part 10

140 7 0
                                    

Hyorin P.O.V

Hera :Eh...Hyorin ahh..kau nak pergi mane pulak tu??kelas dah nak mula lah..
Hyorin :Aku nak pergi bilik kesihatan..rase tak sihatlah hari ni..

Hera tak sempat nak balas..aku dah keluar kelas...aku pergi ke atas bumbung sekolah...sebenarnya aku nak skip kelas..malas lah nak join kelas hari ni...lagi pon aku tengah serabut nak fikir pasal persembahan yang patut aku sediakan untuk birthday kyun ha nanti..aku pandang ke bawah..aku tengok pokok bunga dekat situ semuanya dah layu...tiba tiba ade bende jatuh dari atas..aku terus turun kebawah...

Hyorin :Hrm..aku rase..burung tu jatuh kat area sini tadi..wait..tu..Lay sunbaeniem kan..die pon skip kelas ke??wait...die...

Aku ternampak sesuatu yang luar biase....

Lay P.O.V

Lay :Eh...bende ape pulak yang jatuh tadi..erm..eh...burung ke??erm..sayap die patah..sekejap ek..

Aku memandang sekeliling bagi memastikan tiada siape di situ...aku memegang sayap burung itu..cahaya yang dah lama aku tak tengok muncul..burung tadi kembali kepada asal...aku mengucapkan selamat tinggal kepada burung itu..aku berpaling pula kepada bunga yang layu ditaman ni..sekali lagi cahaya tadi muncul..bunga yang layu tadi jadi segar...debunga bertebangan baunya harum...

Hyorin P.O.V

Wait..biar betul ape yang aku nampak ni...Lay sunbae ade kuase??er..aku mimpi ke ni??

Aku menepuk pipi aku..

Auw...ni bukan mimpi..hrmm tak silap aku Lay sunbae genius tentang music..

Hyorin :Lay sunbae..
Lay :Eh..err..Hyorin bile awak ade dekat situ???(aduh..die nampak ke tak ah aku gune kuase aku??)

Aku nak tergelak sebab muke Lay sunbae nampak cuak..tengah panic lah tu..

Hyorin :Hrm...sejak burung tadi jatuh..
Lay :Hah!!so..awak nampaklah ni??
Hyorin :Lay sunbae ni ape sebenarnye??
Lay :Maaf Hyorin sshi!!

Lay sunbaeniem meletakkan tangannye ke kepala aku....lagi sekali die gune kuase die..

Sehun P.O.V

Sehun :Okey..kite akan rehat dekat sini sekejap..dalam masa setengah jam lagi..datang balik ke sini...
Junior :Baik sunbae!!

Semua junior turun....tapi ade sorang yang tak turun..Kyun Ha..

Sehun :Kyun Ha sshi..awak tak nak turun ke??
Kyun Ha :takpelah sunbae....sunbae turunlah...
Sehun :tapi kalau ade ape ape berlaku macam mane??
Kyun Ha :saye pandai jaga diri saya..
Sehun :Okey..take care..Luhan..jom..
Luhan :Malaslah..kau belikan aku sesuatu untuk dimakan je lah..
Sehun :hrm..nae..boleh lah kau tengokkan Kyun Ha..
Luhan :aku bukan penjaga die..and aku ni vampire bukan nye fairy....
Sehun :senyaplah..nanti Kyun Ha dengarlah..

Aku meninggalkan luhan..

Luhan P.O.V

Aku tengok si Kyun Ha tengah tidur..hish..tak habis habis tidur..macam koala...tapi en..koala comel..die..eh...bile mase aku ade dekat sini..aku tenung muke kyun ha yang tengah tidur...tiba tiba muke die berkerut kerut...berpeluh pulak tu..aku try bace minda die...

Kyun Ha :(ergh..sesiape..tolong jangan tinggalkan aku!!argh..jangan tinggal kan aku!!)arghh

Tetkejut aku..tetiba je die genggam baju aku...aku terduduk dekat kerusi sebelah die..

Kyun Ha :er...sunbae...sorry...
Luhan :takpe..
Kyun Ha :sunbae buat ape dekat sini??tempat sunbae bukan dekat depan ke??
Luhan :kau tu bising sangat..menjerit macam orang gile aku datang nak tengoklah..kot kot kau kene sawan ke..
Kyun Ha :huh..saye tak ape ape..so..sunbae boleh pergi duduk tempat sunbae...
Luhan :Menghalau pulak..nah..kau berpeluh..

Die lambat lambat sambut aku punye sapu tangan...wait..korang jangan nak salah faham ek..aku terambik sapu tangan han yu..entah bile ade dalam poket aku..

Kyun Ha :Thanks sunbae..
Luhan :hrm..muke kau pucat..kau okey tak ni??
Kyun Ha :saye okey..yang sunbae nak risau kenape??
Luhan :woi..sape risaukan kau...kang menyusahkan aku dengan hunnie je kalau kau sakit..
Kyun Ha :hunnie??hahaha..comelnye...
Luhan :oi..kau ni..

Sehun :Luhan!!kau ni..aku takde sekejap je nak buli die ek..dah..jom duduk..
Luhan :kau ni..aku tak buli die lah..

Sehun tarik aku ke tempat duduk aku..bas bergerak semula menuju ke destinasi..

Our Complicated Love (Exo FF)Where stories live. Discover now