Ikhwan dah kerling jam di tangan.Nasib baik la baru pukul empat setengah pagi.Boleh la dia tonton 'benda comel' ni depan mata.Kalau orang lain tengok agak agak letih geleng kepala tengok perangai tak semengah isterinya.
"Sayang." Ikhwan capai satu sudu lalu mengetuk meja.Buat seketika mata Qasya terbuka sedikit.Terkejut mungkin.Lepas tu sambung balik.Ya Allah!Sungguhlah, ini kali pertama dia menghadapi situasi begini.Duduk atas kerusi makan,peluk lutut,panggung kepala atas lutut dan lepas tu pejam rapat rapat!Isteri sapa la ni oi?
"Qasya" Suara Ikhwan dah meleret.Dah tak tahu nak buat macam mana lagi dah.Dari awal macam itulah keadaannya.Nasi goreng yang terhidang langsung tidak menarik minatnya.Makin buat 'show tidur' ada la.
"Qasya Elina!" Terpaksa juga dia meninggikan suara.Agaknya inilah gayanya mak nak kejut anak makan.Tapi situasi dia...dia bukan kejutkan anak tapi kejutkan isteri.Anak mama yang terlebih besar.
"Ya!" Terpisat-pisat Qasya sambil membetulkan kedudukannya semula.Pandang sekeliling dapur sebelum pandang Naqib yang sedang tersenyum manis di hadapannya.
"Tu makan!Nanti sejuk pula tak sedap.Awak tak ingat yang semalam awak ada janji dengan saya untuk jogging?" Qasya pandang nasi goreng yang terletak elok di hadapannya.Dia menggeliatkan badan.Membetulkan urat urat yang 'bengkok'.
"Nasi goreng tu nampak sedap...tapi tidur lagi sedap.Pinjam bahu sekejap." Qasya paut lengan Ikhwan ketat ketat.Dengan bersahaja dia lentok kepala ke bahu suaminya."Emm...selesanya." Sempat lagi Qasya memuji.
"Ya Allah,Qasya...apa yang teruk sangat ni?Makan la cepat.Kita perlu pergi jogging for two hours with no food and drinks.",ujar Ikhwan.Risau,takut isterinya letih akibatnya."Kenapa kita perlu jogging waktu honeymoon pulak?Isy...tak sukalah!Layan K-Drama baru power.Awak makan la dulu.Nanti saya makan." Qasya masih lagi tidur di lengan Ikhwan.
"Nanti bila?Kita akan bertolak jam 6 pagi.Kita akan jog sampai pukul lapan pagi,sayang..." Aduh!Rasanya dia seorang suami yang patut dipuji.Masih ada lagi ke isteri seperti Qasya yang liat nak bangun time red light?Kalau sungguh macam nak buka je 'pages' pula kat Facebook.Suami yang penyabar dan harus dipuji.Agak-agak berapa yang like ya?
"Ya,baiklah." Pautan lengan Ikhwan dilepaskan.Qasya duduk tegap sambil bersila atas kerusi dan mencapai sudu.Tarik nafas kemudian hembus.Pandang Ikhwan yang macam berselera makan.Apa yang Ikhwan makan?Sama macam dia juga.Tapi macam best yang Ikhwan punya.Nak angkat sudu pun macam tak larat.Ngantuk sangat.
"Awak..."
"Apa lagi?"
"Nasi dalam pinggan awak tu nampak cam lebih sedap daripada yang saya punya.Suap!" Qasya betulkan duduk.Bersila depan Ikhwan.Nganga mulut luas-luas.
"Alahai...nasib baik la isteri.Red light pulak tu.Kalau nak bermanja-manja tunggu la time green light ek sayang..." Kata kata penuh makna.Dalam masa yang sama mengusik.Tapi,tangan tetap suapkan isteri.
"Sedap!" Qasya tersengih.Dari riak wajahnya nampak tidak terkesan dengan kata-kata Naqib.Buat apa nak risau red light.Nanti green light tak boleh nak manja dah.Bahaya!
"Awak,letih la." Rengek Qasya.Mana tak letih lari 20 pusingan tanpa henti.Dahla Naqib tinggal dia keseorangan di belakang.Jogging sorang sorang.Fuh,letih!
Naqib pura-pura tak dengar.Dia malah makin melajukan pergerakannya.Qasya jauh ketinggalan di belakang.
"Naqib!" Qasya sememangnya tidak boleh tahan lagi.Kalau lari lagi,silap hari bulan,patah Kaki.Tak sanggup rasanya jadi cacat. Nanti mesti dapat gelaran Cikgu Cacat.Qasya berhenti berehat di bawah pondok sambil menunggu Naqib.Suara Naqib menyentakkan Qasya.
YOU ARE READING
A Cupboard Love❤
RandomNur Qasya Elina ; Qasya ♡ Ikhwan Mustaqim ; Qim suka sama suka . Namun suka itu tidak bermaksud cinta . Lantaran hati belum bersedia . Mereka terpaksa dinikahkan atas kemahuan keluarga . Qasya ditakdirkan menjadi pendidik di Sekolah Menengah Hara...