..kite pergi cari hadiah...
soohyul :jomm...
Hyorin :Wait??ape kate korang bagi bunga yang tanam minggu lepas tu..
Soohyul :Boleh jugak..and kite boleh buat friendship bracelet..ok tak??
Hyorin :okey sangat...
Han Yu :Wei...Kyun Ha lah..
Eun Hee : okeylah..kiteorang turun dulu...nak tengok bunga tuu...

Kyun Ha :Mane dorang nak pergi??
Hyorin :Tandas...
Kyun Ha :Oh...
Han Yu :Dah habis ke perbincangan kau??
Kyun Ha :Dah..oh ye..aku ade kem tiga hari dekat area rumah Song sosaemniem..so..aku tak de kat sekolah tau..

'senanglah kerja kiteorang Kyun Ha...'

Hyorin :Ermm..rindulah kiteorang kat kau nanti...
Sujin :haah..lame pulak tuu...
Hyemin :ha..jangan lupe belikan kiteorang buah tangan...
Han yu :Hati hati tau!!
Kyun Ha :Sayang jugak korang kat aku ek...lagi satu...abang Han Yu dengan abang hyemin pon ade sekali...
Han Yu :Luhan oppa???peliknyerr..die bukan nye suke kem kem ni...lagipon..die bukan ahli kelab kau...
Hyemin :haah...Sehun oppa pon bukan ahli kelab kau ...
Kyun Ha :owh..Mrs Song suruh jadi volunteer kalau tak,dorang tak boleh buat aktiviti kelab dorang..kelab ape pon aku tak tau..
Hyorin :Eh..korang....jom tukar baju sukan..
Han Yu :Jom...

'haih...harap-haraplah..semua berjalan lancar..satu masalah selesai..tak payah susah fikir padal rahsia nak bocor'

Aku bangun mengikuti langkah kawan kawan aku...kami pergi ke gim selepas menukar baju...


Our Complicated Love (Exo FF)Where stories live. Discover now