Bunyi dentuman pintu kereta yang bertalu-talu membuatkan Qasya tersentak.Siapa yang datang?Kenapa bunyi dentuman pintu kereta bertalu-talu?Bukan ke aku ada sorang suami je ke?
Qasya bingkas bangun dari ruang menonton televisyen menuju ke ruang tamu utama.Dia memulas tombol pintu itu perlahan-lahan.Takut-takut pencuri ke perompak ke penyamun ke or whatsoever!
"Assalamualaikum."Suara Ibubapa Ikhwan kedengaran.
"Eh,mummy dan
daddy~Waalaikumussalam".Qasya segera menyambar tangan ibubapa Ikhwan disertakan dengan senyuman yang tidak lekang di bibirnya.Dia juga tidak lupa untuk menyalami tangan suaminya dan menguncup lembut.
"Jomlah mmy,dy masuk ke istana Qim yang serba indah ni."Pelawa Ikhwan."Aish...nampaknya kita kena lawan ni.Ya tak,mynya?"Daddy ikhwan memulakan bicara dan di akhiri dengan gelak tawa yang memenuhi segenap ruang rumah ni.Ha...betapa kuatnya!Mummy mula menjawab,"Ya,dy.Kena lawan.Kita tak boleh kalah dengan bebudak ni."
Qasya,Qim,mummy serta daddynya menuju ke ruang tamu utama.Mereka mengambil tempat duduk masing-masing."Mummy,daddy,awak,Qasya nak pergi dapur jap.Nak siapkan makanan dan minuman dulu.Mummy ngan daddy borak la dulu.Nanti bila dah siap,Qasya akan join."Qasya mengundurkan diri."Qim,so macam mana dengan pernikahan kamu?Bahagia?".Soalan daripada daddy membuatkan Ikhwan tersentak.Dia gagahkan diri menjawab,"Ok,jew~Bahagia."Jawapan Ikhwan mengerutkan dahi mummy dan daddy."Ok je?Haish..kamu ni!Bila nak pergi honeymoon nye?Mummy dah tak sabar nak timang cucu dah ni.Dahla umur mummy ni semakin meningkat.Iri hati mummy tengok semua kawan-kawan mummy dah ada cucu,Nak la mummy merasa juga."Mummy menjuihkan sedepa mulutnya.Agaknya kalau sidai baju ni boleh la sidai dalam 14 helai.Hahaha...
"Honeymoon?Err...Entahlah.Qim ikut Qasya je.Tapi mmy,dapat cucu tu awal sangatlah.Qasya ngan Qim kawin tak sampai seminggu dah nak ada anak.Awal sangatlah,Mmy"
Baru sahaja Mummy hendak menjawab,Qasya sampai di ruang tamu dengan mendulang air teh dan beberapa keping biskut."Jemputlah,
daddy,mummy,awak".Qasya menyerahkan secawan air teh kepada Ikhwan dan kini cawan bertukar tangan."Qasya,kamu tak nak pergi honeymoon ke?Mummy ni dah teringin sangat nak ada cucu.Dah tak boleh nak sabar ni. "Soal mummy memecahkan suasana 'krik-krik'.Qasya tersedak.Nasib baiklah tak de air teh dalam mulutnya,kalau tak habis tersembur air teh ni ke muka mummy yang putih melepak.Ni mesti pakai 'Qu Puteh'~
"Uh?Qasya ikut abang Qim,aje"jawabnya dengan muka merah menahan malu."Aish...kamu berdua ni memang secocok la.Tak sia-sia kami kahwinkan.Qim ikut Qasya.Qasya ikut Qim.Aduh,buat pening la".Kelihatan Daddy mengurut kepalanya."Awak,saya dah nak masuk tidur."Kata-kata Qasya tidak diendahkan oleh Qim yang dari tadi asyik menghadap laptop.Ingatkan buat kerja.Rupanya,main game!"Awak?"Soal Qasya sedikit geram."Pe dia?".Jawab Ikhwan yang sedikit pun tidak menggerakkan mata dari laptopnya.Kalau la Qim ni bukan suami dia dah lama dah dia luku kepala si Ikhwan ni.Nasib baiklah isteri Ikhwan Mustaqim ni mempunyai kesabaran yang tinggi.Masih ingat dosa pahala!Qasya menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan Qim.Tetapi lain pulak yang jadi,Ikhwan menutup laptopnya dan menuju ke bilik meninggalkan Qasya terpinga-pinga."Ouh,ya!Malam ni kau tidur bawah.Jangan nak mengada-ngada nak tidur sebelah aku,wahai Cik ehh kampung sangat...Miss eh bukan...Mrs.Qasya a.k.a. isteri tercinta!"Ikhwan ketawa ala-ala 'evil laugh'.Qasya hanya membatukan diri.Ingin sahaja dia membalas tetapi dia tahu kalau melawan,membalas,memprotes,mewhatever suami,dosanya sangat besar.Yelah,syurga isteri di bawah telapak kaki suami.Kalau dia berbuat demikian tanpa berfikir panjang,pasti tiada syurga untuknya.
Qasya mengerlingkan matanya ke arah jam dinding yang tergantung mewah di dinding bilik bacaan suaminya,Ikhwan."Alamak!Dah pukul 9.45 minit malam dah ni.Mesti terlambat nak tulis diary ni."Qasya segera mengambil buku hariannya dan pen di dalam purse.Dia mula mencoret semua yang terjadi pada dirinya dari pagi sampai malam.--------
Love{√}
Vote {√}
Comment{√}Tq♡
YOU ARE READING
A Cupboard Love❤
RandomNur Qasya Elina ; Qasya ♡ Ikhwan Mustaqim ; Qim suka sama suka . Namun suka itu tidak bermaksud cinta . Lantaran hati belum bersedia . Mereka terpaksa dinikahkan atas kemahuan keluarga . Qasya ditakdirkan menjadi pendidik di Sekolah Menengah Hara...